Eigenlijk had ik dit al veel eerder willen doen, maar het werk en altijd te weinig tijd zorgt voor vertraging...
Een kort voorstelrondje, eventuele toevoegingen volgen wel in dit topic en vragen stellen kan altijd.:)
MARO Taxaties is qua naam voortgekomen uit mijn eigen naam (MArco ROeleveld) en in 2004 (10 jaar geleden alweer!) ben ik voorzichtig aan begonnen met het oriënteren voor het vak taxateur, nadat ik bij meerdere eigen autotaxaties (Toyota) steeds het idee had van.... waarom krijg ik het idee dat men niet weet over wat voor auto het gaat (ik had toen o.a. een MR2 1990 welke ik nog altijd heb en een Corona Mark II 1971).
Uiteindelijk per 1 september 2005 (KvK datum) officieel begonnen als nevenwerkzaamh
eden als taxateur van met name Japanse automobielen naast mijn werk als Schade Coördinator bij een kleine leasemaatschap
pij.
Naast Japanse klassiekers, yountimers en sportwagens kwam er al snel ook vraag naar andere merken, campers en motorfietsen en zelfs af en toe komt er een klassieke caravan of een speciale truck oplegger langs.
Sinds medio 2007 kwam ook de vraag van een klant of ik ook BPM tegenbewijs taxaties kon verzorgen. En na enig zoekwerk en navraag doen, was dat ook een mogelijkheid. Dit vormt een groot deel van de dagelijkse werkzaamheden naast de hobby-auto's.
Kan dat wel náást een normale 40+ uur per week baan? Ja, in het begin wel, maar sinds 1 april 2008 is door een reorganisatie mijn functie bij het betreffende leasebedrijf (toevallig ook een Nissandealer) komen te vervallen en heb de stap genomen om fulltime zelfstandig ondernemer te gaan worden.
Tenminste, het heeft anderhalf jaar geduurd voordat het voldoende was om er redelijk van te kunnen leven. Rijk ga je er niet van worden, maar het feit dat je werk doet wat je hobby raakt en je alle vrijheid hebt om te doen wat je wilt, geeft er veel voor terug. Ook al zijn de uren het dubbele dan wat je in loondienst maakt voor meer inkomen.
Kortom: bijna de mooiste baan van de wereld!
Sinds 2012 (toen de markt wat terugliep en wat steeds sneller ging door het wegvallen van 99% van de bekende Benzen en soortgenoten met dieselmotoren) heb ik daarnaast ook de schuurruimte (=bedrijfsruimte) benut door het overnemen van grote partijen (nieuwe) auto-onderdelen om deze in de rustigere (winter) perioden uit te kunnen zoeken en aan te kunnen bieden voor interessante prijzen om de hobby betaalbaar te houden.
In het verleden heb ik al diverse Datsuns en Nissans mogen taxeren en toen Rens me vroeg of het een idee was om een samenwerking op te starten met de NCN, leek dat me een goed plan.
Meer informatie staat ook op de website:
www.marotaxaties.nl (nieuwe site moet nog altijd komen, deze is al langere tijd niet meer geupdated wegens het feit dat de pc (ook de nieuwe) niet meer overweg kan met het FTP programma) en mailen kan altijd via info @ marotaxaties .nl. Zonder de spaties.
Bellen/Whatsapp kan ook via: 06 22374655.
Zelf ben ik 18 jaar bestuurslid (meerdere functies tegelijk, waarvan 10 jaar als voorzitter) geweest van een Toyotaclub en heb vele evenementen georganiseerd (en al die tijd de redactie gevoerd), waaronder het initiatief genomen (en tot het eind de kar getrokken van o.a.: het Internationaal Toyota Treffen (het beste jaar 450 auto's!) sinds 2002 en sinds 2005 Japan Classic Sunday. Deze laatste heb ik samen met Iwan en Eric na drie jaar stilte weer op gang geholpen met als gevolg dat we dit jaar weer een JCS hebben.:)
NCN (forum)leden kunnen tegen het clubledentarie
f hun auto's laten taxeren en op een aantal evenementen (afhankelijk van de animo) kan ik mijn diensten (taxaties) en onderdelen (meenemen op verzoek) aanbieden.
Vragen, stel ze maar hieronder.