Auteur Topic: Gerard groet u allen!  (gelezen 18233 keer)

Offline Gibeon

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Bluebird T12 '87
Gerard groet u allen!
« Gepost op: 18:33:17, zaterdag 01 maart 2014 »
Hallo allemaal,

Ik ben Gerard, woonachtig in Flevoland en sinds vandaag trotse (mede)eigenaar van een Bluebird. Voor de Cannonbalrun van dit jaar (in het kort: 5 dagen puzzelrit naar Italie, auto van min. 15 jr out) waren m'n vader, broer en ik nog op zoek naar een auto. Aangestoken door een vriend van me heb ik me verdiept in de Bluebirds - en natuurlijk genoten van het topic van x-trailrijder. Vandaag de deal gesloten en een leuke Bluebird voor weinig op de kop kunnen tikken:

Het is een 2.0 SLX automaat met ongeveer 160k op de teller, body is nog aardig hard maar heeft al wat spuitbusjes gezien. Technisch gezien lijkt 'ie aardig in orde, maar dat moet de tijd verder nog uit wijzen.

Om ook direct maar te beginnen met een paar vragen:
Is dit nu een U11 of T12 model? Ik dacht U11, als leek. Maar er zit toch echt een T12 boekje bij!
Ook zit er een kantelraampje in het dak, met "VH" op het raam geprint. Is dit aftermarket of was het een officiële optie?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden en ik hoop jullie nog vaker te zien hier op het forum! Natuurlijk komt er binnenkort een topic over deze auto met daarin alle voortgang. :)

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
Re: Gerard groet u allen!
« Reactie #1 Gepost op: 18:40:30, zaterdag 01 maart 2014 »
Welkom.
X-trailrijder zal waarschijnlijk al je vragen kunnen beantwoorden. ;)

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #2 Gepost op: 19:19:36, zaterdag 01 maart 2014 »
Welkom!

Offline Erik_1991

• NCN Forum Member
  • Waarschijnlijk ergens op zee
« Reactie #3 Gepost op: 20:13:59, zaterdag 01 maart 2014 »
Welkom ! Uit de buurt van Emmeloord toevallig ? Geloof dat het een T12 is maar als je googled weet ik het ook niet meer zeker
iig veel plezier met je aanwinst en mocht je nog eens wat willen weten heb hier een werkplaats handboek voor de Bluebird T12 liggen ;)

Grtz Erik

Offline Gibeon

• NCN Forum Member
  • **
  • Bluebird T12 '87
« Reactie #4 Gepost op: 20:44:41, zaterdag 01 maart 2014 »
Toevallig wel Erik, ik kom uit Ens!
Ik zit te kijken om een boek voor een U11 te kopen, maar ik wil niet de verkeerde kopen. Vandaar de vraag ook, dus je aanbod voor hulp vanuit het boek is erg interessant. :)

Offline Erik_1991

• NCN Forum Member
« Reactie #5 Gepost op: 20:54:59, zaterdag 01 maart 2014 »
O kijk Ens is om de hoek, zit net ff in mijn papieren te kijken en mijn chasisnummer is: "JN100PT12*****" T12 dus.. misschien dat jou chassisnummer meer duidelijkheid kan geven ? Want het boek is slechts voor de T12/T72 van 1986 t/m 1990 en ik heb nog deel 1 van Nissan oem service manual maar das ook uitsluitend T12 :P

Grtz Erik

Offline Gibeon

• NCN Forum Member
  • **
  • Bluebird T12 '87
« Reactie #6 Gepost op: 21:33:10, zaterdag 01 maart 2014 »
"JN10FHT12*****" - kan dus niet missen. Toch mooi dat we er zo snel uit zijn gekomen, many many thanks!

Offline Erik_1991

• NCN Forum Member
« Reactie #7 Gepost op: 22:42:56, zaterdag 01 maart 2014 »
Lijkt me ook duidelijk dan haha.. enjoy je auto! Keep us posted :D

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #8 Gepost op: 23:25:51, zaterdag 01 maart 2014 »
Welkom!

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #9 Gepost op: 23:39:28, zaterdag 01 maart 2014 »
Welkom op het forum.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 12:06:13, zondag 02 maart 2014 »
He Gerard! Van harte welkom op Nissan Club Nederland. Erg fijn om te zien dat deze auto in ieder geval gered is, ik was heel erg bang dat hij voor de export zou gaan. Zo'n vroege Bluebird is echt een zeldzaamheid tegenwoordig. Overigens, je hebt inderdaad een T12 van modeljaar 86-88. In 88 is een korte tijd een overgangsperio de geweest waarbij de T12 een T72 uiterlijk kreeg en daarna ging het model over op codenaam T72 en ging de productie van Japan naar Engeland.

Als je hulp nodig hebt met je Bluebird of je wil hem eens laten checken dan ben je van harte welkom om eens langs te komen bij me :)

Over je dakraam, ik ga er vanuit dat deze niet origineel is aangezien het een klapraam is. De Bluebirds met een origineel dakraam zijn allen electrische schuif/kanteldaken. De daken werden wel vaak bij de dealer erin gezet in die tijd, bij mijn Bluebird is dat waarschijnlijk ook gebeurd.

Veel plezier met je Bluebird, houd ons op de hoogte :)

Groetjes,

Rens

Offline Dennisblue

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 11:03:56, dinsdag 04 maart 2014 »
Leuk om je hier tegen te komen Gerard.
Ik zie je en je Bluebird vrijdag!

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 11:09:55, dinsdag 04 maart 2014 »
Is er vrijdag een Bluebird meeting? Daar moet ik bij zijn natuurlijk :P

Offline Gibeon

• NCN Forum Member
  • **
  • Bluebird T12 '87
« Reactie #13 Gepost op: 11:32:19, dinsdag 04 maart 2014 »
Bedankt voor de achtergrondinf ormatie Rens - het is toch altijd leuk om de historie van de auto te kennen. Zeker met de typenummering was het me echt nog niet duidelijk, ik had al wat op Wikipedia gevonden maar dat bracht alleen maar onduidelijkhei d.
Voor hulp zal ik je zeker weten te vinden. Waar de auto voor mij nog vol geheimen zit, zal dat voor jou toch iets minder zijn. ;)

Het raampje staat 'm goed, maar origineel was nog leuker geweest natuurlijk. Helaas wil 'ie nog niet open (1 kant blijft hangen), maar dat moet ook op te lossen zijn. En dan maar wachten op het lekkere weer. 8)

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 11:36:11, dinsdag 04 maart 2014 »
Graag gedaan natuurlijk :) Was voor mij in het begin ook wel even uitzoeken hoe en wat. Mij werd namelijk al snel duidelijk dat een T12 voor de facelift was en de T72 na de facelift. Toen bleek dat ik een T72 uiterlijk op mijn T12 had werd het allemaal nog vager maar dat misterie is onderhand opgelost :)

Hoop de Bluebird nog eens te mogen bekijken op een meeting.