Auteur Topic: Hallo!  (gelezen 29065 keer)

Offline MartijnAlmera

• NCN Forum Member
  • **
Hallo!
« Gepost op: 09:24:50, dinsdag 18 februari 2014 »
Hallo Nissan liefhebbers!

Ik heb drie kleine problemen met mijn Nissan Almera N16. Waar kan je die beter stellen dan op het Nissan forum? Voordat ik meteen al jullie advies wil is het wel zo netjes om mij voor te stellen.

Mijn naam is Martijn en ik rijd mijn blauwe Nissan Almera sinds 2012. Waarom een Nissan Almera? Mijn vader rijdt al vanaf zijn 18e een Datsun/Nissan. Na een Nissan Sunny kwam een blauwe Nissan Almera en zo'n zelfde Nissan Almera heb ik nu weer. It's all in the family.
Na een paar maanden reed een collega al tegen mijn auto aan en een maand later reed ik bij iemand achterop. Het eerste half jaar is de auto helaas niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Daarna wat problemen met vocht in mijn koplampen. Op onverklaarbare wijze heb ik daar nu geen last meer van. Maar nu wel de drie volgende problemen, maar daar zoek ik het juiste topic voor.

Mijn Nissan Almera rijdt rond in Eindhoven en af en toe op de snelwerg richting Enschede. Twee keer probleemloos mee op vakantie geweest (Noord-Italiƫ en Ardennen). Ik rijd met veel plezier in mijn auto, maar het is dus nog zeker niet probleemloos.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en kan ik de problemen de wereld uit helpen. Want verder is het een top auto!

Groet, Martijn

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Hallo!
« Reactie #1 Gepost op: 09:33:28, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom! En zodra je het juiste topic hebt gevonden, komen er vast oplossingen ;)

Maar wel leuk om te zien dat er meer 'Nissan families' zijn haha.

Offline MartijnAlmera

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 09:41:27, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom! En zodra je het juiste topic hebt gevonden, komen er vast oplossingen ;)

Maar wel leuk om te zien dat er meer 'Nissan families' zijn haha.

Dank je! Het wordt Techniek --> Algemeen. Dan weet men mij vragen alvast te vinden.

Welke Nissan's zijn bij jou de revue al gepasseerd? Dit is mijn eerste auto en mijn vader rijdt inmiddels de nieuwste Note.

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #3 Gepost op: 09:46:08, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom! Heb je ook foto's van je Almera?

Succes met het vinden van antwoorden en anders gewoon een topicje aanmaken :).

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #4 Gepost op: 09:47:23, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom, erg nette introductie. Als iedereen dit voorbeeld zou volgen zou het hier zeer overzichtelijk zijn! :D

Ben benieuwd wat voor problemen je hebt, er zal vast een oplossing voor te vinden zijn. :)

Oh en mocht je wat foto's hebben dan kun je ze ook hier kwijt, vinden wij ook leuk :)

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #5 Gepost op: 09:55:34, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom!

Offline MartijnAlmera

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 09:57:20, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom! Heb je ook foto's van je Almera?

Succes met het vinden van antwoorden en anders gewoon een topicje aanmaken :).

Ik heb niets aan mijn auto veranderd, dus de foto van de dealer doet het hem nog. :)

Welkom, erg nette introductie. Als iedereen dit voorbeeld zou volgen zou het hier zeer overzichtelijk zijn! :D

Ben benieuwd wat voor problemen je hebt, er zal vast een oplossing voor te vinden zijn. :)

Oh en mocht je wat foto's hebben dan kun je ze ook hier kwijt, vinden wij ook leuk :)

Dank je! Mijn problemen heb ik in dit topic beschreven: http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=50811

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 10:09:14, dinsdag 18 februari 2014 »
Dat is niet toevallig de Nissandealer in Meijel of wel? Maar ik rijd zelf al 6 jaar een sunny N14 gti, wat dus mijn eerste auto is.

Verder zijn hier een behoorlijke lijst aan nissan's voorbij gekomen van mijn vader, broer, moeder en opa/oma. De lijst hieronder is wat ik heb meegemaakt, dus zijn er nog veel meer aan vooraf gegaan.

Vader:
Nissan Bluebird
Nissan Bluebird
Nissan Sunny (N13)
Nissan Sunny (N13)
Nissan Primera (P11-144)
Nissan Primera (P11-144 sport+ CVT)
Nissan Primera (P11 SE)
Nissan QQ
Nissan Sunny (N14) gti

Moeder:
Nissan Micra (K11)
Nissan Micra (K11)
Nissan Micra (K12)
Nissan Micra (K11)

Broer:
Nissan Micra (K11 parelmoer)
Nissan Primera (P11 SE)
Nissan Primera (P11 GTSE)

Opa/oma:
Nissan Primera (P10)
Nissan Almera (N15)
Nissan Almera (N16) (zoals die van jou, zelfde kleur etc.)
Nissan Micra (K12)

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 10:23:20, dinsdag 18 februari 2014 »
Goed lijstje zeg, Fred!

Welkom Martijn! Ook bij mij is het er simpelweg met de paplepel ingegoten. Ouders begonnen met een Datsun Cherry en zijn vervolgens overgegaan op een Nissan Cherry (die nu nog steeds in de familie is). Daarnaast een hele reeks aan zakenauto's/familieauto's van Nissan :)

Mooie Almera heb je meegenomen. De kleur staat hem goed. Is dit een luxury-uitvoering? En welke motor heb je erin zitten? Veel plezier bij de club en ik hoop dat je snel geholpen kan worden met de paar probleempjes!

Offline MartijnAlmera

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 10:24:19, dinsdag 18 februari 2014 »
Dat is niet toevallig de Nissandealer in Meijel of wel? Maar ik rijd zelf al 6 jaar een sunny N14 gti, wat dus mijn eerste auto is.

Verder zijn hier een behoorlijke lijst aan nissan's voorbij gekomen van mijn vader, broer, moeder en opa/oma. De lijst hieronder is wat ik heb meegemaakt, dus zijn er nog veel meer aan vooraf gegaan.

...LIJST...

Dat is toevallig wel de Nissandealer in Meijel. :)

Een lange lijst. Zo precies ga ik het niet weten in mijn familie. Alleen dat ik weet dat mijn opa en oma, mijn vader, mijn oom en tantes van mijn vaders kant allemaal en alleen maar Nissan rijden.

Goed lijstje zeg, Fred!

Welkom Martijn! Ook bij mij is het er simpelweg met de paplepel ingegoten. Ouders begonnen met een Datsun Cherry en zijn vervolgens overgegaan op een Nissan Cherry (die nu nog steeds in de familie is). Daarnaast een hele reeks aan zakenauto's/familieauto's van Nissan :)

Mooie Almera heb je meegenomen. De kleur staat hem goed. Is dit een luxury-uitvoering? En welke motor heb je erin zitten? Veel plezier bij de club en ik hoop dat je snel geholpen kan worden met de paar probleempjes!

Dank je! Ja ik vind het ook een mooie kleur. Het is de Ambiance uitvoering met een 1.5 motor. Verder durf ik vrij weinig over de motor te zeggen.  :-[
« Laatst bewerkt op: 10:27:13, dinsdag 18 februari 2014 door MartijnAlmera »

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 10:25:57, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom. Nette Almera. Mooie kleur ook.

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 10:26:44, dinsdag 18 februari 2014 »
Daar heb ik mijn auto gekocht van een monteur en kom er nog steeds, vandaar de gok  ::)

Offline MartijnAlmera

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 10:29:14, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom. Nette Almera. Mooie kleur ook.

Dank je!

Daar heb ik mijn auto gekocht van een monteur en kom er nog steeds, vandaar de gok  ::)

Goede gok. Zelf kom ik er niet meer omdat het te ver weg is. Mijn auto is in onderhoud bij Van Den Wildenberg in Nuenen. Kennissen van de familie.

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 10:31:03, dinsdag 18 februari 2014 »
Ook een bekende die in Nuenen, heb daar 2 jaar als autopoetser gewerkt :)
« Laatst bewerkt op: 11:02:47, dinsdag 18 februari 2014 door primera se »

Offline Mich

• NCN Forum Member
  • Sunny N13 '88
« Reactie #14 Gepost op: 10:55:24, dinsdag 18 februari 2014 »
Welkom! Leuk om nog een nissan-familie voorbij te zien komen in zuiderlijk nederland.
Bij ons thuis hebben we ook altijd Nissan gereden, startend met een blauwe N12 cherry, K10 micra, K11 micra en N15 almera.
Nu rijden ze voor het eerst Toyota, n.l. een Yaris. Zelf heb ik een B13 100NX gehad, en nu een N13 sunny en N15 almera gti.

Bekende Nissan dealer inderdaad, ik kom daar ook zo af en toe. Laatst nog geweest om mijn N15 GTI uit te lezen.
Woon je daar ergens in de buurt?
« Laatst bewerkt op: 10:57:19, dinsdag 18 februari 2014 door nightshadow89 »