Auteur Topic: Groeten vanuit Leiden  (gelezen 13992 keer)

Offline chaser

• NCN Forum Member
  • **
Groeten vanuit Leiden
« Gepost op: 01:17:37, donderdag 06 februari 2014 »
Een paar dagen geleden heb ik mij ingeschreven op dit forum omdat ik op zoek was naar informatie over een Nissan, om dat te kunnen lezen was ik verplicht mij te registreren. Maar het is sinds vandaag dan toch tijd geworden om mij even voor te stellen, ik heb namelijk een Blauwe Nissan Almera 1.4; 3 deurs hatchback gekocht.

Ik ben Leonardo, 30 jaar en kom uit Leiden. Op 3 December 2012 heb ik mijn rijbewijs pas opgehaald en heb toen kort daarna een Grijze (sl)Opel Corsa 1.6 Gsi gekocht. Je kent dat wel, eerste auto weinig verstand van waar je op moet letten en dan iemand meenemen waarvan je dan maar moet vertrouwen dat hij echt weet waar hij het over heeft. Auto op de brug gehad om alles te controleren en de dorpels waren gelast en helemaal in orde. Ook de koppakking zou helemaal in orde zijn, hij zoop alleen wel veel olie zeiden ze. Dat bleek later 1:1000~1500 te zijn. Uitlaat ook proffesorisch gemaakt waardoor die er nog een keer onder vandaan is komen zetten, die was nu wederom zo lek als een mandje. De radiator heb ik nog moeten vervangen maar verder heb ik er een leuke 15k tot 20k mee gereden. Uiteindelijk vanmorgen een APK keuring waarbij bleek dat de dorpels beiden afkeur zouden betekenen, dit zou een kleine 400 euro kosten om te laten repareren. Dat was de auto niet meer waard. Uiteindelijk heb ik hem nu verkocht aan Jetcars in Rotterdam dus ik ben benieuwd wat er mee zal gebeuren.

Door dit bovenstaande drama werd ik door een goede vriend van mij gewezen op de Nissan Almera. Als betrouwbare auto waarbij je als er iets is, je het gemakkelijk zelf kan repareren als je een beetje handig bent.

De Almera die ik nu heb gekocht heeft ook wel wat kwaaltjes maar ik denk dat die redelijk simpel te verhelpen zijn. De teller van de auto staat op 194.456 en ik heb hem gekocht voor 940 + zelf een reparatie betalen á 150 voor een lager van het rechter achterwiel. Op de linker dorpel staat de verf een beetje bol dus dat heb ik voor aanschaf nog laten controleren, dat is oppervlakkig en kan worden opgeschuurd en dan plaatselijk hersteld. (Zo dacht ik er in ieder geval over maar verbeter mij als ik het mis heb.) Verder brand het ABS lampje dus daar moet ik wel iets aan laten doen voor de APK heb ik begrepen. De auto is verder van binnen en van buiten in top conditie op wat kleine plekjes na maar dat mag wel na al die jaren. Het valt in ieder geval niet op :D

Morgen ga ik de auto een wasbeurt geven en zal dan gelijk wat foto's nemen, dat wordt vast op prijs gesteld ;)

Het rijd in ieder geval fantastisch in vergelijking tot die slopel die ik had :D

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
  • Geslacht: Man
    • Mijn nissan 350Z
Re: Groeten vanuit Leiden
« Reactie #1 Gepost op: 06:29:45, donderdag 06 februari 2014 »
Welkom op het forum
Uiteindelijk heb ik hem nu verkocht aan Jetcars in Rotterdam dus ik ben benieuwd wat er mee zal gebeuren.
Wordt weer verkocht met 200€ winst met nieuwe APK zonder dat ze ook maar 1 minuut naar de auto gekeken hebben :P

Op de linker dorpel staat de verf een beetje bol dus dat heb ik voor aanschaf nog laten controleren, dat is oppervlakkig en kan worden opgeschuurd en dan plaatselijk hersteld. (Zo dacht ik er in ieder geval over maar verbeter mij als ik het mis heb.) Verder brand het ABS lampje dus daar moet ik wel iets aan laten doen voor de APK heb ik begrepen.
Onderschat de roest niet, komt veel voor bij de almera.

ABS lampje kan goed komen van een sensor. Heb het zelf (en met mij nog vele anderen) ook gehad. Bij de dealer een peperdure reparatie. Mede doordat de sensor ook gewoon heel erg duur is.

Morgen ga ik de auto een wasbeurt geven en zal dan gelijk wat foto's nemen, dat wordt vast op prijs gesteld ;)
Foto's doen het altijd goed ;)

groetjes

Offline P11-facelift

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 07:47:12, donderdag 06 februari 2014 »
Ten eerste, welkom op het gezelligste forum van Nederland!

Als jij je auto verkocht hebt aan Jetcars.. dan zullen ze ergens achter het pand nog wel een halve slopel hebben staan... maken ze er gewoon 1 (in hun ogen.. en in die van een leek) goede auto van.
Jetcars is niet vies van 2 halve auto's aan elkaar lassen.
Hoop dus niet dat je de Almera ook daar gekocht hebt??
Dat is mij niet duidelijk in het verhaal.

Maar ik wens je in ieder geval veel plezier met je aankoop en als je vragen hebt is alles te vinden of te vragen

Gr Patrick

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
« Reactie #3 Gepost op: 09:37:44, donderdag 06 februari 2014 »
Welkom bij NCN chaser, zelf kom ik uit Voorschoten

Zelf ook een Almera ( N15 ) gehad
Ik ben benieuwd naar je foto's

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #4 Gepost op: 13:50:45, donderdag 06 februari 2014 »
Welkom, leuk verhaaltje. :)

Ben benieuwd naar je auto en de foto's.
Ik heb zelf ook jarenlang een almera gehad, en ik mis hem nog steeds :)

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #5 Gepost op: 17:30:21, donderdag 06 februari 2014 »
Wellkom en idd wij zijn gek op foto's!

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #6 Gepost op: 20:04:55, donderdag 06 februari 2014 »
Welkom. :)

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #7 Gepost op: 21:31:50, donderdag 06 februari 2014 »
Welkom op het forum.
De Corsa staat al te koop bij Jetcars voor 590 euro.
« Laatst bewerkt op: 21:34:12, donderdag 06 februari 2014 door Cherryrijder »

Offline chaser

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 12:49:12, vrijdag 07 februari 2014 »
Ten eerste, welkom op het gezelligste forum van Nederland!

Thnx!

Hoop dus niet dat je de Almera ook daar gekocht hebt??

Van die praktijken had ik al gehoord en ook een hoop over terug kunnen vinden op internet, uiteraard heb ik daar de Almera niet vandaan. Ga hem wel in de gaten houden; JD-HS-51 kan na 1 Maart onmogelijk de weg op zonder nieuwe dorpels namelijk.

En dan de foto, het is er 1 en de kwaliteit is niet super.. dat moet ik nog even over doen:

https://www.dropbox.com/s/2f62zfidx4zkrsu/2014-02-06%2016.42.20.jpg

« Laatst bewerkt op: 12:50:51, vrijdag 07 februari 2014 door chaser »

Offline Psydan

• NCN Forum Member
  • **
  • 1988 Bluebird T12
« Reactie #9 Gepost op: 13:59:33, vrijdag 07 februari 2014 »
Welkom! Mooie kleur!!

Offline aBBel P12

• NCN Forum Member