Auteur Topic: Suprasport.nl ervaring  (gelezen 75241 keer)

Offline Prutsjanus

• NCN Forum Member
  • TATI MOTORSPORT
    • TATI MOTORSPORT
Suprasport.nl ervaring
« Gepost op: 12:19:01, vrijdag 23 november 2012 »
Is er al een topic waar 'bedrijfs'-ervaringen vermeld kunnen worden?  ::)

Suprasport.nl =  :(

Op 5 november ACL lagers online besteld.
Op 9 november gebeld om te vragen wanneer ik ze kan verwachten. Antwoord, wij hebben ze niet op voorraad en gaan ze in USA bestellen, maar niet alleen jouw lagers, dat is te duur. Maar volgende week zijn ze wel binnen.
Op 16 november gebeld om de status op te vragen! Ik vroeg of ze 23 november binnen zouden zijn, want dan heb ik ze nodig! Ja, was het antwoord, maak je maar geen zorgen, dan heb je ze.
Op 23 november nog niks binnen.
Op 23 november gebeld, krijg ik een (naar mijn mening ongeinteressee rde) verkoper aan de lijn die zegt.... ohja, oeps, die lagers ja, uuhhhh, nee, die zijn nog niet binnen (en volgens mij heb ik er ook niet meer aan gedacht afgelopen week).
Op 23 november mijn geld terug gevraagd, en 't enige positieve was, dat ie zei dat ie terug over zou maken.

Gelukkig had ik al zo'n vermoeden dat 't zo gaan lopen en heb vorige week de lagers ook ergens anders besteld, en deze heb ik nu wel al binnen!  :applaus:

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re: Suprasport.nl ervaring
« Reactie #1 Gepost op: 14:08:01, vrijdag 23 november 2012 »
Zure zaak ,

Ik ben veel bezig met de strijd tegen internet oplichting, en zie vaak van dit soort verhalen.
Houdt even in de gaten dat een webshop wettelijk gezien 30 dagen na bestelling / betaling het bestelde product moet leveren, doen ze dat niet dan ontbind je de koop en verzoekt het geld retour te sturen, dit is wettelijk vastgesteld dat dit ook maximaal 30 dagen mag duren.

Als de webshop binnen na die 30 dagen het geld niet heeft geretourneerd maken ze zich strafbaar aan een crimineel feit.

Het ontbinden van een koop kan via email ( bewaar zowel inkomende en uitgaande communicatie ) en is van essentieel belang als er daadwerkelijk een crimineel feit wordt / is gepleegd.

Misschien was bovenstaande bekend bij je, misschien niet.

Offline bob.88

• NCN Forum Member
« Reactie #2 Gepost op: 14:15:04, vrijdag 23 november 2012 »
Vind het persoonlijk overdreven om dit hier neer te zetten. Als ik het verhaal lees is het enige gebrek de communicatie van hun kant.
Zakelijk gaan ze correct om met de klant en geven direct het geld terug.

Just my two cents :)

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #3 Gepost op: 16:31:22, vrijdag 23 november 2012 »
Slechte communicatie is voor mij al een reden om niet te bestellen bij een internet shop.

Offline Prutsjanus

• NCN Forum Member
  • TATI MOTORSPORT
    • TATI MOTORSPORT
« Reactie #4 Gepost op: 17:12:39, vrijdag 23 november 2012 »
Zakelijk gaan ze correct om met de klant en geven direct het geld terug.

Mondelinge afspraak is geen zakelijke afspraak?  ???

Punt is, ik heb ze vorige week heel helder en duidelijk gevraagd of het ze zou gaan lukken om ze deze week hier in de brievenbus te hebben! Als dat dan met 'ja' wordt beantwoord en ik ze dus vandaag NIET heb en vind ik niet dat ze 'zakelijk' correct gehandeld hebben. Er kon geen sorry vanaf en ik kreeg ook de indruk dat ie er niet warm of koud van werd toen ik 'm aan de lijn had.

Als ik iets besteld en ik heb 't na 30 dagen nog niet binnen en ik krijg m'n geld terug, moet ik dan staan te springen van blijdschap? Nee, tuurlijk niet, want dan ben ik een maand verder en heb ik nog noppus, nada, njento, niks!  :-X

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #5 Gepost op: 17:31:47, vrijdag 23 november 2012 »
Slechte communicatie is voor mij al een reden om niet te bestellen bij een internet shop.

+1.... Dus aan de schandpaal :P

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #6 Gepost op: 19:06:11, vrijdag 23 november 2012 »
Volgende keer je ACL lagertjes gewoon bij de lokale Brezan bestellen, kun je ze de volgende dag ophalen.  ;)

Offline Prutsjanus

• NCN Forum Member
  • TATI MOTORSPORT
    • TATI MOTORSPORT
« Reactie #7 Gepost op: 12:01:12, zaterdag 24 november 2012 »
Volgende keer je ACL lagertjes gewoon bij de lokale Brezan bestellen, kun je ze de volgende dag ophalen.  ;)

Bij de Brezan?  :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: dankjewel, weer wat geleerd!  :P

Offline Sisckywous

• NCN Forum Member
  • Nissan_SHIFT_pssssssssjt
« Reactie #8 Gepost op: 09:16:53, maandag 26 november 2012 »
Als de webshop binnen na die 30 dagen het geld niet heeft geretourneerd maken ze zich strafbaar aan een crimineel feit.

Nou nou crimineel feit... het blijft een civiele overeenkomst waar geen strafrecht of iets in die richting aan te pas komt.
Kortom crimineel is wel een beetje erg overdreven.

Als het nou zo is dat je na een paar maanden nadat er vermeld wordt dat het geld teruggestort gaat worden nog steeds niets overgemaakt is dan kan je eens gaan denken aan oplichting of iets in die richting.

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 09:36:31, maandag 26 november 2012 »
Ik denk dat Stephan bedoelt dat ze zich dan schuldig maken aan een strafbaar feit.

Offline Sisckywous

• NCN Forum Member
  • Nissan_SHIFT_pssssssssjt
« Reactie #10 Gepost op: 10:32:21, maandag 26 november 2012 »
Jep maar dat is het dus nog niet... het is en blijft een civiele overeenkomst.
Dus dat heeft vooralsnog niets met strafbaar te maken.

Er wordt een voorwaarde overtreden wat aan te vechten is middels een civiele procedure.

Offline Mojo

• NCN Forum Member
« Reactie #11 Gepost op: 17:49:33, maandag 26 november 2012 »

Brezan? Brrr... Kom ik nooit meer. Gasten weten niet het verschil tussen een stuur- en een fuseekogel... Of een bovenste radiatorslang en een onderste. En als je ze dan een onderdeel van een 2.0 op laat zoeken, en zegt dat het voor een 1.6 is, dan gaan ze helemáál op blanco.

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #12 Gepost op: 17:57:42, maandag 26 november 2012 »
Brezan? Brrr... Kom ik nooit meer. Gasten weten niet het verschil tussen een stuur- en een fuseekogel... Of een bovenste radiatorslang en een onderste. En als je ze dan een onderdeel van een 2.0 op laat zoeken, en zegt dat het voor een 1.6 is, dan gaan ze helemáál op blanco.

Daarom moet jij ook aangeven wat je hebben wilt (met onderdeelnumme r).... En ze NIET laten zoeken op kenteken of chassisnummer want dat gaat fout bij een beetje aanpassing aan een wagen...

Offline Mojo

• NCN Forum Member
« Reactie #13 Gepost op: 17:59:33, maandag 26 november 2012 »
Tsjah, vroeger kon dat nog wel, had je zo'n website waar je alles kon checken.

Maar goed, haal nu sowieso alles van eBay, of van GSpecPerforman ce :P Alleen m'n vloeistoffen niet, want die kies ik zelf uit ;)

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #14 Gepost op: 20:45:39, maandag 26 november 2012 »
Tsjah, vroeger kon dat nog wel, had je zo'n website waar je alles kon checken.

h-base.nl jah.... was wel handig... Volgens mij is dat nu mijngrossier.n l geworden... staan alleen geen prijzen meer bij...