laat ik het hier maar doen aangezien het geen nissan is :)
Dit is de corolla, al 10jaar in mijn bezit, en zo zag hij eruit voor de facelift 2 jaar terug :):
Met luchthapper voor de toen nog TMIC:



Hoe hij er nu uitziet:




Nou modeficaties aan het onderstel zijn:
TTE dikkere stabilisatie stangen
Intraxx schroefset
Voor en achter veerpootbrugge
n van cusco
Achterschijfre
m conversie van de G6r
17" BSA (Lees klote) velgen met Falken FK452 banden
Motor en zijn modificaties:
1300cc 16v Turbo met standaard 135krukaspk's uit een Toyota starlet GT Turbo
Na stage 1, wat lichte aanpassingen zoals:
70mm uitlaat en downpipe, HKS PFC F-Con piggyback, HKS turbo actuator, walbro benzine pomp, AEM Wideband, Greddy EGT Meter een HKS Fuelcut defender, Zelfgemaakt uitlaat spruitstuk (ontzettend belangrijk bij de 4E-FTE!) en een FMIC met Blitz blowoff valve natuurlijk,
Kwam ik uit op ongeveer 155 WIEL pk's op 1,2 bar druk van de standaard turbo.
hele oude foto lol:

Stage 2 werdt al wat serieuzer, Een grotere CT20 hybride turbo, weer de downpipe iets aangepast, 330cc injectoren, en een 38mm externe wastegate van TIAL sports (allemaal weer zelf gefabriceerd)
En een swap gehad van de HKS PFC F-CON naar een Blitz ACCES voorgeprograme
erde ECU, en een Greddy boostcontrolle
r.
Kwam ik op diezelfde 1,2 bar uit op 175 Wielpk's (ongeveer 205 aan de krukas) en ongeveer 220NM koppel.
Niet slecht vond ik zelf voor het 1300cctje!



Daarna was het blok een beetje toe aan een revisie dus het oude blok eruit en een "iets" verser standaard 4EFTE blok erin om toch maar te kunnen blijven rondrijden.
Nu ben ik bezig om alles af te werken aan mijn Forged 4E-FTE blok met een Subaru TD04L turbo (wrx)
Specs zijn:
JE forged zuigers, SCAT forged drijfstangen, 1,2mm stalen koppaking, ACL race lagers, ACT heavyduty paddle koppeling.
Het hele draaiende gedeelte is gebalanceerd en uitgewogen en op elkaar afgestemd, ik heb alle oliekanalen opengefreest en alle gietbramen verwijderd, ik heb de kopbewerkt voor een betere flow.
En uiteraard weer andere downpipe en uitlaatspruits
tuk, 460cc injectoren, grotere FMIC, Blitz Acces ecu samen met Apexi SAFC, benzinedruk regelaar van SARD, ENZ ENZ ENZ ENZ
Ik vergeet vast nog een hoop dingen maar dit was het belangrijkste haha.
Ik ga uiteindelijk op 1.5bar draaien (dit vanwege bijna standaard compressie) en wil graag uitkomen op 250 WIELpk's, dit moet makkelijk te halen zijn zonder hevig werk aan de kop en standalone management.
En nog wat foto's:

uiteraard weer zelf gefabriceerd:







zo dat was het voorlopig weer even :)
enjoy, groeten Wes