Auteur Topic: cvegreen heeft eeen evalia gekocht  (gelezen 27905 keer)

Offline lizard

• Nieuwkomer van 2011
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re: cvegreen heeft eeen evalia gekocht
« Reactie #15 Gepost op: 12:42:42, zondag 08 juli 2012 »
passen er eigenlijk 3 kinderstoeltje s in de vervangende juke? Lijkt mij een beetje krap....

Offline cvegreen

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #16 Gepost op: 19:32:40, zondag 08 juli 2012 »
passen er eigenlijk 3 kinderstoeltje s in de vervangende juke? Lijkt mij een beetje krap....

Nee daar passen inderdaad geen 3 stoelen op de achterbank. Er staat 1 stoel op de voorstoel. Daar ik 7/7 werk ga ik zelden mee met de auto. Ikzelf verplaats me met een scooter. Dus is het voor tijdelijk geen enkel probleem. Maar voor vast vervoer zou hij niet passen. Het rijd wel super goed zo'n juke. Die wij nu gebruiken is een heel goed uitgeruste 1.5DCI met 110pk. Een super groot nadeel eraan is. De neus komt zo hoog, dat je bij inparkeren eigenlijk niets ziet. Verder is het heel aangenaam rijden , de motor is super daarin, hopelijk gaat de evalia ook goed met deze motor. De evalia heeft dezelfde motor als de juke, wel leuk is dat je dan 6 versnellingen hebt i.p.v 5. Onze evalia gaat ook vrij goed uitgerust zijn , zie link.http://www.autozone.be/nissan_nv200-evalia-diesel_15-dci-launch-edition/nwa/detail.jsp?versieId=10_94958&locale=nl_BE

Offline cvegreen

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #17 Gepost op: 17:03:40, maandag 09 juli 2012 »
Voor diegenen die de officiele nissan site van de evalia wil ontdekken kan http://nl.nissan.be/BE/nl/vehicles/mpv/evalia.html#vehicles/mpv/evalia/experiencehierop klikken.
Die van ons ligt tussen de versie " evalia" en de "tekna". Van de launch edition is heel weinig info bekend. Het is bijna een tekna op een paar optie's na .
Tekna heeft ESP, zij airbags, lichtsensor en automatische airco meer dan de launch edition.
Onze auto heeft als optie's , metaalkleur, lichtsensor en de 7 zit uitvoering. We hebben ook de zwaarste diesel motor versie .
Ik heb juist mail gekregen dat de evalia in de garage is aangekomen. Nu kunnen we niet eens gaan kijken ernaar, veel te druk bezig met van alles.
De papieren zijn al door gestuurd naar onze verzekerings agent en de nummerplaat is aangevraagd. Deze week nog staat de evalia voor onze deur(als alles goed gaat tenminste). Ik verheug me erop.
« Laatst bewerkt op: 17:06:09, maandag 09 juli 2012 door cvegreen »

Offline cvegreen

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #18 Gepost op: 20:57:38, dinsdag 10 juli 2012 »
We weten de nummerplaat, morgen word deze op de auto gezet en donderdag om 17.30u mogen we hem dan uiteindelijk gaan ophalen. Morgen de juke nog een wasbeurtje geven, dat hij toch min of meer proper afgegeven kan worden in de garage.

Offline huub-N15

• NCN Forum Member
  • als je bier warm wordt dan drink je te traag
« Reactie #19 Gepost op: 10:50:17, woensdag 11 juli 2012 »
Welkom ;)

Offline SChief

• NCN Forum Member
  • '98 Primera P11 2.0
« Reactie #20 Gepost op: 22:52:26, woensdag 11 juli 2012 »
@SChief, oeps de eerste met een evalia. Had gehoopt hier meer info erover te vinden.
Ach, als er vragen zijn gewoon stellen, wie weet komen we er met z'n allen wel uit. :)

Offline cvegreen

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #21 Gepost op: 20:47:29, donderdag 12 juli 2012 »
De evalia is er , wat een mooie auto is het geworden zeg. (foto's volgen later)
De kleur staat hem goed vind ik, de meeste foto's op het net is in die kleur.
Wij hadden hiervoor een Citroën Jumpy . In de evalia zitten we hoger dan in de jumpy die hoger was dan de evalia. Er is daar 1 heel groot voordeel aan, bakken overzicht. Nog meer als met de jumpy vind ik. Nadeel is dan wel dat je je een beetje onveilig voelt in snelle scherpe bochten ook mede omdat hij 20 cm smaller is dan de jumpy. Een scheurijzer is het zeker en vast niet. Met zijn 110pk sterke diesel motor is hij zeker niet lam, al heeft de motor nog maar een paar kilometer gereden. Heel veel luxe en heel veel plaats voor een vrij aantrekkelijke prijs. Een dacia lodgy was nog goedkoper geweest , maar we zijn niet zo aan het merk dacia. De radio is in zijn standaard instellingen dof en flets , maar na een paar kleine aanpassingen speelt de radio wel vrij mooi. De standaard radio is gelukkig vernieuwd en ziet hij er veel mooier uit dan op de foto's die ik tot nu toe gezien had. De schakelpook heeft ook een zilver kleurig middenstukje , dat ziet er ook mooier uit dan een voledig zwart exemplaar. De achterruitrijc amera is te zien in het dashboard en niet gelijk van de Juke in de radio en dat is een beetje nadelig, maar dat went wel . De boordcumputer is een beetje raar , maar het ziet er mooi en heel duidelijk leesbaar uit. De toerenteller is digitaal, ook wel leuk en bij de tijd vind ik. De I key is een vrij groot rechthoekig blokje tot in tegenstelling van de juke, dat was elegant , precies een langgerekte druppel. Starten is ook met veiligheden . De ontkoppelingsp edaal en rempedaal moeten ingedrukt zijn. Dan pas kan je de knop omdaaien, nog ff doordraaien en je kan starten.

Offline cvegreen

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #22 Gepost op: 21:11:07, donderdag 12 juli 2012 »
@ huub-N15, bedankt voor de verwelkoming.

Offline cvegreen

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #23 Gepost op: 21:22:54, donderdag 12 juli 2012 »
Bijna ongeval met de evalia.
Verdorie he, we hebben hem nog maar net en er had bijna een fiets tegen onze auto gereden.
Gelukkig was het maar "bijna".
Gezien de evalia achter op bladveren staat rijdt het niet heel hard, minder zacht als de juke , maar dan wel weer zachter dan de jumpy die we hiervoor hebben gehad.
De stoelen zijn instelbaar , wat bij de jumpy dan weer niet mogelijk was. Die dat je veel kan instellen , maar je kan de rugleuning instellen. De stoelen zijn heel goed, ik ben hernia patient en ik moet eerlijk zeggen , ik zit er heel aangenaam in. Heb steun in mijn onderrug , wat voor mij heel belangrijk is, dat is ook weer beter dan van de jumpy. Dus de jumpy was gewoon iets langer en breeder , maar de evalia is in meer opzichten beter dan de jumpy .Dus is de eerste indruk heel positief. Nu hopen dat de evalia ons verder positief blijft verrassen. Straks ga ik dan de spullen die in de jumpy een plaats hadden in de evalia een plaatsje geven.

Schorpioentje73

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 16:59:20, zondag 15 juli 2012 »
foto's bijgevoegd in album
« Laatst bewerkt op: 17:26:36, zondag 15 juli 2012 door Schorpioentje73 »

Schorpioentje73

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 17:00:59, zondag 15 juli 2012 »
Ja die fietser die net uit het weggetje kwam, net voor de auto de straat ging oversteken. Ik was echt ferm geschrokken, en is niet de eerste keer dat ik die net voor de auto heb  >:D , hij is hardleers precies >:(
« Laatst bewerkt op: 17:30:22, zondag 15 juli 2012 door Schorpioentje73 »

Offline cvegreen

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #26 Gepost op: 13:43:35, woensdag 18 juli 2012 »
GGGGGrrrrrrrr,
Mijn vrouw is met onze nieuwe evalia al naar de garage se.
Als we op de snelweg rijden trilt het stuur. Voor een nieuwe wagen zou dit helemaal niet mogen vinden wij. Mijn vrouw vreest weeral voor een maandagmorgen gevalletje. Gelijk wij met niet veel geluk hebben vrees ik er eigenlijk ook al een beetje voor.
Laat ons hopen dat er een gewichtje van een wiel is gevallen en dat het enkel maar eens her uitbalanceren is en klaar . Verder hebben we al wat probleempjes gehad( electronisch)
De boordcomputer haf enkel weergave van de rit , maar een globale weergave kregen we niet te zien, enkel de rit waaraan we bezig waren. De regen en lichtsensor deden het ook niet . Ik op zoek gegaan wat het zou kunnen zijn. Ik had ergens gelezen( jammer genoeg niet hier op het forum) dat het misschien een zekering was die stuk was( het ging ook voornamelijk over de regen en lichtsensor die het beiden niet deden, dat men toen voor die quasqai aanhaf) Ik ook gekeken naar onze zekeringskast( nou eerder kastje). We hadden bij het thuiskomen vorige week donderdag een zekering gevonden in de asbak en dachten , oh een zekering extra. Het bleek dus dat de zekering die we gevonden hadden in de asbak eigenlijk een plaatsje in de zekeringskast moest hebben. Meteen kwamen er een hoop dingen bij op de boordcomputer, dus werkte de boordcomputer eigenlijk maar voor de helft of zo. Nu werkt hij wel naar behoren , krijgen we wel te zien of het de I-key dedecteerd en vooral werken zowel de licht en regensensor nu wel . Dus is dit trillen bij hogere snelheid al ons tweede euvel dat opgelost moet worden en wetende dat de auto eigenlijk nog geen week in ons bezit is , vinden wij dit echt schandalig. Het gaat om een gloednieuwe auto he. We zouden eigenlijk enkel voor onderhoud naar de garage toe hoeven. Maar dit geluk is ons blijkbaar niet gehund .
Mijn vrouw heeft een afspraak in de garage nu om 13.45u, laat ons hopen dat het makkelijk op te lossen valt dat trillen bij hogere snelheid.

Offline cvegreen

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #27 Gepost op: 17:45:09, woensdag 18 juli 2012 »
Zo, mijn vrouw is terug van de garage.
De auto is hersteld. Het was gewoon een gewichtje dat we kwijt waren geraakt. Hij is nu opnieuw uit gebalanceerd en rijdt weer goed. We kunnen dus met een gerust hart vertrekken morgen vroeg.

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #28 Gepost op: 18:02:47, woensdag 18 juli 2012 »
Kijk, het hoeft niet altijd iets ernstigs te zijn!
Fijne vakantie!  :)

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 18:06:16, woensdag 18 juli 2012 »
Uiteindelijk dus toch meegevallen. De mankementen die je nu hebt gehad waren dus slordigheidjes welke simpel opgelost konden worden.