Auteur Topic: Mijn almera N15  (gelezen 31654 keer)

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Geslacht: Man
  • Alles moet kapot :)
Re: Mijn almera N15
« Reactie #15 Gepost op: 23:00:19, dinsdag 19 juni 2012 »
Het is een GA14DE en dan is het zowiezo geen SR want die heeft een GA16DE.  ;)

Offline huub-N15

• NCN Forum Member
  • als je bier warm wordt dan drink je te traag
« Reactie #16 Gepost op: 20:51:42, vrijdag 22 juni 2012 »
Welkom ;)
Mooie kleur :)

Offline chewie87

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #17 Gepost op: 19:30:40, dinsdag 26 juni 2012 »
update:

Vandaag heb ik hem gewassen. Ik heb die 2 emmer methode eens geprobeerd, ik verschoot ervan hoeveel vuil er wel niet af komt :O
Daarna heb ik hem in de wax gezet. Het enige verschil na het waxen is dat hij gladder aanvoelt en iets meer blinkt. Ondanks dat hij gladder aanvoelt, is het niet zacht of echt egaal. Als je er met je hand overgaat voelt het alsof er stof of nog vuil opligt.
Is hier een oplossing voor?

Ik heb hem ook in de wax gezet met 'Autocrème" van ELF. Het product is ouder dan de auto (13 jaar), maar op wijze raad van m'n pa: waarom dure dingen kopen als je nog producten hebt staan.

Ik ben niet van plan om hem wekelijks te wassen, maar zou toch graag een beter effect krijgen. Moet ik dan echt wekelijks wassen of toch maar eens investeren in degelijke producten?

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
« Reactie #18 Gepost op: 20:22:39, dinsdag 26 juni 2012 »
Investeren in goede producten is het halve werk.

Doe je auto maar eens kleien , dan schrik je pas !

Offline Steven

• NCN Forum Member
  • **
  • B10.N13.N14.N15.P11-144.K12.Z12
« Reactie #19 Gepost op: 21:36:47, dinsdag 26 juni 2012 »
Welkom naamgenoot ;)

Nette Almera, heb ik ook gehad echt een heerlijke auto!
De sticker moet er afgaan met een föhn, maar ook goed met een caramelschijf!
Ook verkrijgbaar voor in je schroefmachine

http://www.autoschadeshop.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=2&flypage=flypage.tpl&product_id=267&option=com_virtuemart&Itemid=55&vmcchk=1&Itemid=55

Offline chewie87

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #20 Gepost op: 11:31:49, woensdag 27 juni 2012 »
Bedankt voor de tip Steven, maar met heel veel geduld heb ik alles er gisteren toch afgekregen. Enkel het nissanlogo is nog aanwezig en zo is hij veel mooier.

Offline chewie87

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #21 Gepost op: 17:26:42, donderdag 30 augustus 2012 »
Alweer even geleden. Door herexamens en andere schoolzaken heb ik nog weinig kunnen doen.
Vandaag was het anders. Heb hem nog eens een leuke verwen beurt gegeven.

Onlangs door buurman laten nakijken. Alles was in orde, koffer is gemaakt, er zit een nieuwe oliefilter onder (eentje van MAN), 50/50 Synthetische Olie. Remmen kunnen nog een tijdje mee. Vandaag nieuwe wissers geplaatst, ineens de Aero Twin van Bosch.

Volgende week een Claybar gaan halen, dan is er een nieuwe levering uit de VS, nu zijn ze blijkbaar allemaal op. Het is echt wel nodig aangezien mijn motorkap aanvoelt als schuurpapier. Is het voldoende als ik enkel de Quick Clay Starter Kit aankoop of kan ik voor de hele auto te doen beter ineens de Smooth Surface Clay Kit halen?

Heb nog een klein ongemak, elke keer als ik de ventilatie aanzet krijg ik miniscule blaadjes in de auto. Elke dag stofzuigen is wel een beetje erover. Ik zie ze liggen in de gaatjes onder mijn wissers, maar ik kan er niet aan.

Weet er iemand of het mogelijk is om die plastic weg te halen? Rode cirkel op foto. Want dan kan ik alle blaadjes in 1 keer weghalen.

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
« Reactie #22 Gepost op: 17:35:23, donderdag 30 augustus 2012 »
De parafaan kun je demonteren door de plastic druk"knopen" weg te halen, dan kun je hem iets verschuiven
wil je hem helemaal demoneteren zul je de ruitenwissers eraf moeten halen...

Mijn ruitenwissersa sjes waren overleden, toen heb ik ook de parafaan eraf gehad om te kijken

Offline Tripod

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #23 Gepost op: 17:36:30, donderdag 30 augustus 2012 »
Heey

Mooie wagen! Ik heb zelf de 97 versie, blijven mooie wagentjes.
Ik zag in je lijstje staan dat je de gasveren van de kofferbak wilde vervangen aangezien deze te ligt zijn. Dat is bij mij ook het probleem, voor welke veren heb jij gekozen als je ze inmiddels al vervangen hebt?

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #24 Gepost op: 18:33:49, donderdag 30 augustus 2012 »
om het hele plastic gedeelte eraf te kunnen halen moet je inderdaad zoals Stephan al zei de ruitenwissers eraf halen.
Ik weet niet wat voor merk claybar je van plan bent te halen? Ik heb zelf een setje van Sonax gekocht, was niet duur
en werkt perfect!

Offline chewie87

• NCN Forum Member
  • **
  • Powned by NCN
« Reactie #25 Gepost op: 18:41:04, donderdag 30 augustus 2012 »
Die plastic druk"knopen", zijn dat de grijze plastics bovenop de parafaan of zijn dat de bevestigingen die vooraan in het motorgedeelte geklikt zitten?

Op welke manier haal ik de ruitenwissers eraf? Is dit gemakkelijk als leek of kan je meer misdoen dan goed?

De claybar is van Meguiars omdat de hoofverdeler van België op 5 km van m'n huis zit en iets dichter is er ook een verdeler. Ik kwam ze toevallig tegen. Ik zal eens rondkijken voor Sonax. Is het nodig om een quick detailer te gebruiken of kan je het oppervlak even goed met water nat houden?

@ Tripod: Ik heb de gasveren uiteindelijk niet vervangen. Ik had het probleem dat hij niet losklikte bij het trekken van de hendel in de auto. Nu bleek dat het slot waarin hij valt schuin stond, zodat hij die mogelijkheid niet had. Slotje rechtgezet en nu kan ik hem van binnenin gewoon losmaken en buiten opendoen. Ook met de sleutel hoef ik nu enkel maar te draaien en hij is los.

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #26 Gepost op: 18:56:27, donderdag 30 augustus 2012 »
Als ik het goed heb zijn die 'druk knopen' de zelfde soort plastic dingen waar ook je kofferbakbekle ding mee vastgezet is, en zitten deze boven op de parafaan.
Ruitenwissers demonteren is een klein klusje wat je als leek gewoon kan doen. er zit een plastic kapje op het beginpunt van je ruitenwissers. Deze kan je met een schroevendraai er eraf halen. Hier onder zie je een moer, welke je los moet draaien. Met een beetje handigheid kan je de ruitenwissers er dan van af halen.

Offline Forsaken

• NCN Forum Member