Beste NCN forum leden,
Sommige kennen mij misschien al van het Autoweek topic. Van mijn vorige auto, een Mitsubishi Colt, was er geen echt actief forum. Gelukkig is deze er voor de Nissan fanaten wel! Vandaar dat ik mij hier aangemeld heb.
Lang, heel lang heb ik gezocht en getwijfeld over wat mijn volgende auto moest worden. En met iedere auto was wel iets waardoor ik hem niet kocht. Maar wat is het nu uiteindelijk wel geworden?
Een Nissan Almera 1.5 Acenta. Het verhaal achter deze auto klinkt als het ideale verkooppraatje, maar is wel waar. Hij is van een oud stel geweest, heeft altijd binnen gestaan en heeft duidelijk alleen op mooie dagen slechts lichte arbeid verricht. Gevolg; de auto ziet er zowel van binnen als van buiten uit als nieuw, hij ruikt zelfs als een nieuw auto. En al vinden sommige het een oude lullen bak, ik vind het gewoon erg nette auto met een leuk interieur en voor wat ik gewend ben enorm veel luxe. Centrale deurvergrendel
ing, ABS, climatecontrol, elektrische ramen een lendensteun en zoiets simpels als bekerhouders zijn dingen die mij tot nu toe volledig vreemd waren. Maar het allerbelangrij
kste is, het gevoel bij deze auto is goed.

Wat staat er op de planning voor deze Almera? (overigens een planning zonder enige vorm van haast)
- Een setje mooie velgen. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit originele Nissan velgen moeten worden of dat deze auto wel iets extremers kan gebruiken.
- Het inbouwen van een normale DIN-radio. Ik heb gelezen dat het mogelijk is maar het zal denk ik een pittige klus worden.
- Een originele Nissan trekhaakdop, aangezien er nu een raar Twinny load ding op zit. ::)
- Misschien een setje winterbanden om de standaard velgen.
Mvg,
Kreidler