zo dan...eindelij
k: na 20 jaar (uit principe) in andere auto's dan Japans gereden te hebben ben ik dan toch 'zo stom' geweest om er een te kopen.
En wie is er dan 'zo stom'? wel, dat ben ik: Piet-Hein, van bouwjaar 1971 en woonachtig in Hilversum, en in dagelijks leven buschauffeur in het Gooi. sinds 2 jaar rijd ik in twee Saabs 9000: een 9000 CD 2.3T automaat Griffin (vandaar, ja...) uit 1993 en een Saab 9000 CC 2.0i uit 1986.
Aangezien ik mijn Saab 9000 uit 1986 niet door de pekel wil jagen, moest er dus wat anders bij komen. normaal gesproken zou ik met 1 van de 9000's de winter doorkomen, maar uitgerekend díe 9000 heeft een nieuwe versnellingsba
k nodig. en automaatbakken voor een 2.3L Turbomotor met 200pk liggen niet voor het oprapen en als ze er al zijn, zijn ze duuuur. de andere Saab is belastingvrij en daarom interessant om 'm pekelvrij te houden.
maar ja: wat moet er nou als alternatief komen? een Saab NG900 wellicht? ja leuk, maar zwaar. dus dan maar op MP rondgesnuffeld en zowaar wat leuks gevonden voor weinig: een rode Nissan 100NX 1.6 16v carb.:

(met excuses voor formaat en kwaliteit van de foto's. tsja: telefooncamera, he...)
punten die ik geconstateerd heb en die (nog) aandacht behoeven:
- stationair draait-ie veel tehoog, tegen de 1750/2000 toeren
- middenconsole met ventilatieroos
ters op de kop tikken en terugmonteren )nu zit er een DVD/scherm ingefröbeld...
- gasveren achterklep vervangen
- (niet dringend: achterbankleun
ing en hoedenplank)