Nou vandaag was testdag twee. Ik geef een kort verslag.
Ohja geen gezeik over die lelijke stickers of ik laat je door Dennis besnuffelen!
DBM/Jeroen heeft de afgelopen week een groot gedeelte van het Whiteline Flat out pakket gemonteerd en heb gisteren op specificatie van Whiteline de auto laten uitlijnen.
Oa gemonteerd zijn:
- Front Adjustable Sway Bar 27mm
- Rear Adjustable Sway Bar 22mm
- Rear Upper Control Arm
- Rear Toe Control Arm
Wat polyrubbers e.d. vervangen
Erg mooie Greddy Oliekoeler met relocationkit en thermostaat gemonteerd.
Vandaag heeft Olaf met mijn auto en met twee verschillende afstellingen gereden op cirquit Zandvoort. Dit alles voor de eerder genoemde reportage in Auto&Tuning.
De eerste setting stonden de voorste swaybars hard en achterste Swaybars iets minder "hard" waardoor de auto heel erg mooi in balans was. Je kon vrij makkelijk de auto in onder en overstuur krijgen en op die manier leuk spelen en alles zeer goed controleerbaar
. Ik merkte ook dat de auto veel rustiger op het cirquit reed, veel vlakker. Deze setting was echt perfect voor hard een cirquit te pakken.
Waar bij de eerste test voornamelijk veel onderstuur was en de auto moeilijk in een drift te krijgen was, ook helde de auto alle kanten op. Dit was duidelijk nu verdwenen.
Olaf was duidelijk beter te spreken over de nieuwe setting!
Tijdens die rit is er ook filmmateriaal gemaakt voor een "auto zender" achter de decoder, deze gebruiken ook het hele verhaal voor een repportage van mijn wagen. Tevens een mooie fotoshoot gemaakt met de fotograaf van Auto&Tuning en Avi GT-ART. De auto was echt even het middelpunt van de aandacht.
Na dat alles de tweede setting even aangepast en achterste swaybar op de hardste stand gezet. Dit was duidelijk een mooie driftsetup. En natuurlijk was de beurt aan Olaf om die setup te testen. Heel even sturenen het was al snel was duidelijk te zien dat olaf het goed naar zin had. Samen met Paul Vlasblom Twindriften in de R33 van Eugene (later ook in zijn eigen BMW) en zo lekker het hele cirquit over. Dit was echt een super gezicht om je eigen auto zo te zien en verschillende malen kwam bij mij in gedachten dit moet ik ook leren

Oliekoeler deed het erg goed! Zonder oliekoeler moesten we bij de eerste test twee weken terug al na twee rondjes moesten minderen konden we vandaag echt lekker blijven gassen.
Eigenlijk waren we net klaar en toen stopte mijn sx ermee. De stock koppakking waarschijnlijk lek net tussen cyllinder 1 en 2. Alles wijst er wel een beetje op dat het die pakking moet zijn. Geen gekke rammels of rare rook.
Ik denk niet dat er iets echt stuk is dus tijd voor de volgende upgrade, al had ik daar best nog even mee willen wachten. Dus we zien morgen wel wat het probleem is. Wel een mooi moment om ook de nokkenassen en veertjes te doen en wat andere kleine zaken.
Jammer dat het stuk is maar ik had het ook wel een klein beetje ingecalculeerd dat het zou kunnen gebeuren.
even wat foto's (heb helaas nog geen filmpje)