Auteur Topic: Sphinx S14a en nieuw hier  (gelezen 141223 keer)

Offline KeviNissan

• Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
Re: Sphinx S14a en nieuw hier
« Reactie #165 Gepost op: 00:49:57, zondag 13 mei 2007 »
thnx man.

hij is overigens wel te koop omdat ik een s14 pre-facelift wl hebben vandaar mijn intresse.

woon je vlakbij almere?

Sphinx

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: 23:28:20, dinsdag 15 mei 2007 »
Citaat
uit een eerder topic van sxoc

Vandaag de eerste testrit gehad voor het blad AutoVisie. Olaf Comijs had vandaag even tijd gemaakt om met mijn wagen te testen op Zandvoort zoals hij nu is.

Soms denk je dat je een klein beetje kan sturen, maar voel me na vandaag echt een mietje....... dit sloeg echt nergens op, ik krijg die grijnzzzzz niet meer van m'n kop af. Wat kan die gast over dat cirquit crossen!!!!!

Power voldoende alleen turbo mocht wel iets agressiever inkomen.
Duidelijk behoorlijk last van onderstuur en nog wat kleine andere zaakjes die moeten veranderen, daar gaan we de komende weken iets aan doen in samenwerking met Whiteline-uk, DBM-engineering, Falken en Olaf natuurlijk.

ik hoop binnenkort nog meer te kunnen vertellen. :feestje:

Ohja zo ziet het er nu uit:

Sphinx

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: 23:29:28, dinsdag 15 mei 2007 »
Nou vandaag was testdag twee. Ik geef een kort verslag.

Ohja geen gezeik over die lelijke stickers of ik laat je door Dennis besnuffelen!

DBM/Jeroen heeft de afgelopen week een groot gedeelte van het Whiteline Flat out pakket gemonteerd en heb gisteren op specificatie van Whiteline de auto laten uitlijnen.

Oa gemonteerd zijn:
- Front Adjustable Sway Bar 27mm
- Rear Adjustable Sway Bar 22mm
- Rear Upper Control Arm
- Rear Toe Control Arm
Wat polyrubbers e.d. vervangen

Erg mooie Greddy Oliekoeler met relocationkit en thermostaat gemonteerd.

Vandaag heeft Olaf met mijn auto en met twee verschillende afstellingen gereden op cirquit Zandvoort. Dit alles voor de eerder genoemde reportage in Auto&Tuning.
De eerste setting stonden de voorste swaybars hard  en achterste Swaybars iets minder "hard" waardoor de auto heel erg mooi in balans was. Je kon vrij makkelijk de auto in onder en overstuur krijgen en op die manier leuk spelen en alles zeer goed controleerbaar . Ik merkte ook dat de auto veel rustiger op het cirquit reed, veel vlakker. Deze setting was echt perfect voor hard een cirquit te pakken.
Waar bij de eerste test voornamelijk veel onderstuur was en de auto moeilijk in een drift te krijgen was, ook helde de auto alle kanten op. Dit was duidelijk nu verdwenen.
Olaf was duidelijk beter te spreken over de nieuwe setting!

Tijdens die rit is er ook filmmateriaal gemaakt voor een "auto zender" achter de decoder, deze gebruiken ook het hele verhaal voor een repportage van mijn wagen. Tevens een mooie fotoshoot gemaakt met de fotograaf van Auto&Tuning en Avi GT-ART. De auto was echt even het middelpunt van de aandacht.

Na dat alles de tweede setting even aangepast en achterste swaybar op de hardste stand gezet. Dit was duidelijk een mooie driftsetup. En natuurlijk was de beurt aan Olaf om die setup te testen. Heel even sturenen het was al snel was duidelijk te zien dat olaf het goed naar zin had. Samen met Paul Vlasblom Twindriften in de R33 van Eugene (later ook in zijn eigen BMW) en zo lekker het hele cirquit over. Dit was echt een super gezicht om je eigen auto zo te zien en verschillende malen kwam bij mij in gedachten dit moet ik ook leren ;)

Oliekoeler deed het erg goed! Zonder oliekoeler moesten we bij de eerste test twee weken terug al na twee rondjes moesten minderen konden we vandaag echt lekker blijven gassen.

Eigenlijk waren we net klaar en toen stopte mijn sx ermee. De stock koppakking waarschijnlijk lek net tussen cyllinder 1 en 2. Alles wijst er wel een beetje op dat het die pakking moet zijn. Geen gekke rammels of rare rook.
Ik denk niet dat er iets echt stuk is dus tijd voor de volgende upgrade, al had ik daar best nog even mee willen wachten. Dus we zien morgen wel wat het probleem is. Wel een mooi moment om ook de nokkenassen en veertjes te doen en wat andere kleine zaken.
Jammer dat het stuk is maar ik had het ook wel een klein beetje ingecalculeerd dat het zou kunnen gebeuren.

even wat foto's (heb helaas nog geen filmpje)

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #168 Gepost op: 00:17:01, woensdag 16 mei 2007 »
leuke pics!!! en wat een upgrades allemaal erbij, dat gaat de goede kant op.

jammer dat de boel nu naar de klote is!

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #169 Gepost op: 14:57:39, woensdag 16 mei 2007 »
vette aktiefoto's!!

gr Ronald

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • On the road again..
« Reactie #170 Gepost op: 17:27:13, woensdag 16 mei 2007 »
echt top, zo'n reportage !

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #171 Gepost op: 17:41:45, woensdag 16 mei 2007 »
Ziet er echt vet uit O0

Offline KeviNissan

• NCN Forum Member
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
« Reactie #172 Gepost op: 19:56:49, woensdag 16 mei 2007 »
super gaaf man.

Offline Pascal P11GT

• NCN Forum Member
  • primera boy
« Reactie #173 Gepost op: 00:22:50, donderdag 17 mei 2007 »
jmr dat je hem af loopt te trappen

maar ik zou het zelfde doen

Offline KeviNissan

• NCN Forum Member
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
« Reactie #174 Gepost op: 00:44:31, donderdag 17 mei 2007 »
Ik wou net zeggen

daar is zo'n auto eigenlijk voor.

groet kevin

Sphinx

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: 09:59:37, donderdag 17 mei 2007 »
Thanks voor reacties!

Je stopt er duizenden euro's in voor meer pk's, good looks en wegligging en vervolgens ga je het niet gebruiken en alleen maar poetsen. Ik weet niet maar ik denk dat ik dat eerder zonde vind. Zo'n auto is om te gebruiken maar dat wil nog zeggen dat hij na een dagje driften al afgetrapt is. Dat wat stuk is gaat alleen maar weer beter worden, wie weet staat de wagen er over twee jaar als full race car....

Wat betreft de test. Het blijft me verbazen wat een setje swaybars doet. De meeste tuners hebben wel een mooi coilover setje. Zo ik ook, ik had vorige week maar bedacht dat ik heel snel veel hardere veren nodig had en zat zelfs al te denken aan een nieuwe Tein Competition set. Nu met die swaybars is het qua wegligging en bocht gedrag een volledig andere auto geworden. Veel en veel neutraler en kan nu veel beter zelf bepalen of ik onder of overstuur wil crieeren. Nu hebben die whiteline swaybars ook de mogelijkheid om ze in een iets andere stand te zetten (twee boutjes en dat is in 10 minuutjes gedaan met een krikje erbij) en vervolgens heb je een setup waarin de auto heel erg makkelijk in overstuur gaat. Ik loop toch al een geruime tijd mee maar ik denk dat binnen de tuningsmarkt in Nederland het nut van zwaardere swaybars echt word onderschat!

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #176 Gepost op: 10:56:57, donderdag 17 mei 2007 »
Jep daarom stop ik ik 0 euro's in tuning en PK en poets ik liever ;) , ben toch meer van show dan go

Maar dat van die swaybars kan aardig kloppen, ze zijn op G20 en hier nu ook bezig met groupbuy's, alleen deze is niet verstelbaar geloof ik

al erachter wat stuk is gegaan?

Sphinx

• Gast
« Reactie #177 Gepost op: 00:26:32, vrijdag 18 mei 2007 »
nope er was woensdag even wat weinig tijd, zaterdag even een lektest doen misschien dat daar iets uitkomt... misschien injector problemen zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Ik zou altijd voor een verstelbare swaybar gaan, je kan zo meer expirimenteren wat het beste past voor je rijstijl en wens.

btw omtrent show en go, ieder zo zijn ding wilde er alleen mee zeggen dat ik niet zo show ben :)
Ik ga absoluut voor go zolang het nog kan!

« Laatst bewerkt op: 00:29:23, vrijdag 18 mei 2007 door Sphinx »

Offline KeviNissan

• NCN Forum Member
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
« Reactie #178 Gepost op: 00:40:46, vrijdag 18 mei 2007 »
ik vind het ook echt een show and go auto hoor.

ander vraagje.

wat zijn coil overs?

Sphinx

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: 02:08:14, vrijdag 18 mei 2007 »