Ik ben
Sphinx (irl Richard) 37 jaar.
Ik rij een Nissan 200sx uit '98
Nissan 200SX S14A Wat stock gegevens:
Bouwjaar: 1997-2000
Gewicht: 1240kg
Motor: SR20DET
Motor inhoud: 1998cc
Compressie verh.: 8.5:1
Vermogen: 200pk@6400rpm
Koppel: 265Nm@4800rpm
Cilinders: 4cil. lijn
Versnelling: 5 bak handgeschakeld
Differentieel: Viscous LSD
Topsnelheid: 235 km/h
0-100km/u: 7.5 s

Ik ben eerst begonnen met wegligging en de remmerij. Ik bouw de wagen voor rijplezier en goede handeling op bv een cirquit. Ik ben geen drifter maar zo nu en dan overdwars mag best

Het is en blijft wel een straat auto. De sprint is ook leuk maar ik heb de financien niet om een blok met 700pk te bouwen.
Het doel qua vermogen is ongeveer 300pk op de achterwielen en dat is voor mijn gebruik voldoende
Engine Mods:- Garrett GT28RS dual ball bearing Turbo
- HKS Upgrade wastegate
- Nismo 550cc Injectoren
- Blitz Front Mount Intercooler
- Blitz Blow Off Valve kit
- Greddy Rocker arm stoppers
- Greddy Oil Cooler with thermosstaat
- Greddy Oil Relocation kit
- Greddy Air Diversion Cooling Plate
- Greddy Oil Filler cap
- Nissan Z32 AFM (300zx)
- Walbro Intank Fuelpump 255
- SFS Black Silicon hoses
- ITG Air Filter
- "HKS" Aluminum Pulleys (dynamo, stuurbekrachti
ging, waterpomp)
- Denso Bougies ND Iridium IK24
- Nismo Enigine mounts
- Section Engine damper
- Cusco Oil catch tank
- Apexi Upgrade Radiatorcap
- Henk's Flexibel oil and water turbofeeds
Electronics:- Apexi Power-FC
- Blitz SBC i-Color Boostcontrolle
r
- Blitz Dual Turbo Timer
- AEM Wideband UEGO
- Defi Bf-serie Boostmeter
- Defi Display (voor oliedruk en olietemp)
- Defi Link Control Unit
Drive train:- Exedy Hyper Single Clutch Kit
- Nismo Transmission Bushing
- Tomei Shortshifter with nice Tomei Shift knob
Exhaust:- Vivid Full stainless Equal Length Manifold
- Invidia De-cat 3"
- Invidia Full stainless Turbo Outlet pipe/downpipe 3"
- Invidia Full stainless Cat-back exhaust G200-Ti 3"
Wheels, Tires and Brakes:- Work Emotion Wheels, 18" front 8,5J rear 9,5J, Bronze
- Volk Black Lugnuts
- Falken FK452 front 235/40 rear 265/35
- StopTech Big Brake front Kit 332x28mm slotted
- StopTech Slotted rear rotors
- StopTech Stainless Steel Lines (F&R)
- Ferodo DS-2500 brake pads (F)
- Axxis Ultimate ST-40 brake pads
- Motul RBF 600 Brake Fluid
Suspension:- Tein Flex Set
- Tein EDFC
- Tein Tie Rods and Rods ends
- Tein Tension Rods
- Whiteline heavy duty adjustable swaybar Front 27mm
- Whiteline-X heavy duty adjustable swaybar Rear 22mm
- Whiteline Adjustable upper arm Rear, control camber
- Whiteline Toe Control Arm Rear
- Whiteline Bushings what?????
- Alutech Front Strut Brace
- Alutech Rear Strut Brace
Interior/Exterior:- ViS-Racing Carbon Hood OEM-Style
- Vivid Hoodpins with lock
- SL-Lummar Window Darkening Titanium
- JDM Clear Front Indicators
- Almera Clear Side Repeaters
In Tha House:- OEM Rear Brake Kit Skyline R33
- RaceLogic Traction Control (incl Full Throttle Shift, Launch Control)
In order:- Tein iets zwaardere veren
Wishlist:- Nismo1,5 way diff
- Greddy Big Ass radiateur
Audio:- Headunit: Clarion DXZ718R
- Frontspeakers: Infinity Kappa Perfect 6.1 composet
- Backspeakers: Infinity Kappa 65.3 composet
- Woofers: 1x Infinity Kappa Perfect 10"
- Amp: Genisis 5 channel
- Optima redtop battery
Fotokes:







Heeeeeeel veeeeeel fotokes van mijn gebakje