Hallo Allemaal,
Ik ben al enige tijd op het forum van Nissanclub actief maar niet alles klopte meer, zo ook mijn huidige auto.
Vandaar dat ik mij even opnieuw ga voorstellen.
Ik ben Mark Ottens en woon in Paterswolde (nabij vliegveld Eelde).
Het Nissan rijden is mij er met de paplepel ingegoten en inmiddels heb ik (na een VW en een Fiat) reeds mijn 3e Nissan.
De eerste was een Almera N15 GTI welke ik ongeveer een jaar in mijn bezit heb gehad.

Toen was ik toe aan een iets grotere en nieuwere auto.
Dit werd een Primera P11-144 met de bekende SR20DE motor.
Hiermee heb ik behoorlijk wat kilometers gemaakt.


De kilometerstand en mijn autogebruik hebben mij toen laten besluiten om deze in te ruilen voor een Seat Ibiza 1.9 TDI.
Die Seat kan ik hele verhalen over vertellen maar ik probeer het kort te houden.
Ik heb deze gekocht bij een handelaar zonder garantie (dat is het goedkoopste en dat klinkt mij goed in de oren)
De eerste dag dat ik deze auto had trek ik bij het stoplicht weg
(we weten allemaal hoe het kan gaan als iemand je uitdaagt en je eigenlijk van tevoren al weet dat je gaat winnen).Het licht gaat op groen, geef de Seat de sporen en ik hoor na het overschakelen alleen maar een "krijsend-gierend" geluid en heb geen vermogen meer :o
Dat begint goed, turbo kapot.
Dan direct maar beginnen met tunen door een grotere turbo te nemen en de software te laten herschrijven.
Ook direct maar een grote beurt erbij, distributierie
m, rollen waterpomp enzovoort enzovoort.
Nadat dit klaar was bleek er een probleem in de ABS en Traction control te zitten want niets van dit alles werkte.
Uitlezen, uitzoeken, van garage naar garage maar niemand die het kan vinden.
Het ABS lampje brande niet omdat deze door "iemand" al was uitgezet en er allerlei vage soldeeringen achter het dashboard waren uitgevoerd.
Oke, nu begint het bij mij ook te knagen!
Uiteindelijk blijkt de computer kapot te zijn maar blijken er nog veel meer mankementen aan de auto te zitten.
Het knagen was nu echt pijnlijk bijten geworden en heb dus besloten om de Seat snel een "schop" te geven.
een foto hiervan heb ik dus niet eens meer op mijn PC staan ^-^
Dus na 2 maal een goede Nissan ervaring te hebben gehad heb ik toen besloten toch weer een Nissan aan te schaffen.
Eerst gekeken naar een aantal Almera diesels maar deze vielen allemaal nogal tegen
Ik wilde de 136pk uitvoering maar deze bleek minder voor te komen dan ik had verwacht.
Omdat ik toch wat haast had ben ik toen via mijn "oude vertrouwde" dealer tegen mijn huidige
N16 aangelopen.
Het is een 1.5 Benzine, ja snel is het inderdaad niet maar ik had geleerd dat betrouwbaarhei
d en een eerlijke en nette wagen toch belangrijker zijn.
De N16 heb ik inmiddels ook één en ander aan gedaan en heb hiermee nog wel wat plannen.
Tot nu toe veranderd aan het exterieur.KW Schroefset RVS
17" Team Dynamics velgen
EPS Einddemperverv
anger met ovaal eindsierstuk
Ice:JVC KD-DV7402 Headunit
CDT Composet 16 cm in de voorste deuren
Audiosystem CO-609 Plus in de hoedenplank
VersterkersVersterker 1 (Aansturing van de speakers)
Kicker ZX 700.5
5 kanaals versterker welke momenteel de composet en de speakers aanstuurt.
Versterker 2 (Subwoofer)
De tweede versterker is ook van Kicker.
Dit is een ZX2500.1 welke op het testrapport goed is voor bijna 2800watt RMS op 2ohm.
Deze versterker gebruik ik om één 15" subwoofer aan te sturen.
Deze subwoofer is van het merk Audio System (X--ION 15-1000)
Het vermogen van deze subwoofer is 1000watt RMS op 2ohm maar deze kan erg goed het extra vermogen hebben wat de ZX2500.1 hem geeft.
Ik heb met deze opstelling één keer een DB wedstrijd gedaan en kwam hiermee op een score van 144.5DB op een thermlab meter.
Rest alleen de foto's nog van de N16

