Zo PFFF ff stof afblazen hierzo!
Lang niet meer actief geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik met de skyline stil heb gezeten!
Dit word dan ook een vrij lange post :P anders past alles er niet in!
Niet lang na de laatste post hierzo merkte ik dat ze steeds meer vermogen verloor, er zat dus iets niet goed. sowiezo moest ze nodig een onderhoudsbeur
tje krijgen dus werd het hoog tijd om een geschikte specialist te vinden.
Ik ben uiteindlijk bij Pro Import terecht gekomen in Aalsmeer. toen ik daar voor het eerst kwam waren ze net verhuisd naar het nieuwe pand.
ik werd direct goed ontvangen en ze waren erg geinteresseerd in mn R33 GTR.
al gauw bleek de boosdoener boven tafel, de ontstekings Timing stond verkeerd...daa
rdoor waren de bougies verkoold en liep hij niet lekker meer.
daarna zo snel mogelijk een afspraak gemaakt om hem helemaal na te laten kijken want we vreesde het ergste..
gelukkig was het motorblok nog kerngezond, alleen om het technisch weer 100% te krijgen moest er wel flink wat onderdelen vernieuwd worden waaronder de Ecu, tension rods, hicas eronder uit...en omdat toch alle inlaat buizen ed eraf gingen om hem na te kijken meteen maar besloten om er Greddy Intake piping op te zetten!
verder werd ze voorzien van een Haltech Platinum Pro ECU en werd ze opnieuw gemapped op 1 bar turbodruk (was 1.2 bar)
jeetje wat kreeg ik dr als herboren terug! leek wel een compleet andere auto!
hing super fijn aan het gas, heerlijk soepel! mooiste was dat ondanks de lagere boost er toch meer vermogen uit kwam rollen! 428pk en 482,5Nm om precies te zijn!
Hier het Dyno Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=A9AzZEMj_kgzo toch een leuk tijdje rond kunnen rijden.
echter kreeg ze later last van extreme turbo shuffle. blijkbaar heeft ze te lang rond gereden met 1.2bar. een van de turbos was moe gestreden :( tjah wat nu? reviseren of upgraden? aangezien het vermogen stiekem toch wel een beetje begon te wennen maar besloten om te gaan upgraden..alle
en wat zet je er dan op? er is zoveel keus...twin, big single...
omdat ik toch wel gecharmeerd ben van het soepele gedrag van een nette twin set up heb ik besloten om voor Twin Garrett GT2860-5 BB's te gaan. deze passen ook zonder al te veel aanpassingen op het blok. om turbo shuffle verder tegen te gaan werd er ook een custom balancer pipe tussen de spruitstukken geplaatst. de Splitfire Coilpacks hadden ook hun beste tijd gehad dus die werden tijdelijk vervangen door nieuwe OEM Coils.
wederom werd de auto opnieuw afgesteld op de dyno (dit keer helaas geen filmpje) op een safe 1.09 bar turbodruk kwam daar toch mooi 493pk 542Nm uit rollen!!

hier kan je mooi de balancer pipe zien zitten, die doet overigs prima zn werk, van turbo shuffle is geen sprake meer ondanks dat dit grotere turbo's zijn als standaard!

Een paar weekjes later waren mn Okada Plasma Direct Coilpacks binnen! de wireloom word dan ook meteen vervangen en de amplifier kan ertussenuit want elke Okada heeft zn eigen Amplifier ingebouwd zitten.



en zo eigenlijk probleemloos verder kunnen genieten van de skyline!
Wel heb ik de Veilside Model E-I lip vervangen voor een OEM S3 lip van een 1997 model R33 GTR.
de Veilside was op meerdere plekken beschadigd en niet zo netjes meer.
voordeel van de nieuwe lip is dat ie nog enigsins mee buigt en een stukje hoger is.

3 januari ook voor het eerst met haar het circuit op gegaan, daar toch mooi een rondje of 8 kunnen rijden! wat een ontzettend gave ervaring was dat! en ze hield het prima uit! en zo kom ik alweer op de meest recente update uit..
ik kwam er op het circuit achter dat ze nog totaal geen probleem had met dit vermogen. echt ongeloofelijk hoeveel power een skyline chassis kan verwerken!
daarom besloten om dr nog een krachtkuurtje te geven! ze staat inmiddels weer bij Pro Import.
ditmaal word vooral de koeling en het brandstofsyste
em aangepakt.
plannen so far:
Koyorad Aluminium Radiator
HKS R Type Intercooler
Hypertune Fuelrail
Injector Dynamics 1000cc injectoren
Bosch 044 Brandstofpomp
Turbosmart FPR800 brandstof drukregelaar.
Oil catch tank
Complete Remap
Hierbij de meest recente pics:
Skyline weer weg brengen, hier staat ie naast Glenn zn R33 GTR. die auto heeft me min of meer aangestoken met het opvoer virus nadat ik een rondje mee mocht rijden...620pk met dezelfde turbo's...wat een raket!

Mooiste is dat je aan de buitenkant nouwelijks ziet dat dit toch wel 2 erg snelle GTR's zijn.

Brandstofpomp die erop komt, Bosch 044

De injectoren zijn ook al binnen

Inmiddels zit de Koyorad op zn plek


ook de HKS R type Intercooler is gemonteerd, slecht te zien op deze foto, maar die intercooler is dus ruim 10cm dik! echt een joekel van een intercooler!

Keep you guys updated

heb ze gevraagd om weer een dyno filmpje te maken :)