Hallo allemaal!
ik ben Jim, 20 jaar oud en woon in Warmond.
op de dag dat ik 18 werd al begonnen met lessen voor mn autorijbewijs en altijd al gek van auto's geweest en alles wat zon beetje op 4 of meer wielen stond :)
snel daarop mn groot rijbewijs gehaald voor mn werk. ben namelijk Mobiele (toren)kraan machinist bij Verschoor in Sassenheim.
op mn 18e de auto van mn ouders overgekocht, een Renault Megane 1.4 16v Break uit 2002. deze heb ik nog steeds als daily.
vanaf mn 13e ben ik ongeveer in de weer geweest met RC Auto's en met name met het driften ermee.
vanwege de vele demo's en meetings die ik daardoor bezocht kwam ik al gauw in aanraking met het "Skyline Virus"
ik vind het prachtige auto's en toen ik ze niet veel later ook in actie zag op echte drift demo's en trackdays op zandvoort en assen was er helemaal geen houden meer aan..ik moest er ook eentje hebben! ;D
om een heel lang verhaal een beetje kort te houden, SW Performance in Hoogeveen was voor mij de place to be als ik een skyline wilde kopen. mn ouders zijn net beheerder geworden van een vakantie huisje daar in de omgeving dus dat kwam helemaal mooi uit, mocht er dan wat mis zijn dan kon ik direct terug!
Afgelopen herfst de knoop doorgehakt na een aantal proefritten gemaakt te hebben met verschillende Skyline's.
het is dus een Nissan Skyline R33 GT-R V-spec geworden die Sam (eigenaar van SW Performance) toen net binnen had uit Engeland.
hier wat Specs:
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec
Bouwjaar: 1995
Kleur: KL0 0 Spark Silver
KM Stand: 72.700km Grade 4.5 met complete onderhouds historie erbij
Motor:
RB26DETT 2568cc Twin Turbo
Vermogen: 394pk op de wielen (Door Dyno Dynamics getest in de UK in 2008 met de oude ECU (power FC), echter heeft de vorige eigenaar in 2009 nog een hoop veranderd aan de auto. vermoedelijk zit hij dus boven de 400 wiel pk's, ook Sam vind m wel erg snel optrekken..)
ARC Open Airfilterbox
Greddy Cambelt
Turbo's met steel Internals (draaien op 1.2 bar boost)
Nieuwe Oliepomp
Nieuwe Bougies
Andere Coilpacks
AEM EMS ECU
AEM 3.5 bar map sensor
AEM Electronische Boostcontrolle
r
Nismo uitlaat
Blitz Turbo Timer
Onderstel/Handling
Volk GT-C velgen
Rays wielbouten