Auteur Topic: voorstelling  (gelezen 23163 keer)

openssh

• Gast
voorstelling
« Gepost op: 22:27:31, maandag 25 oktober 2010 »
Hallo mede NCNers!

Mijn naam is Randy, ik ben 22 jaar en kom uit het groene zuiden. Ik bezit een Nissan N15 Almera uit '96, tevens mijn eerste auto en ben er zeer tevreden over! Voorheen vaker in een micra gereden en die beviel me ook al erg goed.

Zelf ben ik nog student dus mijn budget is niet heel erg hoog om dikke velgen/spuitwerk/bodykits te verzorgen, maar dit zal voor de toekomst wel op mijn wenslijstje staan. Daarom concentreer ik me voor nu vooral op interieur en kleine aanpassingen exterieur.
Ik doe nu ICT opleiding welke ik bijna heb afgerond en daarna zal ik verder gaan op HBO in de digitale electrotechnie k, waarschijnlijk in arnhem. In mijn vrije tijd interesseer ik me daarom ook voor electronica :) Verder interesseer ik me ook veel voor autotechniek. Helaas ben ik geen automonteur maar ik ben zeker al een stuk wijzer geworden door dit forum!

Lijstje wat ik van plan ben met mijn almera >:D

-Andere velgen (heb nu wieldoppen erop ter vervanging van de standaard wieldoppen)
-Kentekenhouder achterklep wegwerken
-Centrale deurvergrendel ing met afstandsbedien ing (af, zelf gemaakt met microcontrolle r en zender/ontvang module).
-Carpc(linux) met touchscreen (af, maar carpc ligt er nu tijdelijk uit wegens onderhoud, bekabeling, schermhouder e.d  ligt er wel al in)
-Voorruit HUD snelheid en toerenteller (in de maak)
-Consult RS232 interface voor HUD en carpc (af)
-Geluidsinstallatie/radio, tweeters voorin, middentoners in deur, subwoofer/tweeter achter (af)
-Led verlichting koud-wit (blauwachtig wit) (gedeeltelijk af, achter te tellers al ingebouwd, kentekenplaatv erlichting/interieurverlichting/bij pedalen en passagierskant/kofferbak ingebouwd, voorkant bij koplampen staat nog op planning)
-Einddemper monteren (rij nu zonder einddemper, best lekker geluid moet ik zeggen :P )
-Verlagen in te toekomst

Heb de auto nu 9 maanden, liep in het begin onstabiel stationair, bougies vervangen en liep weer als een zonnetje.
Verder nog ashoezen voorkant beiden vervangen, waren gescheurd bij aankoop. Toerenteller is nog steeds de weg kwijt :P maar functioneert al wel beter na het aandraaien van de schroeven.

Zo nu genoeg geblaat tijd voor foto's  :)

Overview:

Consult Interface Schakeling:

Aan de stekker: :P

Carpc miniATX ingebouwd in oude versterker behuizing:

Witte leds in teller:

Hier zie je duidelijk het verschil met de standaard geel-achtige verlichting:

Ledstrip bij bestuurderskan t:

Ledstrips in interieurverli chting:

Main Interface carpc:

Consult Interface carpc:

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
Re:voorstelling
« Reactie #1 Gepost op: 22:30:12, maandag 25 oktober 2010 »
Welkom, leuke plannen.

Ben benieuwd

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #2 Gepost op: 22:32:13, maandag 25 oktober 2010 »
Welkom op het forum.

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #3 Gepost op: 22:33:55, maandag 25 oktober 2010 »
Welkom bij NCN!!  ;)

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #4 Gepost op: 22:53:37, maandag 25 oktober 2010 »
Geinig al die gadgets! Maak je het interface zelf? Lijkt me wel geinig om te zien namelijk, vooral met een paar animaties als je bijvoorbeeld muziek afspeelt!

Welkom O0

openssh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 23:01:28, maandag 25 oktober 2010 »
thanks all :)

Geinig al die gadgets! Maak je het interface zelf? Lijkt me wel geinig om te zien namelijk, vooral met een paar animaties als je bijvoorbeeld muziek afspeelt!

Welkom O0

Yes het interface heb ik zelf gesoldeerd, veel info heb ik van plms developments gehaald (http://www.plmsdevelopments.com/diy_consult.htm). Zelf heb ik daar nog wat aanpassingen aan gedaan. Het protocol staat op die site ook beschreven, hier heb ik zelf een flowchart van gemaakt en nog diverse dingen uitgevogeld. Vervolgens heb ik het protocol geprogrammeerd in linux en daar met flash een front-end voor gemaakt. helaas is het een beetje traag door flash dus binnenkort zal ik kijken voor een andere front-end en in de tussentijd zal ik de HUD maken in combinatie met de interface. Vandaar dat ik de carpc er nu tijdelijk uit het gehaald. Leuk idee met die animaties ;) muziek kun je er inderdaad ook mee afspelen O0

Offline Freek

• NCN Forum Member
« Reactie #6 Gepost op: 23:05:37, maandag 25 oktober 2010 »
* Freek vindt dat openssh wel een toffe nick heeft.

Welkom hier.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #7 Gepost op: 00:23:40, dinsdag 26 oktober 2010 »
thanks all :)

Yes het interface heb ik zelf gesoldeerd, veel info heb ik van plms developments gehaald (http://www.plmsdevelopments.com/diy_consult.htm). Zelf heb ik daar nog wat aanpassingen aan gedaan. Het protocol staat op die site ook beschreven, hier heb ik zelf een flowchart van gemaakt en nog diverse dingen uitgevogeld. Vervolgens heb ik het protocol geprogrammeerd in linux en daar met flash een front-end voor gemaakt. helaas is het een beetje traag door flash dus binnenkort zal ik kijken voor een andere front-end en in de tussentijd zal ik de HUD maken in combinatie met de interface. Vandaar dat ik de carpc er nu tijdelijk uit het gehaald. Leuk idee met die animaties ;) muziek kun je er inderdaad ook mee afspelen O0

Zit zelf ook wel een beetje in de DIY met pc's maar programmeren heb ik me nooit in verdiept. Vandaar dat ik nu gewoon een radio met klapscherm hebt. Het enige wat ik dan mis zijn dan die animaties van geluidsgolven en blokjes zoals in mediaplayer:)

Als ik het zou kunnen had ik er zelf wel een project van gemaakt, maar voor nu is dit prima!
Wat voor mini atx mobo heb je gebruikt? Intel atom? Hoe maak je zo een ding eigenlijk op 12 volt? Kudo's voor je stuff.
Heb zelf ook witte leds in de teller, maar dit is gewoon meer blauw (heb ik ook). Je bent ook een lampje vergeten bij je klok.

Ben zelf opzoek naar echte witte leds of halogeen iets met blauwe coating.
Wellicht als je wat leuke hobby ideen wil opdoen kun je m'n topic raadplegen. Misschien vind je wel iets leuks.

Nogmaals welkom O0

Offline Sylver84

• NCN Clubmember of the year 2009 and 2010
  • NCN Forum Member
  • Still alive
« Reactie #8 Gepost op: 00:35:16, dinsdag 26 oktober 2010 »
welkom.

Eh kevin of randy kunnen jullie misschien uitleggen wat jullie zeggen, snap er echt helemaal niks van

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #9 Gepost op: 06:33:16, dinsdag 26 oktober 2010 »
welkom O0

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #10 Gepost op: 12:20:54, dinsdag 26 oktober 2010 »
welkom.

Eh kevin of randy kunnen jullie misschien uitleggen wat jullie zeggen, snap er echt helemaal niks van

Hehehe ;D

Ik had het over zijn carpc, die hij zelf gebouwd had.
Wat voor moederbord (mobo) er word gebruikt met welke processor.
Ook vraag ik hoe hij zelf zijn Menu's (interface) maakt.
Oh en DIY is gewoon DHZ (Do It Yourself, Doe Het Zelf)

Zo beter Peter :) ?

Offline Zeurdoos

• NCN Forum Member
  • Wie laag wil zijn moet omrijden
    • Zeurdoos.com
« Reactie #11 Gepost op: 15:50:18, dinsdag 26 oktober 2010 »
Welkom en veel plezier hier .

En ziet er allemaal al mooi uit suc6 der mee ;)

openssh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 23:09:22, dinsdag 26 oktober 2010 »

Kon nu pas reageren drukke dag vandaag.

@Freek: ahh ook een bekende met openssh? :p

@Sylver84: Precies wat Radium69 zegt ;) mss heb ik wat onbekende woorden gebruikt, ik zal ze even verder toelichten, met protocol bedoel ik de manier waarop iets communiceert, in dit geval 2 computers, een is de ECU (van de auto, in dit geval via de zogenaamde consult interface, de grijze 14pins stekker die nissan heeft toegepast in de jaren 90 voor hun auto's), en de andere 'computer' is in dit geval mijn carpc :) maar dat kan vanalles zijn, een zogenaamde terminal, van een computer tot een apparaat die b.v garage's zouden hebben om data uit te lezen van de ECU. Overigens had ik gehoopt om OBDII te gebruiken aangezien dat in meer merken auto's toegepast word tegenwoordig, helaas heeft mijn nissan dat niet. De mazda van mijn pa b.v heeft  een CANBUS interface, maar die kun je voor zover ik weet alleen uitlezen door er een ledje op aan te sluiten.

@Radium69: Ik zou je wel wat sites kunnen geven als je je écht wilt verdiepen in programmeren ;) het kan best leuk zijn, maar je moet niet te moeilijk beginnen want dan heb je er al snel geen zin meer in. Ik ben op mijn 14e begonnen met basic, en nu programmeer ik hoofdzakelijk in C#/C++, Python en AS2 (flash), en microcontrolle rs (check http://www.arduino.cc). Maar iedereen heeft weer zijn sterke punten :) ik weet relatief weinig van autotechniek en spuitwerk b.v, maar dat is ook niet erg.

Haha ik wou dat ik er een intel atom in had kunnen gooien, maar die zijn nogal prijzig. Ik heb alles (scherm/mobo/voeding enz) heel goedkoop over kunnen kopen een keer, het mobo is een Jetway J7F4K1G5DS-LF, met een VIA CN700 chipset (2xsata, IDE, 1xPCI, 4xUSB, Sound, VGA, PS2, 1.2Ghz CPU, 1GB 533Mhz RAM), zie: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813153126
De voeding is een speciale carpc voeding, de M2-ATX. Zeer intelligent beestje moet ik zeggen. Je kunt 'm 6 tot 24 volt voeden en hij geeft je een 160w stabiele ATX compatible uitgang, en filtert alle zooi aan de ingang eruit zoals stroompieken, die wil je niet op je mobo hebben. Verder kun je hem zelf naar wens instellen hoe en wanneer hij aangaat in combinatie met je remote.
Het scherm is een Hitachi 7" Touchscreen met USB aansluiting en afstandbedieni ng.
Verder heb ik er nog een 80GB Sata HD in zitten voor genoeg muziek  >:D

Ohja die menu;s heb ik in Flash gemaakt, het grafische gedeelte ook in flash (Vector animatie). Het komt tot leven door het programmeerwer k, de flash front-end communiceert namelijk met een TCP-Server op de carpc, aangezien flash ook TCP kan praten kwam dat goed uit.

Klopt het klokje ben ik inderdaad vergeten, kan ik weer eens het hele ding uit elkaar halen, moet zowieso nog voor die toerenteller te fixen.

Ben je opzoek naar puur witte leds? Je zou dan leds/halogeen moeten hebben met een kleurtemperatu ur van 5000K. Met halogeen zie ik dat niet zo snel gebeuren, leds komen er wel aardig in de buurt. Of je zou voor een soort van filter kunnen kijken. Zelf vind ik dat koud witte wel wat hebben. Die leds wat ik erin heb hebben een kleur temperatuur van 6500K (richting blauw dus).

Je bedoeld trouwens een kant en klare radio met scherm of zelf iets gebouwd? ik zal je topic zeker eens bekijken  ;)

Btw als er interesse naar is kan ik wel eens een topic openen bij projecten, dan zal ik een uitgebreidere beschrijving geven en wat meer pics/video's erbij, het oog wil immers ook wat :P

Dit viel me nog in deze had ik als eerste gemaakt (flash interface), maar heb ik niet kunnen toepassen omdat het te zwaar liep voor de carpc: http://suicidefunky.nl/carpc/

Dit had ik eens gefilmt toen de consult interface het net deed: http://suicidefunky.nl/pics/2consulttest.avi

Nog een close-up van het mobo:

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
« Reactie #13 Gepost op: 23:23:16, dinsdag 26 oktober 2010 »
Welkom! En gave projecten! O0

openssh

• Gast