JAE 2010Net als de afgelopen 2 jaar zijn we ook dit jaar weer naar Engeland vertrokken voor JAE. De groep was dit jaar nog groter dan voorheen, en met 7 auto’s en 14 man (uhm, 12 heren, 2 dames :) ) hoefden we ons zeker niet te schamen. Ik ga weer even proberen in een kort stukje een samenvatting te maken van hoe ik dit weekend heb ervaren.
DonderdagIn tegenstelling tot de vorige 2 jaar hebben we dit jaar met zn allen de boot gepakt van Duinkerken naar Dover, iets wat vorig jaar al door een aantal NCNers was uitgeprobeerd. Dit betekende dat we ’s nachts vertrokken en daar op tijd zouden aankomen. Op donderdag nog even geprobeerd wat slaap te pakken vroeg in de avond maar ik kon niet in slaap komen. Om een uurtje of 10 ben ik vertrokken richting Ronald om daar zijn spullen in de Cherry te laden en later die nacht naar de ontmoetingsple
k te gaan waar we de rest zouden zien. Omdat we nog wat uurtjes hadden hebben we de SNES nog maar even aangeslingerd. Conclusie, ik ben slecht in mariokart…
Iets voor tweeen zijn we naar het CBR in Bergen op Zoom gereden waar we Peter, Rene en Nady, en Casper, Harold en Roy (NX club NL) troffen. Kevin had wat vertraging en zou ons zien bij de parkeerplaats vlakbij Antwerpen, waar de groep compleet zou worden. Dit lukte en vanaf Antwerpen gingen we met een groep van 9 auto’s op weg naar de ferry in Frankrijk. In België was het plan om redelijk door te rijden maar na 2 keer een mooie flits gezien te hebben, heb ik het tempo maar wat naar beneden geschroefd. Het was heerlijk rustig op de weg en zonder gekke dingen kwamen we aan in Duinkerken. Daar hebben we eventjes gewacht en toen konden we de boot op.
VrijdagInmiddels was het al een tijdje vrijdag, vandaar dat ik nu maar doorga op vrijdag :P De boot zou er twee uur over doen, en de aankomst in Engeland was 7 uur ’s morgens (UK tijd). Ik ben nooit een liefhebber geweest van varen, maar deze keer viel me wel erg zwaar. Nog even boven de wc gehangen en ik was blij toen we de boot mochten afrijden.

We hadden elkaar na de het afrijden van de boot vrij snel gevonden en vertrokken in colonne richting Wicksteed Park, een ritje van zo’n 265 kilometer. Onderweg nog even gestopt voor wat benzine en wat eten en drinken en toen weer verder gegaan. De heenreis ging erg soepel en op een filetje vlakbij Kettering na konden we aardig doorrijden. Het blijft leuk om de verbaasde blikken te zien van mensen op de snelweg die zich afvragen waar het stuur zit :)

Bij het oprijden van het terrein nog even een momentje gehad. In verband met vele namaakexemplar
en kon ik niet met mn 50 pond briefje betalen. Ik had nog wel andere briefjes maar uiteraard onder alle rotzooi in de kofferbak. Even Freestyle geparkeerd en wat geld gezocht en toen mochten ook Ronald en ik het terrein op. De stand was dit jaar makkelijk te vinden. We stonden naast/bij NPOC dus we hoefden alleen maar uit te kijken naar een grote groep Primera’s. Deze was snel gevonden waarna we warm werden ontvangen door de aanwezige leden. Na wat overleg besloten om de tenten tussen de tenten van NPOC te zetten, de NCN tent hebben we naast de grote tent van NPOC gezet (die van ons was groter :P). Toen het kamp was opgebouwd was het tijd voor boodschappen en zijn Rik en aanhang richting Tesco gegaan. Peter was intussen druk aan het poetsen.

Vrijdagmiddag even een kort rondje over het terrein gedaan, en die avond de BBQ aangeslingerd. Eten was goed te doen en het was weer erg gezellig. Leuke groep weer dit jaar! Na het eten en een lange nacht en dag even lekker vertoeft in de NCN tent. Ikzelf ben die avond met Jane (oude bekende van toen nog de Engelse NX club) het terrein opgegaan. Wat oude bekende van de NX club (Jan & Dave plus kids voor de insiders) gesproken bij Street Dreamz waar de alcohol rijkelijk vloeide en ik niet onder de sambuca uit kon, daarna zijn we nog even gaan babbelen bij de Engelse NX club (onze Nederlandse vrienden die daar stonden dit weekend waren toen al richting tent) en de rest van de avond hebben we doelloos rondgeslingerd over het terrein. Iets teveel gedronken en was aardig kapot maar absoluut een geslaagd avondje. Uurtje of 12 richting mn tent gegaan. Wat ik van de verhalen heb begrepen is dat de rest van NCN een gezellige avond heeft gehad met wat NPOC leden in de NCN tent, en dat er genoeg diepzinnige gespreksstof was :D

ZaterdagVeel te vroeg wakker geworden met een bonkende hoofdpijn. Van een uur of 7 tot 8 onderuit gezakt in een stoel in de NCN tent geprobeerd wat bij te komen. Langzaam maar zeker werd de rest ook wakker, hoewel Mark nog ruim voor mij wakker was en blijkbaar de hele ochtend al bijzonder productief geweest was. Uiteindelijk ging ik me wat beter voelen. Even naar de Tesco (supermarkt) geweest met Jane voor de nodige energydrink en gelijk wat bier gehaald voor de NX boys. (blijft vreemd, meerijden in een auto met het stuur aan de verkeerde kant..) Rond half 10 was ik weer terug op de stand waar Jano intussen bezig was aan een lekker ontbijtje met broodjes, gebakken ei en spek. Zeker niet verkeerd om de dag mee te beginnen. Rene helaas weinig gezien op zaterdag, hij voelde zich verre van goed. Gelukkig kon hij in de avond wel weer aanschuiven en ging het zondag een stuk beter.

Omdat we ons hadden ingeschreven voor het voetbal gebeuren hebben we ons daarna maar eens vervoegd naar het voetbalveld. Na wat warming up en een gefaalde poging een zo zwak mogelijke tegenstander te krijgen waren we rond half 12 aan de beurt voor een wedstrijd tegen NPOC. Vorig jaar hadden we daar met 0-1 van verloren. We begonnen goed, hoewel niet iedereen een even goede conditie had, waaronder ikzelf. Lang stand gehouden maar eind tweede helft toch de 0-1 voor onze kiezen gehad. Helaas dus weer verloren en de doelstelling om 1 doelpunt te maken gedurende JAE schuift een jaartje op :). Het team van Street Dreamz heeft overigens uiteindelijk de beker mee naar huis genomen.

Na het voetbal hadden zowel Peter als ik wat verplichtingen, welke vanzelf op het forum verschijnen :). De tweede wedstrijd is door ons gecanceld. Daarna, terwijl het nog steeds stralend weer was, zijn we met zn alles het terrein rondgeweest. Het was aanzienlijk groter dan vorig jaar en er stond meer dan genoeg spul om bij te kwijlen, zoals te zien op de foto’s. De Schotten van JDMyO waren er eigenlijk niet, maar een aantal van hun leden waren mee met een bedrijfsstand. Daar nog even een praatje wezen maken samen met Mark. Ging echt helemaal nergens over maar het was wel grappig!

Die avond waren we weer uitgenodigd bij de BBQ van NPOC. We hebben bijzonder lekker gegeten, en weer een hoop leuke mensen ontmoet. Na het eten volgde de prijsuitreikin
g van NPOC, een terugkerend iets dat laat zien hoe diep de clubspirit zit bij iedereen. Kort na de prijsuitreikin
g begon het te regenen en het duurde niet lang voordat de NCN tent gevuld was met NPOC volk, het was echt een heel goed idee die tent mee te nemen :).

Rond een uur of negen begon het vuurwerk, het was toen gelukkig weer droog. Na het vuurwerk ben ik nog even richting Street Dreamz geweest om Jane van een NX bumper te voorzien. Weer even samen een rondje gedaan over het terrein en ons daarna gemeld in de NCN tent. Diepzinnige gesprekken over taal gehad en uiteindelijk de avond geëindigd bij NPOC waar Bas als Jezus (zie foto’s) zorgde voor een gezellige boel. Jano en Rik nog even los zien gaan in de gele tent (de eerste, niet de tweede :P). Een uurtje of 1 maar naar mn tent gegaan, Rik en Peter hebben het langer volgehouden.

ZondagHeerlijk relaxed wakker geworden. Zelf begonnen met het opruimen van mn spullen en langzaam maar zeker zag ik steeds meer NCN volk rondlopen. Weer een lekker ontbijtje gehad Jano style waarna we verder zijn gegaan met het opruimen van de tenten en spullen. Ging allemaal best soepel en rond half 1 was alles ingepakt. Nog even een aantal mensen gedag gezegd waaronder John van de organisatie. Zoals eerder vermeld in dit topic hadden we m fles alcohol gegeven als bedankje voor het verplaatsen van onze stand terug naar NPOC welke goed in de smaak viel. Nog even wat JAE stickers gehaald en afscheid genomen van Casper, Harold en Roy. Zij hadden een boot later op de avond. Iets na 1 uur verlieten we het terrein, nadat Bas gelukkig zijn portemonnee teruggevonden had.
De terugweg verliep iets minder soepel dan de heenweg. Freek even afgezet op Luton Airport waarna we verder zijn gegaan richting Dover. Uiteindelijk Jano en Kevin kwijtgeraakt maar die kwamen kort na ons aan bij de boot. Daar nog even staan bijkomen en toen de boot opgereden. Op de boot voelde ik me een stuk beter dan op de heenreis, met dank aan Liana voor het uitlenen van die bandjes

. Bij aankomst in Frankrijk elkaar weer snel gevonden op een vrachtwagenpar
keerplaats. Jano en Rik hadden een strakke planning en verlieten de colonne en ook Mark, Bas en Rik zijn ergens in België zelf verder gegaan. Nog even getankt bij een van de meest onmogelijke tankstations die ik ooit gezien heb (wazig systeem) en daarna verder gereden naar Bergen op Zoom. Daar Ronalds spullen uitgeladen en het beeldmateriaal op een usb stick gezet. Ook Nady nog even gefeliciteerd, we hadden een wedstrijd wie de meeste dingen stuk kon maken tijdens JAE, en die heeft ze ruim gewonnen! :P (zie je, t staat er gewoon in.. :)) Na een colaatje afscheid genomen van Ronald, Peter, Rene en Nady en naar huis gereden. Muziek hard aan, raampje open en een redbull erbij. Iets na 2 uur thuis aangekomen, waar net een heftig ongeluk gebeurd was voor de deur. Net niet hoeven smeken bij oom agent of ik toch de auto even voor de deur mocht zetten, wat uiteindelijk kon en daarna met de belangrijkste dingen naar boven gelopen. Rest vanmorgen uit de wagen gehaald.

ConclusieDit was echt een verschrikkelij
k gaaf weekend! Veel gezien, veel gedaan, met veel mensen kunnen bijpraten, lekker gegeten, af en toe een biertje gedronken en boven alles, dat allemaal met een hele leuke groep vanuit NCN. Ik wil dan ook (in random order) Ronald, Peter, Jano, Rik, Freek, Rik, Rene, Nady, Kevin, Liana, Peter, Mark en Bas bedanken voor dit zeer geslaagde weekend!! Ik hoop dat jullie er volgend jaar weer bij zijn en dat we met een nog grotere groep een positieve bijdrage kunnen leveren aan het grootste Japanse auto evenement buiten Japan!