Auteur Topic: Stefan, R33 GTST  (gelezen 24517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefan-w

  • Gast
Stefan, R33 GTST
« Gepost op: 21:54:37, woensdag 13 januari 2010 »
Ik ben Stefan, geboren in juli '83 te Groningen, en heb altijd in de stad gewoond, of maximaal 20km daarbuiten; momenteel woon ik in het noorden van Drenthe.
Na vele jaren zeer trouw allerlei Honda Civic's en een CRX te hebben gereden, heb ik het voorjaar van 2009 de auto verkocht en de overstap gemaakt naar Nissan; en dan wel een R33 GTS25T uit augustus 1993 (dus één van de allereerste R33's), die ik zelf heb opgehaald uit de UK, naar huis gereden en zelf hier ingevoerd, deze is uitgevoerd met ABS.

De auto was bij aankoop vrijwel standaard; het enige wat er was gedaan was;
- een Apexi filtertje,
- een aftermarket downpipe en catback (dus stock elbow en cat),
- Tommy Kaira bodykit,
- Kakimoto 2-delige 17" velgen,
- FET turbo timertje,
- aftermarket stuurtje met Hicas-naaf
- Räzo pedal covers en pookknop
- mph-conversie van de originele tellerbak (wat neerkomt op een of ander component zoals een weerstandje wat in de bedrading gesoldeerd is).
En bovenal; de auto ziet er voor z'n leeftijd en afkomst goed uit (doorgaans zijn Japanners niet zuinig op hun auto's, en Britten al HELEMAAL niet) en er was een complete onderhoudshist orie bij sinds aankomst in de UK (1e EU-eigenaar, heeft 'm in 2006 geïmporteerd als trackday speeltje... eerlijke verkoper dus, precies wat je zoekt, er rijden geen oude vrouwtjes in Skylines, ook niet in Japanistan).
De auto sputterde vrij hevig bij 5000rpm, wat een kwaal is die misschien ook wel bij andere (oudere) Nissan's voorkomt; versleten coilpacks.
Heb thuis de contacten ontdaan van corrosie en de overgang van behuizing naar rubber opnieuw geseald, wat korte tijd hielp... stond in de advertentie dus had al rekening gehouden met het vervangen van de coilpacks, en dat bedrag heb ik bij aankoop kunnen afdingen.

Hieronder de speclist van de auto... alles wat NIET in het bovenstaande rijtje voorkomt, heb ik dus ZELF gemonteerd.
Zelf, want ik laat doorgaans niemand aan mijn auto sleutelen, tenzij het takkeweer is en ik geen brug/put kan regelen.
Dat houdt dus in dat als je wilt weten hoe je betrouwbaar 300pk uit een Civicje kunt halen, ik het je uit het hoofd kan vertellen... en dat ik al aardige ideeën heb opgedaan over Skyline-specifieke zaken.
Om heel eerlijk te zijn heb ik slechts interesse in de R32/R33/R34, de Z32 en de Z33... voor de rest ligt mijn hart nog altijd bij Honda.

ABOUT THE CAR:
Nissan Skyline GTS25t (ECR33)
Bj. 08-1993,(import JPN->UK = 2006, eigen import UK->NL = 16-05-2009)
KH2 Gun Grey Metallic


ENGINE AND BAY:
- RB25DET, completely stock engine
- stock T28 turbo (ceramic turbine wheel, steel compressor wheel)
- stock after-turbo elbow
- Bullet Exhaust 3" stainless steel downpipe
- Autobahn88 3" testpipe
- Invidia/RS*R 3" catback
- Apex'i pod filter
- Evolution Foundry Ltd. airfilter heatshield
- Evolution Foundry Ltd. slam panel
- Evolution Foundry Ltd. headlight covers
- customised OE spark plug cover (it's now ventilated to keep the coilpacks cooler)
- large capacity fuel filter
- ss braided fuel lines
- Walbro 255lph in-tank fuel pump
- fuel pump direct 12+ volt feed from battery (loom powers relais, 11,5v max)
- HKS SSQV mkI blow-off valve
- Splitfire coilpacks
- NGK 'Laser Platinum' spark plugs, grade 7 with 1.1mm gap
- Apex Performance alu radiator and 1.1bar cap
- twin 12" slim fans
- DIF fan controller
- 76°C thermostat


SUSPENSION:
- Kakimoto Racing 2pc. wheels (17x8.0JJ +34 (FR), 17x9.0 +37 (RR), made by SSR)
- Falken FK451 GRß (FR = 235/45/17, RR = 255/45/17)
- Tein s-tech 30mm lowering springs (FR 2.9k & RR = 3.5K)
- stock lsd without mods
- Japspeed HICAS lock bar
- Conceptua ss braided brake lines (DOT4 brake fluid)


EXTERIOR:
- full Tommy Kaira bodykit
- headlights cutoff converted to right-side driving traffic (by SW Performance)
- HID-conversion set, 6000k
- PIAA 'xtreme white' LED city bulbs
- PIAA 'xtreme white' high beam bulbs
- dual low/high beam mod (soldered the switch behind the steering wheel)
- 'objects in mirror are losing' decall in side mirrors



INTERIOR:
- MOMO Model 78 steering wheel
- HICAS-hub
- Sparco black hub extender
- FET turbo timer
- short shifter
- Räzo leather shift knob
- Prosport gauges; peak/hold boost, oil press., oil temp, egt, and a digital wideband afr
- Top Gaiters Boots all-black leather shift boot
- Top Gaiters Boots all-black leather parking brake gaiter
- Top Gaiters Boots all-black leather armrest cover
- painted some dashboard parts to a gold-like green metallic
- custom rebuild OE cargo cover(to accommodate larger speakers)
- red multi-angle LED's in gauge cluster and a/c panel


AUDIO:
- Alpine CDA-9884R head unit
- Helix Esprit E135 2-weg component system front (13cm)
- Helix Esprit E106 2-weg coax system rear (16cm)
- JBL CS12 subwoofer (12", 125/500W)
- JBL CS50.4 amplifier (powers sub + rr speakers)
- Raizin Voltage Stabilizer (with blue 'tunig' LED for 5,000,000 extra watts of bass powaaah)
- Optima Red Top battery (50amp p/h)


VIDEO'S:
Skyline;
http://www.youtube.com/watch?v=JEHXNV6-bpk#noexternalembed

Civic B16A2 + turbo;
http://www.youtube.com/watch?v=kV3EgRN_g6s#noexternalembed

PLANNING/CHANGES:
List may be changed or expanded at any time, it's in random order ;)
- engine; bigger turbo (GT30 or S258), top mount tubular manifold, TiAL 38mm wastegate + screamerpipe, Injector Dynamics ID725 injectors, d/p + mani will be ceramic coated inside and out, intake manifold; either sideflow mod or GReddy-style, probably Vipec pnp ems with MAP/IAT-sensor setup (and very very likely, a lot more)
- drivetrain; ACT six puck clutch, Nismo big clutch cylinder and pivot, braided clutch line, light weight flywheel
- brakes; Ferrodo DS2500 pads fr/rr, 330mm DB-power brake upgrade kit
- suspension; complete Driftworks pro-handling suspension package, 18" wheels (model to be decided, prob. Rota's or Ultralite's, 8.5 fr and 9.5 rr, similar offsets to what I own now), complete Ultra Racing set of braces and bars fr/rr (and probably much more)
- interior; black bucket seats, black drivers side 3" four-point harnass (and probably much more)

ORDERED/WAITING ON THE SHELF:
- stock spec 1 front bumper, skirts and rear spats, stock spec 2 rear spoiler (on shelf)

Offline PhUnkY

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5935
  • Geslacht: Man
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #1 Gepost op: 22:07:59, woensdag 13 januari 2010 »
Welkom hier! Dikke wagen man! Wel bekend van het Skylineforum (toch ??? ) !

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #2 Gepost op: 22:21:03, woensdag 13 januari 2010 »
welkom en inderdaad een bekende van skyline forum

en een hele mooie wagen ;)

stefan-w

  • Gast
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #3 Gepost op: 22:23:58, woensdag 13 januari 2010 »
Klopt, Skylineclub bezoek ik met enige regelmaat.

Offline Sunnyke

  • NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
  • Berichten: 15222
  • Geslacht: Man
    • Mijn nissan 350Z
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #4 Gepost op: 22:44:41, woensdag 13 januari 2010 »
welkom

Offline Jeroen_N12

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 18030
  • Geslacht: Man
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #5 Gepost op: 22:53:03, woensdag 13 januari 2010 »
Welkom!

Offline Twin Cam

  • NCN Club Member
  • *
  • Berichten: 4050
  • Geslacht: Man
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #6 Gepost op: 22:53:59, woensdag 13 januari 2010 »
welkom mooie skyline :D

Offline Pascal P11GT

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5945
  • Geslacht: Man
  • primera boy
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #7 Gepost op: 23:41:56, woensdag 13 januari 2010 »
mooie trouw auto :P

Offline sunny1600

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 11753
  • Geslacht: Man
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #8 Gepost op: 00:04:41, donderdag 14 januari 2010 »
Welkom.

Mis wel een foto van de zijkant.

Offline Cherryrijder

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2633
  • Geslacht: Man
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #9 Gepost op: 00:43:28, donderdag 14 januari 2010 »
Welkom.

Offline ayhanclub

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 651
  • Geslacht: Man
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #10 Gepost op: 00:49:08, donderdag 14 januari 2010 »
Welkom!!!  O0
mooie Nissan skyline :)

stefan-w

  • Gast
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #11 Gepost op: 02:18:23, donderdag 14 januari 2010 »
Foto's... helemaal vergeten :D

These are the most recent (september) pics of the exterior;




























There's an interior as well!
Custom 'cargo bay cover' I made;


New gaiter/boot


Painted a thing or two, installed a few gauges (Prosport)

stefan-w

  • Gast
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #12 Gepost op: 02:19:51, donderdag 14 januari 2010 »
P.s.: op de foto's lijken de achterbanden vrij smal... maar het is toch écht 255mm breed!
Op de Civic had ik 195mm brede bandjes :|

Offline sunny1600

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 11753
  • Geslacht: Man
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #13 Gepost op: 10:42:08, donderdag 14 januari 2010 »
gave bak. Vind die spoiler m goed staan.

Offline ayhanclub

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 651
  • Geslacht: Man
Re:Stefan, R33 GTST
« Reactie #14 Gepost op: 16:19:30, donderdag 14 januari 2010 »
Heb je nog op youtube toegevoegd als vriend ;)
(Ayhanendefastf urious)
De Nissan skyline ziet erg mooi uit .
Deze foto vind ik vet mooi :)