Auteur Topic: Naas S14a  (gelezen 25580 keer)

Offline Naas

• NCN Forum Member
  • *
Naas S14a
« Gepost op: 18:51:19, woensdag 30 december 2009 »
Bij deze stel ik mezelf ook netjes voor.

Naam: Maarten Reijlink
Leeftijd: 23 ( 24 januari 24 )
Beroep: Automonteur
Hobbies: mijn S14a natuurlijk, UK events bezoeken zoals; Japshow @ Santa pod en Time Attack races  8)

Genoeg geluld dus hier eerst een verslagje van hoe ik mijn sx opgehaald had in de UK en vervolgens wat foto's tot nu toe.

Afgelopen vrijdag 20 juni ben ik met mijn maat Ger aka Suup aan de reis begonnen. Ger kwam zoals afgesproken kwart voor acht smorgens bij mij voor de deur rijden. Nadat we nog wat kleine dingen voor onderweg hadden opgepik kon eindelijk de reis beginnen.

Het eerste deel richting de tunnel verliep heel voorspoedig zodat we nog een half uur konden wachten op onze trein. Zoals gewoonlijk verliep de treinreis lekker snel en konden we verder kachelen in Engeland. We hebben alleen bij Londen een klein beetje oponthoud gehad maar dat was dan ook alles. De reis in de UK verliep ook heel lekker zodat we al om 15.00 in zuid wales stonden in een klein dorpje.

En daar stond ze dan in de garage te glimmen als een tiet en ik wist gelijk al dit kan niet meer verkeerd gaan  na een kleine proefrit heb ik natuurlijk de S14a gekocht en zijn Ger en ik naar ons hotel in Wellingborough gereden. De eerste 10 minuten in de S14a waren gelijk al heel spannend want de Tom tom stuurde ons door een heel smal bergweggetje naar het dichtstbijzijn de tankstation. Uiteindelijk de tank volgegooid met verse peut zodat we verder konden rijden naar het hotel.

Na een goeie nachtrust en een goed ontbijt reden we om 09.00 naar DE dragstrip genaamd Santa pod 8) Het regende een klein beetje toen we daar aan kwamen maar rond de middag brak de zon door en hebben we verder geen regen meer gehad ( overdag dan ). Na een dag lekker genieten zijn we niet al te laat naar bed gegaan want zondag zou een nog mooiere dag worden volgens Piet Paulusma.

En jawel toen ik om 07.00 wakker werd scheen de zon al vol op zodat we heel de dag enorm snelle dragwagens konden zien. Als toppunt van de dag waren de Santa Pod demo dragster en de Project GTST skyline 8)
Uiteindelijk zijn we rond de klok van 17.00 richting de trein gereden. We waren de snelweg nog niet op of we stonden al in de file en dat ging op de snelweg helaas net zo door :cry: . Komen we uiteindelijk aan bij het incheckpoint voor de trein en toets ik mijn code in komt er in beeld te staan Next train 01.50. Dus ik door rijden achter Ger en Furb aan. Op de parkeerplaats aangekomen zie ik dat hun de letters M hebben en ik de letter N. bleek dat zij nog net op tijd waren voor de trein terug van 22.00 en ik 1 minuut te laat was en automatisch bij de volgende trein werd ingedeeld. Wij naar binnen en aan een hele aardige mevrouw gevraagd of ik niet mee kon met de trein van 22.00 mee kon. Gelukkig kon dat en is het laatste deel van de reis ook goed verlopen. Om 03.30 ging ik eindelijk naar bed 

Hieronder een aantal fotos van de reis en van de S14a 8)

De afgelopen maanden uiteraard niet stil gezeten. Allereerst moest de S14a gemapt worden en dat is 14 augustus gebeurd door Steve Sadler. Het mappen verliep vrij soepel en Steve heeft echt TOP werk geleverd (Y). Resultaat 297.9 pk op het vliegwiel en 259.3 pk op de wielen en het koppel bedraagt +- 390 Nm. Op de foto waar de grafiek op staat zie je dat de lijnen nogal op en neer gaan maar dat is te wijten aan de stock actuator. Deze zal binnenkort vervangen worden door een van HKS zodat dat probleempje ook verholpen is .

Ik had al wel gemerkt dat de stock remmen niet heel best zijn met dit huidig vermogen dus moest er maar iets anders komen  Ik wist voor mezelf al lang dat het een setje Wilwood calipers met een setje 345 mm gegroefde schijven van Brembo moest worden en zo kreeg ik 5 dagen voor het JAF een zware doos binnen

Na het werk gelijk aan de slag gegaan en de remmen zaten er met een avondje op en damn dat ziet er best sexy uit als de wielen erop zitten B). Gelukkig was de S14a op tijd gereed voor het JAF want ik zou daar voor het eerst het circuit op gaan. En na het vrij rijden heb ik nog best lang met een big smile op mn gezicht rond gelopen want DAMN wat is circuit rijden vet :yes:

Hieronder een aantal fototjes van het mappen en de remmen

Zo en dan hier nog een paar fototjes van het JAF 2009 :D

Zo ik heb alweer een leuke update :D. Door een financieele meevaller heb ik 2 nieuwe zitvlakken aangeschaft  B) .

Het zijn geworden de Bride Low Max seats met verstelbare leuning.

De 2e stoel heb ik met enkele weken binnen omdat daar iets mis mee was en ik een andere krijg.

Gr Naas

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
Re:Naas S14a
« Reactie #1 Gepost op: 18:54:16, woensdag 30 december 2009 »
Welkom hier en een hele mooie SX!

Offline mr.zap76

• Mr. Buy it NOW !
  • NCN Forum Member
  • Member of the month sept. 2007
    • JDMKULTURE
« Reactie #2 Gepost op: 18:54:36, woensdag 30 december 2009 »
welkom hier

Offline schizo

• NCN Forum Member
« Reactie #3 Gepost op: 18:55:50, woensdag 30 december 2009 »
welkom!
en dude!!! de meeste mensen begginnen met modde nadat ze hier zijn aangemeld.
jij bent al begonnen! :) vette bak

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #4 Gepost op: 18:57:40, woensdag 30 december 2009 »
Welkom en een mooi projectje wordt dit.
Die remschijven zijn wel een stuk groter  O0

Zat zelf tijdens JAF in Engeland (JAE), maar er zijn wel een aantal clubleden gegaan.

Offline Reality

• NCN Forum Member
« Reactie #5 Gepost op: 18:58:18, woensdag 30 december 2009 »
Welkom bij NCN!!

Wat een gave machine en erg mooie foto's, komen de laatste tijd meer s14's hier kijken.
Kevinissan hier op het forum is momenteel bezig zijn s14a helemaal op te knappen en opnieuw te spuiten.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #6 Gepost op: 18:59:17, woensdag 30 december 2009 »
Very nice! Prachtige foto's ook!

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #7 Gepost op: 18:59:25, woensdag 30 december 2009 »
zo uit een tijdschrift O0 mooie bak

Offline PhUnkY

• NCN Forum Member
« Reactie #8 Gepost op: 19:07:31, woensdag 30 december 2009 »
Schitterende bak! O0 Welkom hiero ::)

Offline Naas

• NCN Forum Member
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 19:13:36, woensdag 30 december 2009 »
Bedankt mannen voor de positive reacties :D

En ik hoop dat 2010 een mooi en circuitvol jaar mag worden hehe :D

Gr Naas

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #10 Gepost op: 19:16:22, woensdag 30 december 2009 »
Dan heb ik gelijk een leuk uitje voor je in de aanbieding:

http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=30744.0

Weet niet of je dat zo kunt zien, indien niet zul je eerst betaald clublid moeten worden voor slechts 25 euro per jaar.

Offline Naas

• NCN Forum Member
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 19:18:34, woensdag 30 december 2009 »
Ben benieuw maar wat staat erin dan ben wel benieuwd :D

Gr Naas

Offline bob.88

• NCN Forum Member
« Reactie #12 Gepost op: 19:18:54, woensdag 30 december 2009 »
Schitterende wagen! Je weet goed van aanpakken als ik het verhaal lees en de foto's bekijk.

Welkom hier :)

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #13 Gepost op: 19:19:20, woensdag 30 december 2009 »
Schitterende auto en geweldige mods. Bride en Wilwood: 2 topmerken, die goed samengaan met Nissan. Complimenten !!!

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #14 Gepost op: 19:52:54, woensdag 30 december 2009 »
Ben benieuw maar wat staat erin dan ben wel benieuwd :D

Gr Naas

supervette ringmeet met NPOC (nissan primera owners club) uit de UK

Maar we gaan zowiezo een paar keer per jaar met een groepje naar de ring.