De nissan cup,
's morgens vertrokken richting ede, was in de veronderstelli ng dat dit gat weer eens een lekker stukje rijden was, maar na een uur was ik er al, viel me heel erg mee.
Gelijk rare gezichten, ik was met de zafira van me ouders en kreeg ook wel te horen dat ik eigenlijk met de gti had moeten komen, jongens zoals beloofd, volgend jaar is ie der.
Begin praatje, welkom enzo door johan ( bjmax ) en jeroen. Proefjes uitgelegd en hoe en wat. De zafira starten was even een uitdaging, maargoed, proef 1 moest een rechte lijn rijden, dan denk je eitje, valt best tegen bij sommige. Zelf raakte ik alles, maar ik reed volgens mij ook wel erg over die lijnen.
Daarna achteruit inparkeren. Je moest zo dicht mogelijk bij de pion parkeren, zie het maar als een stoep randje. Ook moeilijker dan je denkt, want je ziet hem niet en mensen met parkeer sensoren hadden ook pech, want het pionnetje was daar te klein voor. Je mocht 1 x uitstappen om te kijken. Hier haalde ik net niet de maximale score, maar zette hem wel dichtst bij het pionnetje.
De achteruit slalom, de 1 reed met ze achterklep open, de ander vergat te steken of had last van uitstekende body delen. De Z'tje hadden het naar mijn idee best lastig, ging niet bij allemaal van een leie dakje. Ook hier was de zafira zeer makkelijk te bsturen, ging heel soepel allemaal, ook hier de maximale score.
Toen de vragen lijst, vragen over PK en NM, euro vs Yen, vragen over nissan, de GTR, een goed uitgebalanceer de vragen lijst, maar ik bakte er voor mijn gevoel weinig van, iets wat later ook wel bij sommige hun achilles hiel zou zijn.
De puzzel rit, een rit van 65 km in de omgeving. Met checkpoints en een 50 km proef. Dit was toch blijkbaar de grootste uitdaging van alle, ben als 1ste vertrokken, maar kwam na 2 uur en 15 min pas aan op het eindpunt, als laatste. Ben zo vaak de weg kwijt geraakt, heel veel mensen gevraagd waar ik heen moet. Heel erg leuk, en op sommige momenten was ik het ook echt wel zat en wou ook opgeven door gewoon naar het eindpunt te rijden. Toch blijven zoeken en uiteindelijk toch aangekomen. Maakte het mezelf moeilijker dan het was, de teksten te letterlijk nemen en te diep nadenken over betekenis van de rij tekst ipv gewoon doen wat er staat.
Op sommige stukjes miste ik echt de GTI, heerlijke weggetjes met hele mooie soepele bochten, waar je best even wat harder kon rijden dan normaal.
Bij het eindpunt even lekker gegeten en wat gedronken. Na een prijs uitreiking, waarbij ik dus de 2de plaats had in de pech prijs, vanwege me lange rit.
Na een lekkere middag met de auto bezig geweest te zijn, je bent toch gauw 4 uur aan het rijden in 1 middag, vond ik het tijd om naar huis te gaan. Na een lekkere vlotte rit toch nog redelijk op tijd thuis.
Volgend jaar ben ik er cker weer bij, dit is heel iets anders dan normale meetings en het is echt heel leuk.
Heren en dames organisatie, hartstikke bedankt O0
Grtz
Peter