Zo gister en vandaag samen met Fabian wezen klussen aan mijn s14a, er moesten allerlei dingen gebeuren zoals spruitstuk en turbo pakkingen vervangen. Downpipe + decat aanpassen/monteren, sandwichplate, z32 benzinefilter en harde intake buis monteren. En gelijk de olie verversen + filter.
Oja de spruitstuk -> turbo pakking, daar zat gewoon speling tussen! je kon het gewoon een aantal mm bewegen.
Zo begon de dag.

Paar onderdeeltjes


Spruitstuk ging gelukkig zonder problemen los, dus de pakkingen konden vervangen worden. Ik had bij turbohenkie flex leidingen besteld voor water + olie, maar deze bleken uiteindelijk niet te passen. Dus moesten we de orginele weer terugmonteren.
Turbo had trouwens weinig/geen speling volgens Fabian.




Ondertussen was Fabian begonnen met de uitlaat. Ik dacht dat zowel de downpipe en decat verlengt moesten worden, omdat de decat 31 cm was. Ik dacht altijd dat s14a's kats 36.5 cm ofzo waren? Maar het zou best kunnen zijn dat de vorige eigenaar een kortere kat eronder heeft gezet ivm. catback.

En toen begon het te regenen.

Ik wou ook gelijk mijn airco condensor vervangen die ik erbij had gekregen, deze bleek bij de aansluitingen niet te passen (te klein). Dus nu maar een andere zoeken.
(Links zat erop, rechts de vervangende)

Verder de andere dingen zoals sandwichplate, benzinefilter etc gedaan maar daar heb ik geen foto's van gemaakt. Downpipe hangt nu wel laag onder de auto dus oppassen met drempels maar dat deed ik sowieso al.
Meeste dingen weer teruggemonteer
d.

Klaar!

Was een leerzaam weekendje, aangezien ik qua sleutelen niet heel veel ervaring heb, heb ik zelf nog best veel gedaan.
De downpipe + decat is een geweldige upgrade! Auto trekt veel beter en de wagen draait ook meer boost erdoor.
De harde intake buis is ook leuk, de pidgeon noise is zoveel harder samen met knallen uit de uitlaat door de decat en downpipe.