Auteur Topic: SquonkSC stelt zich voor  (gelezen 33700 keer)

SquonkSC

• Gast
SquonkSC stelt zich voor
« Gepost op: 01:23:21, dinsdag 11 november 2008 »
Hi Folks,  :)

Ik heb me vandaag aangemeld en ik zal me even voorstellen.

De naam die ik in het dagelijks leven draag is Michel, ik ben sinds 16 dagen, 42 jaar oud en op dit moment bezig met het opstarten van een eigen ICT bedrijf.

Mijn eerste auto in 1991 was een Nissan Micra 1.0, daarvoor verplaatste ik mij d.m.v. het openbaar vervoer,  :'(
dus zelfs een Micra met een bromfiets motor was een zegen. Ook al viel het met mijn 1 meter 92 niet echt mee.

Daarna in 1994 kocht ik een Nissan Sunny 1.6 hatchback, een zeer fijne auto waar ik 15 keer mee naar Lissabon en terug ben gereden,
Helaas heeft mijn ex de Sunny in de prak gereden.  Er stond toen 435.000 km op de teller.
Ik heb zeer weinig onderhoud gepleegd aan die wagen en hij liet me desondanks niet een keer in de steek.  O0

Toen heb ik in 2001 even 2 maanden in een Fiat Uno gereden waar in die korte tijd van alles gewoon afviel en los trilde. Wat een takke wagen!  >:(

Dus in 2001 terug naar Nissan, en wel een juweeltje, Nissan Primera 1.6 Sedan bj 1995, met 114.000 km op de teller.
Super wagen waarmee ik ook weer veel kilometers (eindstand 389.000 km) heb gemaakt.  O0

Inmiddels uit armoe geboren kon ik de meeste reparaties aan die bak zelf doen en dus ook weer minimale kosten aan gehad,
en altijd gaan met die banaan. 
In de begin jaren kon ik er 210km/u mee rijden op de Franse wegen, maar ik hield me netjes aan de 190km/u.  ;)

Toen op een zeer regenachtige avond, reed ik in de stromende regen en hagel naar huis, en door het lawaai van de hagel hoorde ik de motor niet,
en had dus niet in de gaten dat de motor stond te koken en de koppakking werd opgeblazen.  :-[

Opeens zag ik tot mijn schrik dat de temp. meter helemaal in het rood stond en zette de auto direct op de vluchtstrook,
maar het kwaad was al geschied.  :'(

De radiator was van onderen opengebarsten en al de koelvloeistof was in een keer weggevloeid met een kokende motor tot gevolg.
De reparatie zou rond de duizend euro kosten en ik liet me door anderen over halen een andere auto aan te schaffen.   :-X

Achteraf bezien had ik beter die duizend euro voor mijn mooie Nissan uit kunnen geven want de auto's die ik hierna reed waren gewoon rampgebieden op wielen.
Ik had geen geld voor een fatsoenlijke Nissan, dus liet ik me de volgende ellende aansmeren!

Een Opel Sintra 2.2 1997, onvoorstelbaar wat daar allemaal kapot aan kan gaan!!?? En het ging ook allemaal kapot
Assen, Homokineten, Wiellagers, Stuurkogel, Catalisator, Op hol slaande boordcomputer. Te erg voor woorden!

Hierna een Renault Mégane 1.4 waarvan ik alle kabel stekkers heb moeten vast tapen omdat ze constant los trilden.
Bijna 2000 euro aan vervangende onderdelen en 4 keer stilstaan op de snelweg en zelfs een keer midden op een overweg met naderende trein!!  :o
Kon het kreng gelukkig makkelijk van de overweg afduwen, maar het was een close call.

Maar na het verliezen van mijn baan, had ik geen geld om deze Franse ellende eruit te doen.
Mijn zoon had ermee langs de afrastering van de buren gereden met vier stuks, één meter lange krassen tot gevolg.
En mijn vrouw reed de neus tegen een betonnen pilaar in de parkeergarage, dus het zag er ook niet uit.
De Mégane werd door ons liefkozend "de frikandel" genoemd.  ;D

Toen, nu 6 weken geleden werden mijn vrouw en ik van achteren aangereden door een bestelbus.  :o
Mégane total loss!!  Ambulance en politie erbij, ik even buiten westen en wij beiden veel pijn in de nek.

Vijf weken met de bus en de fiets, met dit fijne najaarsweer, maar!!!

Het verhaal heeft een happy end!  :D

De expert van de verzekering schatte de Mégane op 1900 euro. (hij was gezien de al bestaande schade nog geen 1200 waard).
De man heeft ons erg gematst, dat is duidelijk.

En nu ben ik dus weer terug op het vertrouwde Nissan nest, en ik ga nooit meer anders!!!!

Ik heb dus voor 1850 euro een Nissan Primera 2.0 LX hatchback gekocht met 177.000 km op de teller.
Eerste eigenaar, volledig dealer onderhouden met onderhoudsboek je met ieder jaar keurig 2 stempels.
Facturen van alle beurten en onderdelen erbij. De vorige eigenaar heeft dit jaar nog de radiator en de volledige uitlaat van voor naar achter vervangen,
de airco gereinigd en afgevuld, en een grote beurt gegeven bij 175.000 km.
Die man is super zuinig geweest, en de auto rijdt als nieuw, ik was bijna vergeten hoe fantastisch deze bakken rijden!

Ik heb voorheen bij een autohandelaar gewerkt en zat vaak in Mercedesen en BMW's, maar de Primera doet er qua rijgedrag zeker niet voor onder.

Dus al met al was de aanrijding een geluk bij een ongeluk.

Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn trotse Nissan.
Ik ben ook van plan de nodige aanpassingen te doen waarvan ik tzt ook foto's zal plaatsen

Groeten,

SquonkSC

« Laatst bewerkt op: 01:27:20, dinsdag 11 november 2008 door SquonkSC »

Offline tijn1979

• NCN Trein 'Meester'
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • I Like It
Re: SquonkSC stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 01:30:30, dinsdag 11 november 2008 »
Welkom.

Is het al binnenkort??? FOTO'S!! :)

Wesley

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 01:58:32, dinsdag 11 november 2008 »
Haha leuk verhaal om te lezen :)! Mooi dat je weer terug bent bij Nissan, hoop dat je weer een hoop jaren zonder problemen kunt rondrijden, zo te horen heb je al de nodige tegenslagen gehad!

Er zitten hier met mij wat ICT'ers op het forum, dus vertel ook gerust iets over je bedrijfje ;)

Offline barry

• NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
« Reactie #3 Gepost op: 07:20:26, dinsdag 11 november 2008 »
welkom

en dat noem ik nou eens voorstellen, weet nu al alles van je ;)

Offline PhUnkY

• NCN Forum Member
« Reactie #4 Gepost op: 07:37:39, dinsdag 11 november 2008 »
Hahaha! Geniaal dit, leuke voorstelling! O0 Welkom hier en veel plezier gewenst op ons forum! O0

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
« Reactie #5 Gepost op: 08:22:56, dinsdag 11 november 2008 »
Zo wat een mooie inleiding.
Welkom en wens jou veel plezier toe op het forum en met je auto

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #6 Gepost op: 08:23:21, dinsdag 11 november 2008 »
Welkom!

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #7 Gepost op: 08:26:47, dinsdag 11 november 2008 »
Dus al met al was de aanrijding een geluk bij een ongeluk.

dat kan niet iedereen zeggen ;)
veel plezier met je bakkie en welkom op het forum!

Offline danny1909

• NCN Forum Member
« Reactie #8 Gepost op: 10:32:20, dinsdag 11 november 2008 »
Hele leuke inleiding michel.
Welkom op ons forum.

We wachten met smacht op de foto's

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #9 Gepost op: 10:43:56, dinsdag 11 november 2008 »
Noujah leuk kan ik het niet noemen hoor.,.
jezus wat heb jij veel pech gehad met je autos.. hopelijk heb je hier weer wel veel plezier van!
enne welkom hierzo

Offline danny1909

• NCN Forum Member
« Reactie #10 Gepost op: 11:11:12, dinsdag 11 november 2008 »
Noujah leuk kan ik het niet noemen hoor.,.
jezus wat heb jij veel pech gehad met je autos.. hopelijk heb je hier weer wel veel plezier van!
enne welkom hierzo

Uiteraard bedoel ik leuk geschreven...l ogisch toch :P

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 11:19:09, dinsdag 11 november 2008 »
Mooi verhaal :) De gebeurtenissen zelf natuurlijk niet ;) Veel plezier met deze Primera en houd hem heel ;)
Van welk bouwjaar is de Primera?

SquonkSC

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 11:38:53, dinsdag 11 november 2008 »
Hi Folks,

Wat een reakties, haha, geweldig. O0

Het bouwjaar is 1996, het is een P10.

Wat betreft de foto's. Gisteren ben ik naar Rotjeknor op en neer geweest en gezien het weer onderweg, ziet de wagen er nu niet uit.

Ik moet 'm even door de wasstraat halen en dan als het weer een beetje mee zit, zal ik foto's schieten.

Het mooie van pech is dat het de mooiste verhalen oplevert. Geluk is saai en duurt doorgaans ook veel korter.  ;D
(survival mentaliteit die ik mij in de loop der (pech) jaren heb aangemeten)

In ieder geval bedankt voor dit warme welkom!  O0

Greetz,

SquonkSC

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
« Reactie #13 Gepost op: 12:00:53, dinsdag 11 november 2008 »
Hi Folks,
Ik moet 'm even door de wasstraat halen en dan als het weer een beetje mee zit, zal ik foto's schieten.

Wasstraat >? Das nou weer jammer.

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #14 Gepost op: 12:12:23, dinsdag 11 november 2008 »
hallo en welkom.

leuke introductie, dat zouden nou meer leden moeten doen, was gewoon hoogstens interessant om te lezen.

ben idd benieuwd naar de foto's en wens je veel rijplezier in de P10.

grtz
Colin