Hans (GA16DE) attendeerde me op dit forum! Zit ook op GoT (DaMasterPnut ook hier zeker) en nissanboard.de
Ik rij al sinds september 2000 in een Primera P11-144 2.0 Sportplus. Toen gekozen als leaseauto omdat deze zo'n goeie wegligging had, veel vermogen, veel goodies, en met LPG G3 te krijgen was. Toen had Nissan alleen een 85 pk turbodiesel, wat echt niet veel was in die auto. En ik rij zowiezo liever in benzine. Na twee en een half jaar zaten de eerste 160.000 km er alweer op en heb ik besloten om hem over te kopen want hij reed nog zo lekker. Kreeg een goede aanbieding van leasemaatschap
pij en ik hoopte dat ik daar nog lang van plezier zou hebben. Heb er ook altijd zorgvuldig mee gereden. Wel heb ik hem nooit ontzien zodra de motor warm was maar altijd met respect voor de techniek. Hij heeft daarna een tijd geschorst stilgestaan want ik had hem toch niet nodig, mijn vrouw is er daarna weer mee gaan rijden, en sinds twee jaar rij ik er zelf weer in (geen leaseauto meer want zelfstandig). Wat ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb. Hij is zeer betrouwbaar gebleken, rijdt goedkoop en ik er staan inmiddels
340.000 kilometer op. En de beurten (wel altijd bij de Nissan dealer die ik inmiddels goed ken) altijd stipt uitgevoerd.
Een paar opmerkingen:
- Onder garantie zijn de voorste wieldraagarmen gereviseerd, dat is het enige opvallende maar een typische Primera kwaal. Dat was nog in de leasetermijn.
- Verder heb ik in die periode nog last gehad van de injectors, maar dat was na een reset van de ECU (oid) verholpen.
- De xenonlampen heb ik inmiddels drie keer vervangen, maar met die km stand niet zo vreemd.
- Vrijwel alles zit er nog origineel op (waterpomp, koppeling, radiator, uitlaat enz). Alleen banden en remmen moeten af en toe vervangen worden. Schijven zijn nu voor het eerst vervangen
- De Vialle Lpi G3 installatie doet het over het algemeen erg goed. Evenveel vermogen als op benzine, en nog best zuinig met 1 op 10. Er zijn wel eens momenten dat hij even moeilijk doet, bv na een koude start wil hij wel eens bijna afslaan, maar over het algemeen geen problemen. Het enige wat ik niet doe op LPG, is harder rijden dan 180. Dan schakel ik over naar benzine.
- Startmotor lijkt bij koude start iets te lang aan te blijven, maar dat doet hij al sinds ik hem heb en hij doet het nog steeds goed
Laatst had iemand er tegenaan gezeten met parkeren. Gelukkig had hij zich gemeld. Voorkant opnieuw helemaal gespoten dat kwam me heel goed uit want de lak begon wat los te laten van de bumper. Motorkap heb ik toen ook meteen laten spuiten vanwege de steenslag. Het ziet er weer piekfijn uit nu.
Ik ben kortom nog heel tevreden hiermee, en ik hoop dat ie het nog lang goed blijft doen. Ik geniet nog elke dag van mijn Primera, ben nog steeds zeer content over de wegligging en het vermogen (wat is ie snel boven de 4000 toeren) en ik vind 'm nog steeds erg mooi vooral in het zwart.
Ik hoop de 500.000 te halen ermee :cheer: