Korte update over de auto:
De auto is weg voor een grote beurt. Ik dacht: "Laat ik dat meteen maar doen, nu de ruitenwissers toch gerepareerd moeten worden (rubberen ruitenwisserst ang houder). Is altijd wel slim na aankoop van een auto. Garage belde me vanochtend, met het overzicht van de volgende handelingen:
-Bougies vervangen
-Voorwielen uitgebalanceer d (vanwege de gemelde ligte trilling bij 120km/h)
-Achterbanden worden vervangen, achterbanden waren wat poreus en onevenredig afgesloten.
Dat is blijkbaar een bekend euvel van de Continental banden die erop lagen.
-Ruitenwisser gemaakt
-Remmen gecontroleerd en klauwen wat meer speling gegeven. Deze zaten wat strak maar
liepen niet aan. Remblokken moeten volgend jaar vervangen worden.
-Voor de rest zijn ook de koelvloeistof en olievervangen.
Mocht je prijs voor dit alles willen weten, pm me even. Lol gokken hier mag ook ben benieuwd of ik relatief duur/goedkoop uit ben. Ja zelfdoen is goedkoper, heb ik HELAAS de kennis en materieel niet voor. Lijkt me zo mooi om zelf aan de auto te kunnen sleutelen op verantwoorde manier.
Ik ben zelf ook onder de auto doorgelopen, toen hij onder de brug stond. Vrij weinig roest plekken in de ophanging. Allen beginnend roest aan sommige draagarmen en afdekking van de remschijven achter. Monteur (Garagehouder) zei ook dat hij er goed uitzag voor zijn leeftijd. Ik had helaas niet mijn fototoestel bij me, dus geen fotokes. Misschein dat ik vraag of dat bij het ophalen nog even mag.
To be continued.