Dank voor de leuke reacties !
> Ik hoop ook dat je er bij de nieuwjaars meating bij bent zodat we dat kunnen bekijken.
Ik zal proberen eens naar een meeting van jullie te komen en zal dan meteen proberen wat andere Z's mee te slepen van het 300ZX forum.
>> Veel extra onderhoud nodig die machines ten opzichte van een primera of 200?
Ja, de meeste 300's die je op marktplaats ed. te koop ziet, hebben meestal al 10 jaar geen fatsoenlijk onderhoud meer gehad en regelmatig onderhoud is nu net erg belangrijk bij deze wagens.
300's zijn op bepaalde vlakken erg kwetsbaar zijn (koeling, olie, electronica/bedrading) en als daar weinig tot geen aandacht aan is besteed gaat het vaak (erg) fout en raak je snel in een bodemloze (geld)put.
>> welkom, mooi spul die zxén van je...kun je wat meer vertellen kwa motorisch gedeelte hoe of wat?
Ze zijn beide niet helemaal standaard meer...vooral de grijze (bovenste foto) is een behoorlijk beest.
Een lange lijst met aanpassingen, en niet alleen motorisch...ma
ar ga me niet vragen naar de hoeveelheid vermogen :D
Ik weet dat als ik de boostcontrolle
r op 1.3 bar zet, ie met z'n 1600kg en maatje 285 rubber op de achterwielen nauwelijks meer op de weg te houden is en ik wielspin tot in de 4e versnelling heb.
Ik heb 'm 1 keer op 1.5 bar gehad, maar toen moest ik een schone broek aantrekken

>> Standaard gti-r trekt zo'n standaard zx er natuurlijk wel uit bij een sprintje
Ja, dat denk ik ook wel....dat wagentje is erg leuk voor de stoplichtsprin
tjes, maar ik denk dat op de snelweg een GTI-r een zware dobber kan hebben aan een ZX (standaard vs. standaard)
-Eric