hallo daar.
Bij het onderzoek naar een te kopen auto op dit forum gestuit.
Nooit gedacht een nissan te kopen maar mede door dit forum overgehaald.
Ik heb vorige week zaterdag een Sunny SR uit 1993 gekocht.
de auto heeft 133.000 op de teller.

foto's met telefoon, de auto is in het echt niet roze geworden. best opmerkelijk voor 15 jaar oud, toch?
de afgelopen 8 jaar in bezit geweest van een mevrouw van +/- 50 geweest. ze vond het een "leuk en pittig" wagentje. En ik moest er wel "lief" voor zijn. :).
De auto rijdt heerlijk. Zijn een paar kleine gebreken. Achter vering maakt beetje geluid maar functioneerd volgens mij goed. dashboard kastje ontbreekt. stuur staat beetje scheef. elektrisch raam passagiers zijde kapot.
het raam laat ik maken en het stuur rechtzetten. Daarna audio beetje opkalefateren, niks geks maar nu zit er cassetebandjes
radio in en standaard(?) speakers. En dan wil ik er nog LM velgen onderzetten. Verder laat ik de auto (voorlopig?) standaard.
De auto heeft dus lange tijd "rustig" aan gereden, iig rustiger dan ik er mee rijdt. Nu heb ik er afgelopen zaterdagnacht misschien iets te enthousiast in getest. Geen echte hele rare dingen maar wel flink genoten van wegligging en acceleratie. Sinds maandag hoor ik een zachte fluit in de versnellingsba
k in de 2e en 3e versnelling. En ik heb het idee dat de auto meer benzine verbruikt nu. (een maat van me oppert dat de fluit en het verbruik niet ontstaan zijn maar er al waren en ik ze in mijn enthousiasme over de auto niet eerder opmerkte. Zou kunnen maar hij heeft de auto niet voor zaterdagnacht gezien.)
Zou ik misschien iets een laatste duwtje gegeven hebben na de acht jaar rustig rijden? En die fluit is dat een kwestie van lagers vervangen in de versnellingsba
k? en kan dat? En is dat duur? (sorry, ik weet niet heel veel van autotechniek)
Op de fluit na rijdt de auto heerlijk. En ik ben het verbruik in de gaten aan het houden.
Nu over mij.
Ik ben Robin. Ben 25 jaar oud en woon in Den Haag. De Sunny is mijn eerste eigen auto. De afgelopen 5 jaar reed ik regelmatig in een subaru impreza 1.6. Bedankt mam :-) Een fantastische wagen om in te rijden maar de 1.6 in de subaru komt qua acceleratie wel te kort. Daarom ervaar ik de sunny sr als een heerlijke versnelling.
Ik neus al een weekje met plezier rond op dit forum. Laten er nog vele weekjes volgen.