Auteur Topic: sinds kort eigenaar van Sunny SR  (gelezen 23887 keer)

Offline badaboom

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
sinds kort eigenaar van Sunny SR
« Gepost op: 23:51:28, donderdag 18 oktober 2007 »
hallo daar.

Bij het onderzoek naar een te kopen auto op dit forum gestuit.
Nooit gedacht een nissan te kopen maar mede door dit forum overgehaald.

Ik heb vorige week zaterdag een Sunny SR uit 1993 gekocht.

de auto heeft 133.000 op de teller.

foto's met telefoon, de auto is in het echt niet roze geworden. best opmerkelijk voor 15 jaar oud, toch?

de afgelopen 8 jaar in bezit geweest van een mevrouw van +/- 50 geweest. ze vond het een "leuk en pittig" wagentje. En ik moest er wel "lief" voor zijn. :).

De auto rijdt heerlijk. Zijn een paar kleine gebreken. Achter vering maakt beetje geluid maar functioneerd volgens mij goed. dashboard kastje ontbreekt. stuur staat beetje scheef. elektrisch raam passagiers zijde kapot.

het raam laat ik maken en het stuur rechtzetten. Daarna audio beetje opkalefateren, niks geks maar nu zit er cassetebandjes radio in en standaard(?) speakers. En dan wil ik er nog LM velgen onderzetten. Verder laat ik de auto (voorlopig?) standaard.

De auto heeft dus lange tijd "rustig" aan gereden, iig rustiger dan ik er mee rijdt. Nu heb ik er afgelopen zaterdagnacht misschien iets te enthousiast in getest. Geen echte hele rare dingen maar wel flink genoten van wegligging en acceleratie. Sinds maandag hoor ik een zachte fluit in de versnellingsba k in de 2e en 3e versnelling. En ik heb het idee dat de auto meer benzine verbruikt nu. (een maat van me oppert dat de fluit en het verbruik niet ontstaan zijn maar er al waren en ik ze in mijn enthousiasme over de auto niet eerder opmerkte. Zou kunnen maar hij heeft de auto niet voor zaterdagnacht gezien.)
Zou ik misschien iets een laatste duwtje gegeven hebben na de acht jaar rustig rijden? En die fluit is dat een kwestie van lagers vervangen in de versnellingsba k? en kan dat? En is dat duur? (sorry, ik weet niet heel veel van autotechniek)
Op de fluit na rijdt de auto heerlijk. En ik ben het verbruik in de gaten aan het houden.

Nu over mij.

Ik ben Robin. Ben 25 jaar oud en woon in Den Haag. De Sunny is mijn eerste eigen auto. De afgelopen 5 jaar reed ik regelmatig in een subaru impreza 1.6. Bedankt mam :-)  Een fantastische wagen om in te rijden maar de 1.6 in de subaru komt qua acceleratie wel te kort. Daarom ervaar ik de sunny sr als een heerlijke versnelling.

Ik neus al een weekje met plezier rond op dit forum. Laten er nog vele weekjes volgen.

« Laatst bewerkt op: 23:58:08, donderdag 18 oktober 2007 door badaboom »

Offline Laurens

• NCN Forum Member
Re: sinds kort eigenaar van Sunny SR
« Reactie #1 Gepost op: 23:55:53, donderdag 18 oktober 2007 »
Welkom bij de club! SR uitvoering is altijd leuk en zo'n 1.6je wil prima in zo'n karretje!

Wat betreft die fluittoon zou je aan een lager kunnen denken en dat zijn idd dure geintjes. Maargoed, even afwachten wat de echte experts hier over te zeggen hebben.

Je bent niet de enige uit Den Haag dus wellicht kom je nog iemand tegen of leer je iemand kennen ;)

Offline barry

• NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
« Reactie #2 Gepost op: 00:01:22, vrijdag 19 oktober 2007 »
welkom bij de club.

heb je niet in je enthousiasme een parkiet geraakt en zit die nu klem onder je versnellingsba k en probeert hij je te waarschuwen door te fluiten??????   :D

anders zou ik t niet weten.

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • On the road again..
« Reactie #3 Gepost op: 00:05:24, vrijdag 19 oktober 2007 »
Hi there,

Fijne autootjes toch, die sunny's. Wel vreemd dat jij zo lief voor die auto moet zijn, terwijl de vorige eigenaresse blijkbaar geen kosten of moeite heeft willen maken voor goed onderhoud en bv een dashboardkastj e.
Zijn trouwens niet veel sunny's (buiten de gti (r) die electrische ramen hebben. Kijk voordat het raam uit elkaar gaat ook even bedrading, schakelaar passagierszijd e en zekeringen na. Kan mss onnodig werk voorkomen.

Als ie weinig gebruikt /ondehouden is, zou ik (indien dit nog niet is gebeurd) ook wat kleine dingetjes zoals niveau's, luchtfilter, bougies, verdeelkap etc nalopen.

Verders nog veel meer plezier toegewenst

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
« Reactie #4 Gepost op: 06:49:52, vrijdag 19 oktober 2007 »
Dat zoemen in de bak kunnen je lagers zijn. Dat moet ik in het echt horen dan gaat niet via forum. We kunnen wel gaan speculeren maarjah.
De lagers in de bak kom je bij de 300 euro in de buurt. Dan komt het duurste het erin zetten. Of je moet dit zelf kunnen. Het is in iedergeval flink klusje.

Over het verbruik. Tank hem helemaal vol zet je dagtellen opnieuwe en ga eens lekker rustig rijden. Kijk dan wat het verbruik is.
Je gaf zelf al aan dat je niet echt van het rustige rijden bent. Dus zal bij jou verbruik boven het gemiddelde liggen. Welkom bij de club want dat heb ik ook >:D

Voor de rest welkom op dit forum

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #5 Gepost op: 07:35:13, vrijdag 19 oktober 2007 »
dat het raam niet doet kan heel goed in de bediening zitten, dit is nl. een zwak punt van de sunny. Check je mechaniek even door 12v op je raammotor te zetten.

Groeten Mark

Offline Sylver84

• NCN Clubmember of the year 2009 and 2010
  • NCN Forum Member
  • Still alive
« Reactie #6 Gepost op: 10:29:16, vrijdag 19 oktober 2007 »
Welkom robin,

Inderdaad een leuk bak. het verbruik moet je lekker voor lief nemen, als iets je niet moet intereseren dan is het verbuik.

Naast de adviezen van de andere, doe ik er nog 1 bij. Wassen, en een nieuw/gebruikt dashboardkastj e kan je zo halen op de sloop, deze zitten met een kruiskop vast dus die kan je zo los halen.

Veel succes met je nieuwe wagen.

gr

Peter

Offline badaboom

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 11:48:58, vrijdag 19 oktober 2007 »
bedankt voor al jullie fijne reacties. ik voel me erg welkom hier.

Ik denk dat ik de fluit/zoem maar voorlopig voor lief moet nemen. want 300 euro + installatie kosten is me iets te veel van het goede. Misschien dat het in de toekomst nog gebeurt daar ik steeds meer van dit autootje ga houden :)
en binnenkort heb ik betere audio en dan zet ik die wat harder als de fluit me irriteerd... ;-)

Het raam is een mechanisch probleem, want de deur is opengeweest en je kan de kabel van de electromotor los zien hangen. er gaat een deskundige naar kijken.

Voor dat kastje ga ik wel een keer op de sloop kijken ja.

Er is gezegd dat er ook een aantal hagenezen op dit forum zitten. Hebben jullie ervaring met de nissan-dealer "de wit" slachthuislaan (nabij holland-spoor). Maandag laat ik daar mijn stuur rechtzetten en het raam maken. als dat bevalt en jullie geen ramp-ervaringen hebben met deze dealer, ga ik er vaker heen. Of jullie moeten een tip hebben voor een betere garage. Ik zoek een garage die met me meedenkt omdat ik zelf niet veel weet van auto-techniek.

En dat verbruik... misschien is het wel een goed idee er gewoon niet meer naar om te kijken en gewoon te tanken als het nodig is  ;D

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #8 Gepost op: 12:00:04, vrijdag 19 oktober 2007 »
Stuur kun je je zelf ook rechtzetten. Kwestie van je claxonkap eraf prutsen. Daarna kun je met je kruissleutel de centrale meur los draaien, een flinke klap links en rechts op het stuur et voila, stuur in je handen :)

Het lastigste is die claxondop eraf pielen, iig, vond ik bij mijn Sunny het irritanste.

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • On the road again..
« Reactie #9 Gepost op: 13:06:39, vrijdag 19 oktober 2007 »
Die claxondop is bij dit stuur vrij makkelijk.
Alleen goed opletten dat je wielen goed recht staan als je 'm weer vastdraait.
Desnoods van tevoren even positie markeren op je stuur of langs een stil weggetje al rijdend proberen.

nico

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 14:41:30, vrijdag 19 oktober 2007 »
Hallo Robin,

OOk welkom ben zelf ook pas een paar maanden lid best gezellig en leerzaam hier.
Je hebt een mooie wagen jammer dat ie een beetje verwaarloosd is.

Veel plezier met je bolide.

Groeten van Nico.

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #11 Gepost op: 16:47:07, vrijdag 19 oktober 2007 »
Welkom hier, en beetje bij beetje kun je je sunny oplappen.

Buiten het fluiten ziet het er ( naar jouw woorden) niet zo erg uit.

Dus veel plezier ermee!

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #12 Gepost op: 17:24:58, vrijdag 19 oktober 2007 »
Nette wagen hoor en welkom hiero.

Stuur niet recht, lekker recht laten zetten bij uitlijnen volgende keer.
Niet elk stuur kan namelijk recht op de naaf gezet worden

Wesley

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 13:53:51, dinsdag 23 oktober 2007 »
Welkom! Leuk bakkie die SR! Ik zie dat die foto's in Scheveningen genomen zijn, misschien zie ik je wel eens rijden, woon zelf in Delft :)

Mocht je goedkope uiterlijke veranderingen aan je auto willen doen, witte zijknippers (artaparts.nl) en de emblemen van je kofferbak halen (visdraad, stickerverwijd eraar ZONDER aceton, poetsdoekje) maken hem al een stuk strakker en kosten haast niets en is prima zelf te doen :)

Paar gebreken wegwerken, leuke velgjes eronder en is hij helemaal top O0 Veel plezier op het forum!

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #14 Gepost op: 16:18:14, dinsdag 23 oktober 2007 »
Tip: Het sleepoogkapje met een trekbandje vast zetten, die kun je heel makkelijk verliezen. (kosten: 32,50)

Groeten Mark