Hallo mede auto liefhebbers,
Ik ben jasper, 28jr en van beroep Diagnose technicus en APK keurmeester bij de lokale Mitsubishi en Hyundai dealer.
Binnen dit bedrijf werkt ik als soort van manus van alles, normaal reparatie onderhoud, alle soorten storing zoeken die voorkomen, receptie werkplaats, showroom verkoop, enz enz.
Mijn hobby project is een Suzuki Swift 1.3 GTi die ik een beetje heb gekieteld.
Ik heb een turbo setup gebouwd met behulp van diverse rest onderdelen die ik o.a. op marktplaats, ebay heb verzameld.
Het project loopt nu al een poos en heeft zijn vruchten afgeworpen.
zal een kleine opsomming maken wat er zoal aan is gedaan.
Motorisch:
- Adaptronic motormanagemen
t
- Vidigauge display
- Garret GT1549 turbo
- Innovate LC-1 widebandcontro
ler
- Lagere compressie zuigers Ca. 9.2 : 1
- Ge O-ringde cilinderkop
- Cultus nokkenassen
- Aangepaste motorsteunen
- Wastegate actuator van een Elipse turbo
- Intercooler van een Audi S4 1.8 24v
- Vrij simpele instelbare blow-off valve
- Underdrive poellie
- Handgemaakt lichter vliegwiel
- Sinterbrons 4 pad koppelingsplaa
t
- Dubbele diafragma drukgroep Ca.1200 Kg aanleg druk
- Compleet hand gemaakt uitlaat systeem 63mm
- Externe brandstofdrukr
egelaar
- Remus einddemper die freeflow is gemaakt 60mm inwendig
- Aangepaste versnellingsba
k
- 440cc Injectoren van een Supra turbo
- Limited Slip Differentieel
Interieur:
- Momo racing stuur
- Momo versnellingspo
ok
- Autotechnik AC S7 invision chrome AFR/boost/oliedruk meters
Exterieur:
- 40mm verlaagd
- 15" Brock velgen met toyo proxes 195 45 r15 banden
- Motorkap met evo luchthapper en aangelaste booskijkers
- Getinte ruiten (zijruiten 35% en achterruit 20% lichtdoorlaten
d)
- Compleet overgespoten carroserie
- Meegespoten ruitenwisser armen
- Zwart gespoten achterlichten en knipperlichten voor
- Zilveren striping
- Zilveren remklauwen
Hier wat foto's:






Dit is het wel zo'n beetje denk ik?
De reden dat ik mijzelf hier aanmeld is dat ik atijd opzoek ben naar grotere/andere auto onderdelen die passen op een swift (of pas te maken zijn)
want ik ben altijd opzoek naar meer power, zodat het koekjes trommeltje nog sneller word.
Momenteel ben ik opzoek naar een grotere gasklep want de standaard 45mm word een beetje klein.
Op een van mijn vorige tunings projecten had ik een 60mm gasklep van een SR20DE moter en die is plug and play.
Wellicht wil ik er weer zo een, maar die is misschien wat groot voor een turbo setup.
misschien zijn er wel 50-55mm gaskleppen te krijgen maar daarvoor zal ik bij gevraagd topic maar een berichtje plaatsen.
groeten jasper