Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: ChinoPeppzz op 09:16:14, zondag 02 maart 2014
-
Goede dag iedereen!!
Ik stel mij even voor.
Ik ben Menno, woon in Amsterdam, ben op het moment in bezit van een suzuki swift uit 98.
Ik sleutel graag aan auto's en werk 6 dagen in de week in een restaurant.
Waarom ik mij hier aanmeld is omdat ik vanaf maandag eigenaar ben van een primera gt p11.
Het is een zware opknapper maar motorisch is hij goed.
Koppelings platen zijn versleten.
Ik hoop hier veel over deze auto te kunnen leren en lezen.
Zo heb ik mijn swift ook leren kennen.
Foto's volgen uiteraard als ik hem maandag ophaal.
Mvg, Menno
-
Welkom. :) Ik denk dat je hier op het forum aardig wat kunt vinden over de GT.
-
Aaah leuk, weer een nieuwe GT eigenaar. Welkom!
Ben benieuwd naar de foto's!
-
Dank jullie wel!! Haal hem maandag op, kan niet wachten!!
Test ritje gehad en hij gaat snel!!
-
Het zijn IMO hele fijne en rappe auto's. Je zult er geen spijt van krijgen :).
-
Welkom!
Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Veel plezier met je Primera en natuurlijk veel plezier op Nissan Club Nederland.
-
Dankje!! Is de koppelingsplaa t makkelijk te vervangen?
Ik neem aan dat hier zeker wat over te lezen is.
Verder hebben de aandrijfasjes ook een lichte tik.
Waar moet ik verder nog op letten bij deze auto's?
Het is een p11 uit 1997, hebben deze ook de wel bekende sr20de?
-
Jup.
-
Dankje!! Is de koppelingsplaa t makkelijk te vervangen?
Ik neem aan dat hier zeker wat over te lezen is.
Verder hebben de aandrijfasjes ook een lichte tik.
Waar moet ik verder nog op letten bij deze auto's?
Het is een p11 uit 1997, hebben deze ook de wel bekende sr20de?
Koppelingsplaa t vervangen is wel te doen. Denk aan een paar uurtjes/middagje werk als je met zn 2en bent.
Ik denk dat je de homokineten bedoelt. Die kunnen idd gaan tikken.
Een p11 met een 2.0 blok is een SR20DE. Jij hebt toch een GT gekocht? Die zijn altijd 2.0 met een SR20DE en 150PK.
-
Owja en kijk hier ff als je wilt weten waar je op moet letten:
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=6749.0 (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=6749.0)
-
Erg handige topic.
Over de ratelende kettingspanner had ik gehoord ja en ook op gelet.
Motor draait soepel zonder bij geluiden.
Moet ik ergens op letten als ik versnellingsba k demonteerd?
-
Moet ik ergens op letten als ik versnellingsba k demonteerd?
Welkom hier! :)
-Krukaskeerring achter vliegwiel, al staan deze er niet om bekend vaak te lekken.
-OEM aandrijfassen kunnen breken door roest onder rubber trillingsdempe rs. Als ashoezen/kineten al aan de mindere kant zijn zou ik er voor de schijtprijs van nog geen €100,- 2 nieuwe assen in steken. Heel goedkoop te krijgen via ebay.co.uk.
-
Welkom hier! :)
-Krukaskeerring achter vliegwiel, al staan deze er niet om bekend vaak te lekken.
-OEM aandrijfassen kunnen breken door roest onder rubber trillingsdempe rs. Als ashoezen/kineten al aan de mindere kant zijn zou ik er voor de schijtprijs van nog geen €100,- 2 nieuwe assen in steken. Heel goedkoop te krijgen via ebay.co.uk.
Mee eens! Ik heb ook ebay assen. 2 stuks voor minder dan 100 euro inclusief verzending. Werkt prima!
-
2 complete assen met kineten voor nog geen €100?!?
Dat is inderdaad niks.
De auto is binnen een uur of 2 van mij!!
Kan niet wachten haha
-
Koppelingsplaat vervangen is wel te doen. Denk aan een paar uurtjes/middagje werk als je met zn 2en bent.
Ik denk dat je de homokineten bedoelt. Die kunnen idd gaan tikken.
Een p11 met een 2.0 blok is een SR20DE. Jij hebt toch een GT gekocht? Die zijn altijd 2.0 met een SR20DE en 150PK.
Ja ik heb een p11 gt gekocht maar p10 gt heeft sr20ve toch? En wat is sr20det
-
SR20DE-TUuuuuurrboooooooooooooo
-
Welkom :)
In nederland is alleen de SR20DE in primera's geleverd, en natuurlijk de minder krachtige motorblokken.
SR20DET is een turbo uitgevoerde versie.
SR20VE is een japanse uitvoering, zegmaar tegenhanger van de VTEK. Levert zo een 180 pk.
-
Owh zo! Dankje!
Zijn er nog bekende roestplekken op de p11?
Dorpels, wielkasten... Waar nog meer?
-
Welkom op het forum.
-
Ja ik heb een p11 gt gekocht maar p10 gt heeft sr20ve toch? En wat is sr20det
Nee een P10 heeft ook een SR20DE. De SR20VE is alleen in Japan geleverd.
Een SR20DET is een SR20 met turbo.
-
Bekende roestplekken zijn
- Vaak bij de spoiler achterop,
- soms roest op de voorste veerpoot torens,
- soms bij de raamvangers voordeur.
- Soms in de wielkasten achter.
verder weinig bekende roestplekken.
en nu wat piccies ;)
-
Hier de beloofde foto's!
De voorbumper is vervangen voor een non gt en motorkap zit een deukie in.
(http://i59.tinypic.com/2myytm8.jpg)
(http://i61.tinypic.com/28lyrk9.jpg)
(http://i62.tinypic.com/b7kt93.jpg)
Hier staat de p10 GT van een vriend van mij
(http://i58.tinypic.com/r1kc54.jpg)
-
Gefeliciteerd! Hoe zijn de eerste km's bevallen? Snel ff een GT bumper scoren, andere velgen en het ziet er weer gelik uit :).
-
Gefeliciteerd! Hoe zijn de eerste km's bevallen? Snel ff een GT bumper scoren, andere velgen en het ziet er weer gelik uit :).
De eerste km's beviel wel goed op de koppeling na.
Plannen voor de gt:
Olie/filter verversen
Brandstoffilte r vervangen
Koppelingsplaa t met drukgroep en lager vervangen
2 nieuwe aandrijfasjes via ebay.
GT voorbumper
Nieuwe velgjes
Misschien nog ander demper
Kortom, zat te doen :)
-
Ben benieuwd. Wel een project topic aanmaken he! 8)
-
Vraagje, ziet hij er zo verlaagt uit?
Ik ging bij een mac donald parkeren waar zo'n stoeprandje zit.
En raakte ff de onderkant van de auto.
-
jouw primera is idd verlaagt
een GT heeft standaard 10/10 verlagingsvere n
maar die van jouw ligt nog wat lager lijkt mij
-
Ahh vandaar... Maar met andere velgjes dr op ziet hij op deze hoogte wel vet uit denk ik.
Laat hem voorlopig maar zo haha.
Even rustig over de drempels.
-
Mense, ik ben BLIJ!!!
Waarom?!? Daarom!!!
Mn koppeling is niet versleten maar te hoog afgesteld.
Nu goed afgesteld en rijd als een beest!
Scheelt momenteel weer kosten.
Weet niet hoelang ermee is gereden zo maar voor nu doet hij het goed.
-
Mense, ik ben BLIJ!!!
Waarom?!? Daarom!!!
Mn koppeling is niet versleten maar te hoog afgesteld.
Nu goed afgesteld en rijd als een beest!
Scheelt momenteel weer kosten.
Weet niet hoelang ermee is gereden zo maar voor nu doet hij het goed.
Mega chill!!!! :cheer:
-
Goed nieuws :) !
-
Jazeker!!
-
Ik moet zeggen mensen,
Wat is dit een heerlijke auto om in te rijden.
Comfortabel, alle opties en voor mij belangerijkste (ik ben jong) de snelheid!
Duw in je rug is echt adrenaline gevend.
Ik zal hem goed behandelen haha.
-
Zo, vandaag motorolie/filter vervangen.
Brandstoffilte r vervangen.
Gasklep schoon gemaakt.
Motor draait weer soepeltjes.
Ik heb een getik in de ophanging zodra ik over drempeltjes ga.
Kon niks vinden, draagarm rubbers zagen goed uit, niet al teveel speling.
Bovenste draagarm ook gechecked. Fusee Zat geen speling in.
Wel zit er speling in de stuurkogel. Kan dat ook het getik veroorzaken?
Verder als mn auto inveert hoor je gekraak.
Naja, zo'n rubber tegen rubber geluid.
Ik vermoet ergens in de veren.
Zit er rubber tussen de veer en veerschotel?
Want dan denk ik dat dat het is.
Tips zijn welkom!
-
Ik denk dat het kraken de veerschotels zijn en de lagertjes die daar in zitten.
Deze kunnen slijten en het vet kan opgedroogd zijn.
Nieuw setje lost dat op :)
Stuurkogel lijkt me geen tik, alleen je stuurgevoel zal indirect zijn lijkt me.
-
Die getik klinkt zoals een versleten fuseekogel.
Het gebeurd trouwens alleen als ik instuur.
Als ik recht over drempels ga hoor ik niks.
Alleen gekreun van die veren