Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: El_Bee79 op 17:11:18, dinsdag 07 juni 2011
-
...dat was ik helemaal vergeten ::) ...
Word je lid van het Nissan-forum, maar dan stel je je niet voor. Schande :o !. Maar goed, bij deze dus.
Ik heet Laurens en woon in Drenthe. Onze auto is een metallic-groene (N15) Nissan Almera 1.4 GX hatchback uit 1996 (nou ja, 'onze', hij is van mijn vriendin. Ik heb geen rijbewijs en rijd dus alleen mee als passagier :-P ).
Zolang ik mij kan heugen heeft mijn vader in Datsuns en Nissans gereden: twee maal een Datsun Cherry, een Datsun Stanza (die hij op de kop in een sloot heeft geparkeerd doordat er olie op de weg lag...), een Nissan Bluebird, twee keer een Nissan Primera (waarvan één SRi-versie...) en sinds 2001 een Nissan Almera Tino. Je kunt dus wel zeggen dat ik Nissan met de paplepel ingegoten heb gekregen.
Toen mijn vriendin twee jaar geleden haar eerste auto kocht hebben we flink gezocht op Internet. De Nissandealer van mijn vader heeft ons toen een tip gegeven: ga eens daar en daar kijken, een collega heeft nog een mooie Almera en een mooie Sunny staan. Zo gezegd, zo gedaan: vriendin heeft proefgereden en de Almera gekocht. Tot nu toe heeft ze er geen grote problemen mee gehad, afgezien van een gecorrodeerde koplampstekker . Maar lief lachen naar de monteur van de lokale garage resulteerde in een gratis reparatie :-)
Ik ben lid geworden van het forum omdat dat me wel handig leek. Stel dat ik eens iets te vragen heb over onze auto, dan zijn er hier vast wel leden die er een antwoord op weten. Ik ben zelf nog niet echt techneutisch, maar wat niet is kan nog komen :-)
Edit: foto bijgevoegd!
[verwijderd door de beheerder]
-
Welkom opt forum.
-
Welkom. En heb je ook foto's van de Almera?
-
Welkom en veel plezier hier ;)
-
Merci :-)
Ik heb mijn openingspost even aangepast en er een foto van de auto aan toegevoegd. Binnenkort volgen er waarschijnlijk nog wel een paar, waaronder een hele bijzondere ;-) Eerst even een goede webdienst vinden waar ik ze kan opslaan...
-
Welkom bij NCN!
Trouwe karretjes, die N15's O0
-
Welkom mede N15 eigenaar O0
Veel plezier :cheer:
-
Trouwe karretjes, die N15's O0
Klopt, hij start altijd, zelfs als het flink heeft gevroren. Hij heeft alleen wat last van corrosie onderaan de dorpels en de achterste wielkasten.
Daar is overigens al eens iets aan gebeurd, maar ik ben bang dat er binnenkort een plaatwerker aan te pas moet komen om het één en ander te herstellen. Gelukkig is-'ie verder nog in goede staat ;-)
-
Klopt, hij start altijd, zelfs als het flink heeft gevroren. Hij heeft alleen wat last van corrosie onderaan de dorpels en de achterste wielkasten.
Daar is overigens al eens iets aan gebeurd, maar ik ben bang dat er binnenkort een plaatwerker aan te pas moet komen om het één en ander te herstellen. Gelukkig is-'ie verder nog in goede staat ;-)
Klopt, dat is een zwakke plek van deze auto's (en meerdere Nissan's)
-
Hij moet sowieso voor een grote beurt + APK binnenkort, dus als ze 'm op de brug zetten kunnen ze dat meteen goed nakijken.
Trouwens, ik heb daar meteen een vraag over: is het verstandig om 'm voor de grote beurt naar de Nissan-dealer te brengen waar mijn vriendin 'm gekocht heeft, of kan hij voor de grote beurt gewoon naar een lokale (BOVAG-erkende) garage?
De APK is bij een lokale garage geen probleem. Het punt is met name de "waar voor je geld"-kwestie voor wat betreft die grote beurt. Ik heb een aantal offertes opgevraagd en de Nissan-dealer is beduidend duurder dan de andere garages. Maar volgens mij krijg ik voor die prijs wel meer dan bij de garages in het dorp. Even een korte opsomming:
- remcontrole en -onderhoud;
- filters (olie-, lucht-...) vervangen;
- bougies vervangen;
- interieurfilte rs vervangen;
- airco controleren en eventueel onderhoud;
- olie verversen.
Dat pakketje kost €400,- incl. materiaalkoste n en arbeidsloon. Bij de andere garages kost het tussen de €265,- en €300,- maar dan worden alleen de filters en de bougies vervangen. Andere eventuele kosten zitten daar niet bij en ik twijfel er niet aan dat de garage dan belt om te zeggen dat er toch extra kosten aan verbonden zijn (remmen controleren: hee, probleem! moet schoongemaakt, blokken vervangen... meneer, kost €250,- extra, okee?).
Dus: wat is verstandig? En hoe overtuig ik de eigenaresse ;-) ?
-
Welkom en veel plezier bij NCN!
-
Gewoon naar de lokale garage. Is vaak net zo goed.
-
Als je naar een goeie garage wilt kun je misschien wel bij Jan Manenschijn in Daarle terecht.
Hij kent de Nissan Club dus dat is altijd goed. Goeie vent, altijd in voor een praatje en een bakkie koffie. Zit in Daarle, www.manenschijn.nl (http://www.manenschijn.nl)
-
Als je naar een goeie garage wilt kun je misschien wel bij Jan Manenschijn in Daarle terecht.
Hij kent de Nissan Club dus dat is altijd goed. Goeie vent, altijd in voor een praatje en een bakkie koffie. Zit in Daarle, www.manenschijn.nl (http://www.manenschijn.nl)
Manenschijn ken ik wel, daar heeft mijn vader de afgelopen 25 jaar al zijn auto's gekocht. Hij is er pas geleden nog geweest, zijn auto moest ook weer een grote beurt :-P
Onze auto komt bij Geerts in Musselkanaal vandaan, met de aanbeveling van Manenschijn, zoals ik al in mijn openingspost schreef. Hij is daar ook altijd in onderhoud geweest.
-
welkom O0
-
welkom
-
Dank u allen :-)
Overigens: onze Almera is nog helemaal 'stock' :-D Er zitten alleen twee grote Sony-speakers in de hoedenplank, maar die heeft de vorige eigenaar er in gezet ;-)
-
welkom op het forum ;)
vel plecier hier en succes met de almera
-
Dat zal wel lukken, hij brengt mijn vriendin (en mij regelmatig) al twee jaar overal zonder mankeren naartoe ;-)
-
Dat zal wel lukken, hij brengt mijn vriendin (en mij regelmatig) al twee jaar overal zonder mankeren naartoe ;-)
Daarom rijdt je ook Nissan toch? ;)
-
Klopt inderdaad :-P
Een vriend van mij is Citroën-fanaat (ook van huis uit meegekregen, daar kan-'ie niks aan doen...), maar hoe vaak hij al niet onder, op, in of naast zijn auto gelegen heeft is ongelooflijk. Gelukkig valt het met zijn huidige auto mee, maar zijn eerste auto was een echte ramp wat dat betreft.
En mijn vriendin? Die stapt in, start en rijdt weg. Alleen zo nu en dan tanken, banden op spanning houden en vloeistofjes controleren, dat is het wel zo'n beetje :-)
-
Nou, de auto is helaas niet door de APK gekomen: teveel corrosie aan de dorpels. Dat moet de garage dus herstellen voor-'ie wordt goedgekeurd. Na herstel kan hij weer een jaar of vier mee, dus het is het geld wel waard. Gelukkig is-'ie verder helemaal in orde. De grote beurt doen we dan maar volgende maand, dan spreiden we de kosten een beetje :-P
-
Welkom :)