Auteur Topic: Ik ben weer terug  (gelezen 11196 keer)

Offline bakerman

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Ik ben weer terug
« Gepost op: 15:17:05, zondag 10 april 2022 »
Dag allemaal,

Ik ben weer terug. Iemand die blijkbaar nooit had gehoord van handenvrij bellen/spelen/surfen heeft mijn P12(2003) met mij erin aan de gesloten overweg op de rails proberen  te duwen in 2020. Gelukkig had ik in mijn automaat een breed rempedaal en kon ik er met beide voeten op staan. Auto total loss. Het was geen leuke dag in 2020 toen een handelaar hem kwam opladen om hem naar een tweede leven in Afrika te begeleiden. Tot verleden maand dan met een Yaris gereden. Prima autootje, maar om daarmee in de zomer 2000km naar Spanje te rijden zag ik helemaal niet zitten. En moeder de vrouw heeft in die 2 jaren bijna niet gereden, kon maar niet wennen aan de handgeschakeld e bak na 30 jaren automatisch in een Primera W10 en P12. Maar nu het goede nieuws. Ik heb in Duitsland een identieke P12 1.8 automaat gevonden, met onderhoudsgesc hiedenis, en van de eerste eigenares. Ik kon het eerst niet geloven, onberispelijke staat. Waarschijnlijk altijd in een verwarmde garage gestaan, slechts 118.000 km op de teller. En nu is hij van mij. :thumbsup:

Offline The Mini R

• NCN Club Member of the Month MEI
  • NCN Club Member
  • *
  • Jong geleerd is oud gedaan
    • http://www.geocities.com/gtirmania
Re: Ik ben weer terug
« Reactie #1 Gepost op: 16:52:43, zondag 10 april 2022 »
 Heel veel veiligemeters gewenst met je nieuwe aanwinst.   :thumbsup:

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #2 Gepost op: 22:05:05, zondag 10 april 2022 »
Welkom! Hou goed het olieverbruik van de 1.8 motor in de gaten, ze lusten soms wel een slokje.

Offline bakerman

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 22:31:49, zondag 10 april 2022 »
Welkom! Hou goed het olieverbruik van de 1.8 motor in de gaten, ze lusten soms wel een slokje.
Dat heb ik nog wel eens gelezen, ook bij de collega's in GB. Maar ik moet zeggen dat ik daar, tot op heden in ieder geval, geen last van heb gehad. Mijn vorige P12 1.8 was 17j. met 180.000 km met zeker geen overdreven olieverbruik. Plaatselijk niet zoveel kilometers, maar wel 10 jaar lang een zomertrip van 5000km/2 weken achter de kiezen. Voor deze houden we dus maar de vingers gekruist. ;-)

Offline Wack Demon

• NCN Forum Member
  • 2018 Kia Niro 1.6 Hybrid - 2012 Kia Picanto 1.2
« Reactie #4 Gepost op: 09:44:51, maandag 11 april 2022 »
Welkom terug!

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #5 Gepost op: 00:51:24, dinsdag 12 april 2022 »