Auteur Topic: Nieuw! Dus even voorstellen  (gelezen 30079 keer)

Offline Xtrial-J

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Nieuw! Dus even voorstellen
« Gepost op: 19:53:54, vrijdag 15 mei 2020 »
Goedenavond allemaal!

Ik ben Jeroen en ik woon met mijn gezin in Wassenaar. Momenteel rij ik een Ford Focus mk3.1 wagon 1.6 tdci Titanium econetic uit 2013 met bijna 3 ton op de teller. Dit is gelijk de reden dat ik me hier aanmeld. Ik ben druk opzoek naar een opvolger, een Xtrail of een Outlander bouwjaren ‘16/‘17 met een benzine motor. Ondanks dat ik een Fordman ben moet ik toch overstappen naar de Japanse hoek. Ford heeft geen betaalbare 7 persoons suv. We willen het gezin uitbreiden met een derde dus ik wil een toekomstbesten dige auto   :hamer2:. Daarnaast rij ik teweinig voor een diesel.

De outlander heeft standaard een cvt automaat maar coventionele techniek  en de Xtrail Tekna een pano dak en turbomotor. Moet nog in beide auto’s rijden. Sowieso een lichte voorkeur  voor een Xtrail 1.6 dig-T Tekna.

Momenteel ben ik veel actief in de Ford scène en kan met speciale tools auto van dat merk voorzien van software en aanpassingen doen (UCDS en Forscan). Zijn voor Nissan ook dit soort mogelijkheden?

Lang verhaal kort, ik hoop zo spoedig mogelijk mijn nieuwe auto te presenteren.   :coool:

Groetjes,

Jeroen Breuer
« Laatst bewerkt op: 22:02:21, vrijdag 15 mei 2020 door Xtrial-J »

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
Re: Nieuw! Dus even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 21:37:41, vrijdag 15 mei 2020 »
Welkom! Ik ben zelf van Nissan overgegaan naar Ford, zelfde soort focus zoals je hebt/had, de titanium versie. Los van de sunny, die heb ik natuurlijk nog.

Hoe de nissan systemen tegenwoordig werken weet ik niet, maar er zijn meerdere mensen die je dat vast kunnen vertellen!

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 22:25:52, vrijdag 15 mei 2020 »
Hè Jeroen, welkom bij NCN! De X-Trail is echt een plaatje van een auto, rijdt ook heel veel. Outlander is overigens ook een fijne auto maar denk dat de X-Trail wat groter is en daarbij mogelijk beter aansluit bij je wensen.

Nissans uitlezen en afstellen met OBD tool kan ik wel maar slechts tot Nissans van 2010 ongeveer. Achter de schermen zijn ze wel bezig met een uitgebreid programma om ook bij de modernere Nissans alles te kunnen instellen. Hoe het daarmee zit nu weet ik niet, zal het eens uitzoeken voor je. Ben benieuwd naar je bevindingen tijdens de proefrit!

Groet, Rens

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #3 Gepost op: 02:07:59, zaterdag 16 mei 2020 »
Welkom op het forum.

Offline Xtrial-J

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 23:55:45, vrijdag 26 juli 2024 »
Zie dat ik na jaren eigenlijk niet meer gereageerd hebt.
Maar ondertussen alweer bijna 4 jaar in bezit van een zwarte Xtrail T32! Zeer tevreden er mee en goedkoop in onderhoud.

Tot nu toe werkt de carista OBD scanner het fijnst met de auto. Helaas niet niveau wat ik vroeger had met UCDS en Forscan van Ford.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 09:09:14, zaterdag 27 juli 2024 »
Ben je bekend met het software pakket van Nissan? Daar zou je eens naar moeten kijken, daar kan je waarschijnlijk veel meer mee.

Offline Xtrial-J

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 17:44:37, zondag 28 juli 2024 »
Ben je bekend met het software pakket van Nissan? Daar zou je eens naar moeten kijken, daar kan je waarschijnlijk veel meer mee.

Nee helaas. Denk dat de officiële software voor een particulier niet te betalen is. Maar ik heb me al een tijd bij neergelegd dat er niks beschikbaar is. Tenzij jij nu met iets komt wat gedeeld moet worden.