Auteur Topic: Alsnog even voorstellen  (gelezen 26958 keer)

Offline dutchmcgyver

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Alsnog even voorstellen
« Gepost op: 13:52:28, maandag 01 oktober 2018 »
Hallo,
Eigenlijk niet mijn eerste post (die was in het Dyno topic) maar toch alsnog maar even voorstellen dan maar!
Ik ben Marc, woonachtig in Roosendaal en ben sinds een paar weken de eigenaar van een witte Skyline R34 GT-T, vers op kenteken vanuit Japan. Natuurlijk inclusief de Japanse stickers en het tolkastje dat nu iedere keer in het Japans tegen mij zeurt dat er geen kaart aanwezig is :) .  Gelijk maar even wat foto's, deze zijn genomen na de eerste poetsbeurt. Het ding zag eruit als een beest toen die uit de container kwam, dus daar ga ik jullie niet mee pesten, lol.

Naast de Skyline staat deze MG ZS180 MK2 nog in de garage:

De bedoeling is om de Skyline als semi-daily te gaan gebruiken, aangezien ik niet elke dag een auto nodig heb en deze netjes binnen staat zou dat geen probleem moeten zijn lijkt me. Natuurlijk komt er wel zsm een anti-roest behandeling, want zo wit als hij nu is moet het wel blijven! Ik zie ernaar uit om ervaringen, tips en suggesties te delen op dit forum en tijdens toekomstige meets, te beginnen met de Dyno dag.

Groet,
Marc.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
Re: Alsnog even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 15:54:19, maandag 01 oktober 2018 »
Zeer net kleurtje, Mooie bak ook, wees er zuinig op. Die MG mag er ook wel wezen!
Is de skyline nog helemaal standaard motorisch?

Offline dutchmcgyver

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 17:10:39, maandag 01 oktober 2018 »
Thanks  :coool:

Motorisch is alles zo te zien helemaal origineel. Ik zal niet zeggen dat dat zo blijft, maar ik begin dan liever met een origineel exemplaar. De enige mods zijn een Apexi luchtfilter, een Fujitsubo 3.5 inch RVS catback uitlaat, en een aantal Nismo items (wielen, schokbrekers, tellers, en natuurlijk een Nismo oliedop  :thumbsup:
De ZS is een ander verhaal. Daar heb ik letterlijk alles aan vervangen, inclusief een conversie van 4 cylinder naar V6. Maar dat zie je niet aan de buitenkant, en zo hoort het ook, vind ik.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #3 Gepost op: 19:02:39, maandag 01 oktober 2018 »
Netjes, ik hou ook van OEM, met een tikkeltje extra soms.
Bij mij kriebelde het zo dat ik gesmeden zuigers en stangen heb laten monteren, met een andere turbo. Hopelijk einde deze maand klaar. Doel is 450-500PK.
Ik heb wel 4wd, dat dan weer wel.

Heb een aantal keren in zo een zs met v6 gereden, soepel en lekker om mee te touren. Beetje wolf in schaapskleren wel.

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #4 Gepost op: 19:14:21, maandag 01 oktober 2018 »
Welkom op het forum.

Offline Eric50

• NCN Forum Member
« Reactie #5 Gepost op: 19:38:24, maandag 01 oktober 2018 »
Mooi Marc!

Kwam je Skyline in een container?

Offline dutchmcgyver

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 19:46:17, maandag 01 oktober 2018 »
Ik neem aan van wel ja. Ik heb deze door een bedrijf laten importeren, dus ik was daar niet bij. Blijkbaar hadden ze de wagen al schoongemaakt voor oplevering, maar hun standaard is de mijne niet  :sadley:
Een paar dagen poetsen heeft dat opgelost.

Offline Eric50

• NCN Forum Member
« Reactie #7 Gepost op: 19:56:15, maandag 01 oktober 2018 »
Alles uit Japan komt met ro-ro, ofwel roll on - roll off. Dus de auto's rijden ze daar op de boot en hier er weer vanaf.

Die importbedrijve n zijn er ook vooral om nog wat of nog heel wat er aan te verdienen, niet voor het poetsen natuurlijk.

Maar nu ziet-ie er heel fraai uit!

Offline dutchmcgyver

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 20:34:08, maandag 01 oktober 2018 »
Ha, dat verklaart een hoop! Ze hadden het wel over een container, maar dat was misschien ook wel figuurlijk bedoeld.. Afijn niets ten nadele van de importeur, de auto was zoals beschreven en alles was verder in orde bij oplevering.
Echter, als je dan wat dichterbij gaat kijken zie je vetvlekken op de velgen, vieze randen langs de ramen en deuren, plekjes en krasjes... de auto is natuurlijk wel 20 jaar oud. Dus maar eens wat vrije dagen gespendeerd aan het toonbaar maken van de wagen, en een lijstje gemaakt van toekomstige klusjes en mods. Dat lijstje wordt trouwens alsmaar langer, dus we zijn er nog niet!

Offline Eric50

• NCN Forum Member
« Reactie #9 Gepost op: 20:58:10, maandag 01 oktober 2018 »
Ze nemen je vast wat werk uit handen, maar Japanse veilingen zijn niet zo lastig. Het lijkt een hele papierwinkel maar heb zelf de ervaring dat het prima te doen is.

Succes ermee!