Auteur Topic: Aftertalk JAE 2017  (gelezen 17183 keer)

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
  • Geslacht: Man
    • Mijn nissan 350Z
Aftertalk JAE 2017
« Gepost op: 15:09:59, woensdag 06 september 2017 »
Ik zal de aftertalk maar even aftrappen. Ik geloof dat iedereen zo'n beetje de volgende werkdag gelijk moest werken, dus nog niemand is uitgerust geloof ik om even een topic te starten :hamer2: :hamer2:

Voor mij was het inmiddels de 10e jaargang naar JAE in Engeland. Deze keer op Peterborough Arena.
Nieuwe locatie voor mij (JAE schijnt in z'n beginjaren hier begonnen te zijn) en ik denk dat dit misschien wel de beste locatie is waar ik ooit voor JAE naartoe ben geweest.

Waarom de beste locatie? Asfalt. Op de andere locaties was vaak sprake van zandweggetjes, bulten, randen etc, een drama voor lage auto's. Al was met enige voorzichtighei d / omrijden altijd wel een oplossing voor handen overigens.

Toch voor mij dit jaar toch een primeur. Ik was voor de 1e keer met mijn eigen auto ernaartoe.
Dit was overigens niet de planning. Ik ben altijd als bijrijder mee geweest, stukje kostenbesparin g op de reis. Maargoed, dit jaar was door omstandigheden Kevin's auto onverwachts niet klaar voor de rit. Dus maar met mijn auto gereden.

Uiteindelijk waren we met z'n 10en present en hadden weer een mooie line-up om NCN te vertegenwoordi gen (5 auto's).

De weergoden waren ons goed gezind, van donderdag t/m zondag werkelijk waar prachtig weer gehad. Ben zelfs bruin geworden :puh2:
Elk jaar lijkt JAE een groter evenement te worden en zo ook weer dit jaar, het evenementen terrein was volgens mij ook groter dan plaatsen waar we eerder geweest zijn.
Waar vaak het gros op vrijdag/zaterdag arriveert, leek nu 90% al op donderdag er al te staan. Buitengewoon veel auto's.
Veel kwijlspul, o.a. een grote loods / hangar vol met uitsluitend GTR'en (95% R35's). De een met nog meer paarden dan de ander, een aardig kapitaal daarbinnen.
Ook erg veel vierkante old-school auto's, velen in uitmuntende staat. Heerlijk om naar te kijken :thumbsup:

Verder met onze eigen NCN leden ontzettend veel plezier gehad, lachen gieren brullen. Lekker gegeten, veel gegeten (teveel wellicht), maar het was allemaal ook zo lekker.

Bootvaart woensdagnacht (heenreis), lekker wilde zee, beetje onstuimig. Gelukkig hadden we geen mensen bij die zeeziek worden.
Terugreis was stuk rustigere overtocht. Maandagochtend afgesloten met een deel van de NCN'ers met een ontbijtje bij de McDonalds.

Ik wil iedereen bedanken die mee is geweest voor weer een uitermate gezellige en geslaagde jaargang van JAE!
Datum voor 2018 was al bekend zag ik, dus ik zeg plannen maar! :thumbsup:

Er zijn veel foto's gemaakt door de verschillende mensen, een deel zal vast al wel ergens op facebook zwerven.

Grtzz

Offline retep

• NCN Club Member
  • *
Re: Aftertalk JAE 2017
« Reactie #1 Gepost op: 21:36:22, woensdag 06 september 2017 »
Het was weer top. Voor mij ook een jubileum, (5e jaar), op naar de 10 wat mij betreft. Tot nu toe overtreft elk jaar weer voorgaande edities.  Weer een hoop mooie bolides gezien, veel gelachen en veel heel plezier gehad. En uiteraard weer heerlijk gegeten, thnx masterchef Edwin  :worshippy:

De nieuwe locatie is geweldig, groter als voorgaande jaren, goed verzorgd en inderdaad eindelijk asfalt tussen de velden door i.p.v.  zandpadjes.

We vertrokken met behoorlijk wat wind, boot ging aardig heen en weer,  maar eenmaal op open zee viel het gelukkig allemaal mee en was het schommelen al snel over. Aangekomen in Engeland met enorm goed weer voor de tijd van het jaar, en dit is eigenlijk niet meer anders geweest tijdens het weekend. ( op een paar spetters en wat weerlichten op vrijdagavond na). Zelfs op de zondag nog verbrand, voelde mn kale bats aardig op de terugweg naar de boot .

Het plan was om met de fairlady 200zr of de pulsar te gaan echter helaas wat tegenslagen met beide gehad. Op het laatste moment de velgjes (rota's) gewisseld van de laurel naar de silvia. En wat nieuw plaatmateriaal op de silvia gelast ( achterskirts, hoekpunten kwamen los  :shutup: ) en weer netjes in kleur gespoten. Tevens op het laatste moment  (dag van te voren) nog moeten zoeken naar een boostlek om de sil helemaal klaar en goed te hebben  voor jae. Maar het was het allemaal dubbel en dwars waard, de sil trok weer genoeg aandacht  :smile:

Al met al weer een zeer geslaagd weekend om niet te vergeten. Het is altijd jammer dat het zo snel voorbij is.  Wat mij betreft zou er zo nog een aantal dagen aangeplakt mogen worden. ( niet eens de tijd gehad om alle bolides goed te kunnen zien. )  Datum voor JAE 2018  is bekend en staat hier al in de agenda, heb er nu al zin in .
« Laatst bewerkt op: 21:38:13, woensdag 06 september 2017 door retep »

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #2 Gepost op: 15:53:29, zondag 10 september 2017 »
Hier wat fotootjes van mijn kant:

Op de boot in Rotterdam Europoort:

Een hele zonnige ochtend in Hull:

Paar fotootjes van onze NCN stand:
Donderdag

Zaterdag

En wat random kiekjes van aanwezige automobielen:

Ik hoop dat er van m'n mede JAE-gangers nog meer foto's zullen volgen :loves:

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #3 Gepost op: 21:50:29, zondag 10 september 2017 »
- gereserveerd - duurt lang ivm pruts hosting van tegenwoordig. 286 foto's incoming.

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #4 Gepost op: 18:55:20, dinsdag 12 september 2017 »
- gereserveerd - duurt lang ivm pruts hosting van tegenwoordig. 286 foto's incoming.
duurt lang :hamer2:

Offline sunnybunny

• NCN Club Member
  • *
  • SUNNY - POWÂÂÂÂÂH !!
« Reactie #5 Gepost op: 21:23:27, zondag 17 september 2017 »
Alweer een week voorbij    :sleepey:

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #6 Gepost op: 22:31:11, woensdag 20 september 2017 »
https://flic.kr/s/aHsm7ABcf9

Is wat makkelijker dan 289 links copy pasten!

Heb me erg vermaakt, blijft een leuk evenement.
Shoutout naar Ed, Le maestrooooooo , zijn eten heeft mijn maagzweer zelfs doen verdwijnen. :vork:

Als surprise hadden we stiekem ook nog Maaike en Roy meegesmokkeld en was het gezicht van Edwin niet te beschrijven toen hij dat ontdekte.
Nieuw evenementen terrein vond ik super, oké, het loopje naar de WC is wat lang, maar we hadden een mooie plek redelijk centraal bij alles.
Was wel een stuk groter dan dat ik verwacht had!

Helaas was de dynamo van de primera stuk, dus moest ik mee met Ronald zijn N15, ook eens leuk voor de afwisseling.
Volgend jaar meer tijd vrijmaken en op tijd de boel klaar hebben, ging er dit jaar naartoe met nog te veel in mijn hoofd.
Wel aardig tot rust gekomen, en zelfs nog een toeristische route moete maken naar de apotheek en dokter omdat ik medicijnen tekort had!

Shoutout ook naar Jan, thepope2, onze lopende medicijnman haha.

Voordrest was het sfeertje natuurlijk helemaal fantastisch en kwam er weer een hoop slap geouwehoer naar boven.
Als ik er terugdenk aan het 'vikingen' en weet ik het allemaal wel niet wat krijg ik nog steeds last van mijn buikspieren. :smile:
Zelfs nog een uitgebreide luistersessie in de Bluebird van Rens, heerlijk, klinkt goed man, keep up the good work!

Volgend jaar met de skyline erbij, anders word ik gek! Oh en Peter, zorg jij dan ook dat je auto's weer goed zijn, vacuumslangetj es enzo... :vork:

Enjoy!

Offline volvwil

• NCN Club Member
  • *
  • Je zal er maar jeuk aan hebben
« Reactie #7 Gepost op: 09:33:56, donderdag 21 september 2017 »
legging heaven.....was duidelijk een feestje :)

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #8 Gepost op: 10:32:45, donderdag 21 september 2017 »
https://flic.kr/s/aHsm7ABcf9
Die afgekorte URL werkt op m'n PC blijkbaar niet. Via m'n telefoon dan weer wel.
Als nou meer mensen daar last van hebben: https://www.flickr.com/photos/157052950@N03/sets/72157688299218456/

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #9 Gepost op: 10:44:29, donderdag 21 september 2017 »
Wel schitterend album trouwens Kevin

Offline sunnybunny

• NCN Club Member
  • *
  • SUNNY - POWÂÂÂÂÂH !!
« Reactie #10 Gepost op: 06:57:16, vrijdag 22 september 2017 »
Dit was wel het wachten waard, Kevin.
Gave foto's. Top.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #11 Gepost op: 08:04:56, vrijdag 22 september 2017 »
legging heaven.....was duidelijk een feestje :)

Ik denk dat ik weet welke foto je bedoeld. :vork: Haha, verschrikkelij k die Engelsen soms.

Offline volvwil

• NCN Club Member
  • *
  • Je zal er maar jeuk aan hebben
« Reactie #12 Gepost op: 23:01:51, vrijdag 22 september 2017 »
Ik denk dat ik weet welke foto je bedoeld. :vork: Haha, verschrikkelij k die Engelsen soms.
hahahaha ja je pikt ze er snel uit ;)

Offline Simonshavenaar

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 20:57:09, donderdag 04 januari 2018 »
Is er al bekende wanneer JAE 2018 is?

Ik kan er zelf nog heel weinig over vinden, op Facebook kom ik 30-08 tot 02-09 tegen, maar op deze site is het evenement op die datum weer verwijderd.
https://allevents.in/peterborough/japanese-auto-extravaganza-2018/1986386644963233

Ik zou best een jaar mee willen, maar zomaar even vrij nemen zit er bij mijn baas niet in. misschien kan ik nu nog wat regelen.

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #14 Gepost op: 23:09:02, donderdag 04 januari 2018 »
Datum voor 2018 lag al wel vast.
Beste kun je japcarclub.org regelmatig bezoeken