Auteur Topic: Inloggen met Firefox: deze verbinding is niet beveiligd  (gelezen 21531 keer)

Offline Simonshavenaar

• NCN Club Member
  • *
  • Geslacht: Man
Inloggen met Firefox: deze verbinding is niet beveiligd
« Gepost op: 11:33:22, zaterdag 18 maart 2017 »
Ik heb sinds een tijdje last van deze melding.

Het kan blijkbaar niet veel kwaad dat de verbinding niet beveiligd is, maar vind de melding wel vervelend, vooral omdat mijn gebruikersnaam niet meer onthouden word.
Dit speelt trouwens niet alleen op NCN, meerdere forums hebben hier last van.

Je kunt de melding ook uitzetten in Firefox, maar dan krijg je op geen enkele website meer meldingen, weet niet of dit nog kwaad kan.

Graag jullie mening / advies.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
Re: Inloggen met Firefox: deze verbinding is niet beveiligd
« Reactie #1 Gepost op: 12:35:12, zaterdag 18 maart 2017 »
Dat hij je naam niet blijft onthouden is een bug aan jouw kant vermoed ik.
Hier namelijk prima werkend, en ik krijg ook het uitklap menutje als ik uitlog.

Probeer eens even je geschiedenis te wissen en als je op het forum zit CTRL+F5 te gebruiken.
Vaak laad hij dan de boel even vers in.

Offline Simonshavenaar

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 21:59:24, zaterdag 18 maart 2017 »
Helaas, geschiedenis wissen werkt niet, zowel in Firefox als met Ccleaner, geen effect.

Heb het nu in about:config uitgezet, nu blijft de melding weg, en word mijn forum naam weer onthouden.

Offline Jelte

• NCN Forum Member
  • **
  • Guess whos back
« Reactie #3 Gepost op: 15:27:08, maandag 20 maart 2017 »
Mozilla heeft versie 51 van zijn Firefox-browser uitgebracht. Hierin wordt een waarschuwing gegeven als een website met loginformulier geen beveiligde verbinding heeft. Ook concurrent Google komt met een soortgelijke functie in de aankomende Chrome versie 56.

Firefox-logoMozilla heeft de vernieuwingen in Firefox-versie 51 in de release notes gezet. De browserbouwer meldt dat er een waarschuwing getoond wordt in de url-balk als een website met loginpagina geen https aanbiedt. Die waarschuwing wordt weergegeven in de vorm van een slotje met een streep erdoor. Mozilla geeft hierbij het advies om niet op dergelijke websites in te loggen

Ik denk dat dit de oorzaak is,

Bron