Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 33134 keer)

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
Hallo allemaal
« Gepost op: 16:13:11, woensdag 22 februari 2017 »
Hoi ik ben Tang Chi Ho uit Amsterdam en ben van plan een Nissan te kopen en wel de Pulsar. Heb een heleboel vragen, hopelijk kan ik hier geholpen worden door u.

Mijn vorige auto, een Corolla 1.6 van 2004, is total loss gereden door iemand die aan het inparkeren was... Twee weken geleden een proefrit gedaan met de Mazda3. En dat was best slaapverwekken d. Vlak daarna de Pulsar 1.2 en dat was wel een leuke rit. Was gelijk verkocht.

Allereerst, hoe zit dat met de antenne van de Pulsar. Ben 1.64m lang en kan zelfs de antenne niet aanraken als ik op/in de auto sta. Hoe moet ik hem dan losdraaien als ik naar een wasstraat ga?

Heb ondertussen hier en daar wat gelezen over ervaringen met de Pulsar. Ene meneer was zo blij als een mus toen ie met skivakantie ging, maar na een paar maanden was ie verworden tot een citroen....

Zijn er nog innerlijke verschillen tussen de 1.2 en 1.6? Andere vering, dempers enz? Ik koop niet dagelijks een nieuwe auto, hoofd zegt 1.2, hart de 1.6

Fijne middag :)

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 16:42:31, woensdag 22 februari 2017 »
De 1.2 is een totaal ander motorblok dan de 1.6.  De 1.2 is voor het eerst geleverd in diverse Renault modellen.  De 1.6 is eentje die vanuit de hoek van Nissan komt. Deze is in de Pulsar veel sterker qua vermogen dan de 1.2. Of dat voor de kwaliteit uitmaakt is moeilijk te zeggen, want ik ga er toch vanuit dat de engineers over en weer in elkaars keuken kijken binnen het Renault-Nissan concern.

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 17:00:17, woensdag 22 februari 2017 »
Dag meneer Jan-Paul,

Bedankt voor uw reactie. Dat de 1.6 anders is dan de 1.2, dat begrijp ik ook wel. Maar zijn er nog andere verschillen? Of is er enkel en alleen een ander motorblok ingelepeld? Staat de 1.6 bijv ook lager? Heb dat liever niet natuurlijk, in Amsterdam staan er waarschijnlijk net zo veel drempels als de rest van Nederland bijelkaar opgeteld :)

En zo te horen moet ik ook even proefrijden met een 1.6. Veel vermogen is leuk, maar moet niet te eng worden. De 1.2 heeft me positief verrast, aangezien op papier mijn Corrolla 'beter' is.

Offline elbee51

• NCN Forum Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 17:12:09, woensdag 22 februari 2017 »
Hallo Tang. Over de antenne; normaliter moet de antenne er af voordat de auto de wasstraat in gaat. Meestal zorgt de wasstraatman daarvoor bij het binnenrijden (tegelijk met het plastic hoesje om de achterruitwiss er). Maar hoe de antenne weer op zijn plaats komt, is aan je zelf. Toen ik mijn pulsar kocht heb ik hier toevallig met de dealer over gesproken. Een optie is in plaats van een antennespriet een zogenaamde haaievin op het dak te laten monteren. Die hoeft (kan) er niet af maar heeft wel twee nadelen; De extra kosten en geen ontvangst van DAB+ (voor mij een reden om het niet te doen)

Ik heb zelf de 1.2 en ben daar zeer tevreden over.

Groeten,

Léon

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 17:56:49, woensdag 22 februari 2017 »
Hallo Leon,

Bedankt voor uw reactie.

DAB+ doet mij niet zo veel, luister alleen radio1 of radio10. Vraag me af of FMontvangst nog wel goed werkt. De kosten, dat ga ik natuurlijk onderhandelen met de dealer :)

Maar nog een vraag, werkt DAB dan wel op andere Nissan modellen met haaienvin?

Hoeveel korting kon u bedingen? :)

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 20:29:20, woensdag 22 februari 2017 »
Ik zou vooral bij de Pulsar gaan kijken naar jong gebruikte of voorraad modellen. Het model verkoopt niet zo heel erg goed. Ik heb net mijn Qashqai gekocht, maar keek ook met een schuin oog naar een Pulsar.  Ik heb wel gezien dat er zeer jonge gebruikte Pulsar GT's te koop stonden (de 1.6 dus) voor prijzen die fors onder de nieuwprijs lagen.

Ik heb destijds voor een Qashqai uit voorraad gekozen, dat model vond ik simpelweg mooier en een snelle Pulsar vond ik wel leuk, maar daar rij ik te korte stukken voor om er echt van te genieten.

Offline Nissanwielmonteur

• NCN Forum Member
  • ja
    • Van Leijden
« Reactie #6 Gepost op: 20:57:18, woensdag 22 februari 2017 »
De haaievin antennes die Nissan levert zijn niet geschikt voor DAB.
Ik heb er ooit 1 op een Qashqai gebouwd en de originele antenne onder de hemel gestopt.

Als je op een kwaliteitsgevoel af wilt gaan dan zou ik de 1.6 nemen.

Er zitten andere velgen onder met 18" en een carbon strook in de achterbumper. Verder niet veel optisch verschil.

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 12:10:03, donderdag 23 februari 2017 »
Ik zou vooral bij de Pulsar gaan kijken naar jong gebruikte of voorraad modellen. Het model verkoopt niet zo heel erg goed. Ik heb net mijn Qashqai gekocht, maar keek ook met een schuin oog naar een Pulsar.  Ik heb wel gezien dat er zeer jonge gebruikte Pulsar GT's te koop stonden (de 1.6 dus) voor prijzen die fors onder de nieuwprijs lagen.

Ik heb destijds voor een Qashqai uit voorraad gekozen, dat model vond ik simpelweg mooier en een snelle Pulsar vond ik wel leuk, maar daar rij ik te korte stukken voor om er echt van te genieten.

Wat zijn voorraad modellen? Als het een 1.6 wordt, dan wil ik hem wel graag nieuw hebben. Rustig inrijden en niet gelijk planken, wat wel vaak gebeurt met die demo modellen. Die grijze zie je terug op youtube :)

Qashqai is inderdaad mooier dan de Pulsar, veel stoerder, maar ook fors duurder. Bij mijn vorige auto moest ik airbags en airco hebben, dat had mijn vorige vorige auto niet, een Renault 5 GTS. Nu 12 jaar later, staan ledlampen op één. Qashqai tekna en 1.6, wow dat wordt geen vakantie de komende tien jaar :)

En wat zijn korte stukken? Dagelijks rij ik ongeveer 30 km. Maar als we met vakantie gaan, doe ik dat liefst met een auto. Volgende vakantie wordt Lissabon of Stockholm by car.  Ooit die twee plaatsen gedaan in een jaar met mijn destijds 16jaar oude R5. Schitterend en geen panne.

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 12:14:48, donderdag 23 februari 2017 »
De haaievin antennes die Nissan levert zijn niet geschikt voor DAB.
Ik heb er ooit 1 op een Qashqai gebouwd en de originele antenne onder de hemel gestopt.

Als je op een kwaliteitsgevoel af wilt gaan dan zou ik de 1.6 nemen.

Er zitten andere velgen onder met 18" en een carbon strook in de achterbumper. Verder niet veel optisch verschil.

Ooh, dus werkt gewoon niet bij NIssan, maar wel bij andere merken. Vreemd.

Kwaliteitsgevo el biedt de 1.2 al. 1.6 voegt voor mij gewoon wat extra power toe, wat ik nooit heb gehad, 190 pk... poeh

Maar tussen 1.6 en 1.2, dat is dus enkel wat franje en een ander motorblok? Geen wijzigingen onder de auto?

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #9 Gepost op: 17:05:32, donderdag 23 februari 2017 »
de 1.6 word alleen geleverd in GT uitvoering en heeft daardoor standaard meer opties dan de 1.2

wijzigingen in het onderstel zijn alleen de 18'' velgen.

voorraad modellen zijn de auto's die de dealer al heeft staan, bij deze auto's is er meer ruimte om te onderhandelen omdat de dealer ''van deze auto's af moet''.

korte stukken zijn ritjes van minder dan 10 km, bij 30 km komt de motor netjes op temperatuur

• NCN Forum Member
  • ja
    • Van Leijden
« Reactie #10 Gepost op: 17:47:35, donderdag 23 februari 2017 »
Ik zeg niet dat een haaievin antenne niet werk op de DAB van de radio van de Pulsar.

Wel zeg ik dat de haaievin antennes die Nissan levert niet geschikt zijn voor DAB

Volgens het werkplaatshand boek zijn dit de hoogte maten tot de wielkuip rand. Millimeter werk dus.

Motor-Velgmaat-Voor in mm en Achter in mm:

1.2  16"  V-695  A-707
1.2  17"  V-696  A-708

1.6  17"  V-695  A-707
1.6  18"  V-703  A-714

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 20:36:27, donderdag 23 februari 2017 »
de 1.6 word alleen geleverd in GT uitvoering en heeft daardoor standaard meer opties dan de 1.2

wijzigingen in het onderstel zijn alleen de 18'' velgen.

voorraad modellen zijn de auto's die de dealer al heeft staan, bij deze auto's is er meer ruimte om te onderhandelen omdat de dealer ''van deze auto's af moet''.

korte stukken zijn ritjes van minder dan 10 km, bij 30 km komt de motor netjes op temperatuur

aha, dank u wel voor de informatie!

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 20:39:41, donderdag 23 februari 2017 »
Ik zeg niet dat een haaievin antenne niet werk op de DAB van de radio van de Pulsar.

Wel zeg ik dat de haaievin antennes die Nissan levert niet geschikt zijn voor DAB

Volgens het werkplaatshand boek zijn dit de hoogte maten tot de wielkuip rand. Millimeter werk dus.

Motor-Velgmaat-Voor in mm en Achter in mm:

1.2  16"  V-695  A-707
1.2  17"  V-696  A-708

1.6  17"  V-695  A-707
1.6  18"  V-703  A-714

Dus  als ik ergens anders een haaienvinanten ne haal, dan werkt het wel? Waar kan ik dit goed laten doen?

Kan Nissan trouwens zelf niet bij iemand een antenne halen die wel werkt? Ik neem aan dat ze niet zelf die antennes maken, maar halen bij iemand anders. Dan is die partij verantwoordeli jk voor ondeugdlijk geleverd materieel

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 22:34:24, donderdag 23 februari 2017 »
Even in het algemeen

Waarom verkoopt de Pulsar niet zoals gewenst? Waarom schippen ze de Pulsar niet naar USA? Amerikanen houden van ruimte en dat is juist Pulsar's sterkste punt. 190 pk of 163 pk als basisversie, daar is toch niks mis mee voor US?

• NCN Forum Member
  • ja
    • Van Leijden
« Reactie #14 Gepost op: 23:45:32, donderdag 23 februari 2017 »
Ja zeg je mag zelf ideeën aandragen ipv af te wachten.

Waarom zou de leverende partij aansprakelijk zijn voor ondeugdelijk materiaal??

Er zit geen DAB aansluiting aan die antenne, klaar. Staat trouwens ook netjes in de betreffende accessoires folder.
Waarom daar voor gekozen wordt dat is niet mijn pakkie an. Ik vertel je alleen wat ik weet en daar ga ik verder niet meer over discussiëren want dat lost niets op.