Auteur Topic: Pure Nissan liefhebber  (gelezen 7457 keer)

Offline Dirkmans

• NCN Forum Member
  • *
  • Geslacht: Man
Pure Nissan liefhebber
« Gepost op: 20:48:16, zaterdag 24 december 2016 »
Beste leden,

Mijn naam is Dirk-Jan Steendijk en sinds 1982 onafgebroken Nissan liefhebber.
Kocht om de 2/3 jaar een hele nieuwe Nissan. Sunny`s , Cherry, Almera`s  en de laatste 2 Primera`s.
Door omstandigheden helaas de laatste Primera gekocht in 2004.
Is wel de meest luxe uitvoering die er was Tekna 2.0 16 v met CVT, een geweldige auto.
Voor 12 jaar geleden een auto met ongekende luxe.

Doordat we het financieel een heel stuk minder hebben zit een nieuwe of zelfs een andere auto er niet in en hoop dat hij het dus nog even blijft doen.

Inmiddels 220.000 km op de teller.

De laatste maanden kamp ik met een heel vervelend probleem.

De laatste jaren schokt/bokt de auto soms behoorlijk eigenlijk alleen in het stadsverkeer.
Maar de laatste maanden heeft hij echt kuren.
Dan is het net of hij op 3 cilinders loopt en de auto schud behoorlijk en heeft bijna geen vermogen.
Dit duurt soms heel kort maar ook wel enkele minuten. Het lampje van het motor management knippert dan en  een sterke geur van benzine.
Bij uitlezen geen storing.
Beide nokken/krukas sensoren zijn vervangen. Dit na aanleiding van een storing nu 1 jaar geleden.
Toen sloeg de motor zo maar af onder het rijden.
Het schokken/bokken was toen ook voor een paar week over.

Dan heb ik nog een storing in de binnenverlicht ing.
Bij het verwisselen van het lampje in de unit van de plafondverlich ting voor is er sluiting ontstaan doordat de koperen plaatjes in de unit los raakten en daardoor sluiting ontstond. Na het plaatsen van een nieuwe zekering bleven alle lampjes branden, plafond voor en achter, instapverlicht ing voorste portieren en de verlichting van het contactslot. Kaartleeslampj es doen het normaal.
Als ik de zekering er uit haal kan ik de achterklep niet meer openen.
Dus alle lampjes er maar uitgehaald, maar dat is verre van ideaal. Lampje contactslot brand altijd, maar geeft verder geen problemen. Verlichting bij openen achterklep werk ook normaal.

Wie kan mij helpen met een oplossing.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Dirk-Jan