Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 10548 keer)

Offline david3584

• NCN Forum Member
  • **
even voorstellen
« Gepost op: 21:12:29, donderdag 17 november 2016 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is David, ben 32 jaar oud en woon in het land van maas en waal. werkzaam bij de Luchtmacht op vliegbasis Volkel.
Ik heb een Almera gekocht om even een betrouwbaar gebakje te hebben voor woon-werkverkeer, het is een 1.8 uit 2002 in een ietwat oubollig mintgroen kleurtje..
je rijdt in ieder geval heel anoniem rond zo en dat was ik door vorige auto's iets minder gewend haha.

ik moet zeggen, hij rijdt over het algemeen prima, er zit wat werk in het onderstel want ik hoor af en toe wat klapperen en je voelt wat speling. ook hangt de middendemper vrij laag boven het asfalt wat resulteert in schrapend geluid bij iets hogere drempels. binnenkort denk ik de hele uitlaatlijn vervangen en dan voor de grap misschien een sportievere einddemper monteren... (suggesties iemand )

zijn kapotte lampjes her en der in het dashboard een kwaal trouwens?
die achter de toerenteller is ermee gestopt en 1 van de lapjes achter de kachelunit ook. 1 van de 3 achter het lcd scherpmje met kilometerstane n enzo was ook gestopt. ik heb deze lampjes er uit gehaald na ongeveer het hele dashboard uit elkaar geklikt/geschroefd te hebben, en kwam erachter dat deze lampjes relatief duur zijn, bestellen op internet kwam inclusief verzendkosten op ongeveer 60 euro! weet iemand een zaak waar je zulke lampjes kunt kopen? Brezan heeft ze niet.

dit was het ongeveer wel denk ik haha.

Groeten David

Offline Simonshavenaar

• NCN Club Member
  • *
  • Geslacht: Man
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 11:27:06, vrijdag 18 november 2016 »
Welkom hier.

Wat voor uitvoering heb je, een foto doet het altijd erg goed hier, en wat voor auto's heb je voor de Almera gehad?

Over je dashboardlampj es, 60 euro lijkt me erg veel, misschien als je alles vervangt, maar meestal kosten die lampjes tussen de 1 en 2 euro per stuk bij de automaterialen zaak.
Ik vind het trouwens al vreemd dat Brezan ze niet heeft, zit er geen andere automaterialen zaak in de buurt?
Welk type lampjes er in zitten weet ik even niet, misschien een van de andere leden, deze site heeft ze in ieder geval wel.
http://www.lampengrossier.nl/epages/61796212.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61796212/Categories/Dashboardlampen

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13:04:44, vrijdag 18 november 2016 »
Met die lampjes moet je goed kijken: er zitten normale steeklampjes in een speciale fitting (bijvoorbeeld Toshiba V2) Je moet niet googlen op de naam van de fitting, maar kijken of er niet sprake is van een steeklampje in een fitting.

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #3 Gepost op: 16:27:00, vrijdag 18 november 2016 »
Welkom op forum.

Offline david3584

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 15:43:23, zaterdag 19 november 2016 »
Bedankt voor het welkom en de tips, ik zal daar even kijken.. leuk dat ze ruim 6 euro vragen bij bestelling van 1 lampje al.. dan kan ik beter alles vervangen..

Over de uitvoering: ik heb geen idee maar het is niet een luxe hoor. Wat opties die er op zitten:
Elektrische ramen voor, airco, elektrische spiegels, cv zonder ab.  Vrij standaard denk ik.  Ik zal even kijken of ik er een foto bij krijg. Hij is van een ouder echtpaar geweest, wat ook te zien is aan de parkeerschades rondom, de wat versleten koppeling en de grijze haren op de hoofdsteun.

Auto's die ik oa hiervoor heb gehad zijn bijvoorbeeld een Jaguar x-type, audi A3, Subaru Impreza WRX. Leuke uitvoeringen en heerlijke rijdersauto.  Ik rij per jaar ongeveer 30-35000.

Grts David
« Laatst bewerkt op: 15:55:56, zaterdag 19 november 2016 door david3584 »

Offline david3584

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 15:59:16, zaterdag 19 november 2016 »
Ik hoop dat ze zichtbaar zijn:
Radio heb ik ondertussen al vervangen voor een iets nieuwer en beter exemplaar.

https://myalbum.com/album/buPEk71XLIvF
https://myalbum.com/album/vcgszKofGkkX
https://myalbum.com/album/8JW67zIxrnjI
« Laatst bewerkt op: 16:01:09, zaterdag 19 november 2016 door david3584 »

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #6 Gepost op: 15:55:42, maandag 21 november 2016 »