Auteur Topic: Ook even voorstellen  (gelezen 10239 keer)

Offline Bluewing

• NCN Forum Member
  • *
Ook even voorstellen
« Gepost op: 15:53:12, donderdag 10 november 2016 »
Hallo even voorstellen 

Mijn naam is Rob en ben sinds ongeveer 12 jaar in het bezit van een grijze 1988 Nissan Bluebird 2.0 SLX Hatchback

Voor de ontspanning hebben we nog een camper van 1998.

Mijn dagelijks woon werk verkeer doe ik met een Volvo V40 of Volvo 440

Het is de auto van mijn overleden vader, hij heeft deze nieuw gekocht wist dat het zijn laatste auto zou worden ( reuma  etc)en tot zij dood te rijden.
Ik heb als aandenken deze auto overgenomen en op mijn naam gezet. Helaas stond hij altijd voor de deur en plaatwerk was niet zo best meer en ging hij in de stalling

3 jaar geleden een donor grijze 1988 Nissan Bluebird 2.0 SLX Hatchback gevonden met total loss motor met maar 18 nummers verschil met mijn vin nummer. Dus zelfde uur of dag van de band gekomen.

Plaatwerk overgezet (uiteraard kenteken van mijn Pa gehouden)
Verkeert nu in redelijke staat, smetteloos interieur, geen schade en ongeveer 140.000 km echte km op de teller

Nu weer iets tijd gekregen en verder gegaan met het technische gedeelte en dit is dus de aanleiding om mij aan te melden bij het Nissan Forum.

Ik las ergens op het forum dat er nog ongeveer 20 met een APK zijn maar hopelijk snel 1 extra.

Heb nog wel dringend Motorsteun voorkant nodig (CA20 Motor) nummer 11350 01E02 voor APK
en hoogst waarschijnlijk de stuurbekrachti gings pomp 49110 D4005

Heeft iemand ideen ?

Groet en veel rij en sleutel plezier

PS foto nog niet beschikbaar

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re: Ook even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 18:39:29, donderdag 10 november 2016 »
Welkom op het forum.

Offline thepope2

• NCN Club Member
  • *
  • 12valve Aficionado
« Reactie #2 Gepost op: 19:08:26, donderdag 10 november 2016 »
Welkom!

Offline volvwil

• NCN Club Member
  • *
  • Je zal er maar jeuk aan hebben
« Reactie #3 Gepost op: 21:13:41, donderdag 10 november 2016 »
Welkom!! Altijd geweldig een Bluebird erbij :smile: :smile:
Ik heb zelf een 2.0SLX hatch uit 1990 en inderdaad ff ruim 20 van onze modellen met apk.

Ik denk dat x-trailrijder(heeft ook een 2.0SLX hatch) zich ook nog wel zal melden die weet erg veel van onze Bluebird's.

Hij kan ook wel veel vinden,maar we zijn eigenlijk altijd wel bezig het internet af te struinen en meer.

Hopelijk gaan we elkaar eens ontmoeten zou de wagen graag een keer bewonderen!!

Groeten,
Willem

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 11:04:05, vrijdag 11 november 2016 »
Yeah weer een Bluebird die gered wordt, super! Ben erg benieuwd naar meer details van de Bluebird. Is het een t12 of een T72? En is het een T12 pre-facelift of een facelift? Zelf ben ik in het bezit van een T12 facelift, geproduceerd in mei 88 en in augustus op kenteken gezet.

Over de onderdelen, aan zo'n motorsteun kan ik wel vrij gemakkelijk komen. Ik moet er voor mijn auto ook nog 1 bestellen, die is weliswaar nog heel maar de stevigheid is er ondertussen wel uit... Maar waarom gebruik je zo'n oud E-nummer? Vaak zijn die voor de U11's. Naar mijn weten is bij de T12 bij de voorste motorsteun 11350-D4002? Neem aan dat je item nummer 36 nodig hebt?

Als je verder nog onderdelen nodig hebt hoor ik het graag, mogelijk kan ik je helpen :smile:

Offline Nissanwielmonteur

• NCN Forum Member
  • ja
    • Van Leijden
« Reactie #5 Gepost op: 13:01:11, vrijdag 11 november 2016 »
Is dat een motorsteun dan die voorste??

Het is pas een motorsteun als de motor eruit valt als je het deel weghaakt. Anders is het een reactie steun.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 13:36:11, vrijdag 11 november 2016 »
Er zit verder geen steun in ieder geval... En het eerste deel van het nummer klopt in ieder geval dus het moet hetzelfde artikel zijn. Maar je hebt gelijk, het is eerder een reactiearm/demper.

Offline Bluewing

• NCN Forum Member
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 21:50:13, zondag 13 november 2016 »
Hi X-trailrider en Nissanwielmont eur ( haha ik ken jullie namen niet vinden)  jullie hebben gelijk het is een reaktie steun /trillings demper of torquedemper.
Ik heb een T12 automaat van aug 88 met een CA20S motor

Het nummer heb ik gekregen van 3 verschillende Nissan dealers maar dat betekend niet dat het automatische goed is .Wel zien deze beide er op het internet exact hetzelfde uit. wat het verschil is weet ik niet.

Ik kom graag in contact met je en stuur je een PM ivm bestellen
Groet Rob

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #8 Gepost op: 23:23:53, maandag 14 november 2016 »
Welkom hier!