Auteur Topic: Antoinette & The White Lady  (gelezen 12874 keer)

Offline SunnyLX

• NCN Forum Member
  • *
Antoinette & The White Lady
« Gepost op: 22:02:16, vrijdag 15 april 2016 »
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Tessa, ik heb sinds juli 2014 mijn rijbewijs en sinds juli 2014 mijn eerste eigen Nissan Sunny.

Ik ben opgegroeid met een Nissan Sunny Florida, geen radio, draaien met die raampjes, lawaaiig zoals het hoort en groot genoeg voor de boekenmarkten van mijn pa en ruim genoeg om in te slapen tijdens kampeertochten . Ik geloof dat deze auto een jaar of 26 is geworden, toen  is deze aan een boer in frankrijk verkocht, rot onderstel en al en de sporadische update zo nu en dan geeft weer dat de auto nog steeds rijdt! Roest is een issue maar starten kan altijd. 

Vandaar, de eerste (en enige auto) moest als het even kon een Nissan worden. Eerst wezen kijken bij een Florida, precies zoals vroegah, helaas deed mevrouw niet open en konden we weer anderhalf uur naar huis. De volgende Nissan opgespoord (grote dank aan mijn broertje voor het vinden en verzorgen van mijn auto!) en deze keer was het raak! Nissan Sunny LX, bouwjaar 1988, een jaar ouder dan ik! Interieur komt overeen met vroeger, het stuur, gevoel, fantastische stoelen... Auto gekocht, weer anderhalf uur naar huis gereden en de grote smile was niet meer van mijn gezicht af te krijgen.

Sta je dan te balen als je een dag later helemaal niet meer kan starten? Jup!
Gelukkig stond de auto voor de deur (Zoals altijd trouwens, ik denk dat ze er in het eerste jaar zo'n 15-20 keer mee is gestopt maar wel iedere keer braaf voor de deur  :worshippy: ) en na een hoop sleutelen, wat wanhopige geluiden en flink wat getier bleek de carburateur niet helemaal in orde te zijn. Broertje lief heeft de carburateur gereviseerd en ja hoor, drives like heaven!

Ik heb ontzettend genoten van mijn auto, rij er zo'n 40.000 km per jaar mee en doe dat iedere keer weer met liefde en respect. Vakantie's, toeren door europa, naar het werk... Mijn 5 jarige zoon groeit op met een Nissan, love it!

Helaas bleek afgelopen januari bij het wisselen van de schokdempers dat de veerpotentoren s zijn doorgeroest. Ook had ik sinds een paar maanden redelijk wat rook uit mijn uitlaat, 1e en 3e zuiger waren niet meer aan het zuigen. Maar, grote liefde? Die doe je niet weg!
Vandaar dat Annie (Antoinette) nu in onze loods staat, waar we flink met het lasapparaat aan de slag gaan en waar we een nagenoeg nieuwe, 7 jaar jongere GA16DE in gaan bouwen. Met het idee van een sleeper, we houden de buitenkant, op de velgen na, origineel.

Aangezien ik wel een auto nodig heb en we alles zelf gaan doen qua Annie (Zelf... ik word behoorlijk behoorlijk begeleid door hetzelfde broertje, die autotechniek studeert en mij met veel geduld uitlegt hoe alles werkt :worshippy: )heb ik een andere nissan gekocht, een witte Nissan 100NX uit 96, The White Lady.

The White Lady was oorspronkelijk bedoelt als onderdelen auto maar bleek na aankoop zo goed dat we hebben besloten uit te kijken naar een andere onderdelen auto. Rijdt natuurlijk totaal anders, maar niet minder lekker! Na letterlijk 3 uur in de wasbox te hebben gestaan is alle groene smush er bijna af en komt de mooi auto naar boven. Er zitten een aantal kleine puntjes werkt aan deze auto, roestplekjes, alle blanke lak is eraf, iemand voor mij heeft er een serieuze aanrijding mee gehad wat nog te zien is bij de bumper en er zijn wat rubber problemen..... . Maar ook met deze auto heel veel zin in de komende km's!

Nog even kort:
Mijn man heeft een rode 100NX en is uiteraard ook een serieuze nissan liefhebber.
Mijn broer heeft een blauwe Sunny uit 95 en is onze head mechanic
Samen met mijn allerliefste schoonzus en mijn kleine van 5 vormen we Nissan Team D en hebben we een loods in Fijnaart waar we zeer regelmatig lekker aan het auto-kloten zijn.
Groetjes en hopelijk tot snel bij een volgende meeting,

Tessa
P.s Foto's komen een andere keer,uploaden lukt nu niet.

Offline volvwil

• NCN Club Member
  • *
  • Geslacht: Man
  • Je zal er maar jeuk aan hebben
Re: Antoinette & The White Lady
« Reactie #1 Gepost op: 22:25:48, vrijdag 15 april 2016 »
Wat een verhaal!!
Welkom en met jou de rest van de familie merk ik  :smile:
Er is er net eentje hier op het forum die een Florida heeft gekocht(the pope) maar helaas zat er heel een blinde aap tegen aan.
Dus helaas flink schade begreep ik maar blijft er wel mee door gaan.

Ik zou nogmaals zeggen welkom bij de rest van ons Nissan dwazen en hopelijk tot een meeting!!

JW

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #2 Gepost op: 00:21:12, zaterdag 16 april 2016 »
Welkom op het forum.

Offline Twin Cam

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 00:42:47, zaterdag 16 april 2016 »
Welkom hier Tessa .
Als ik het verhaal zo lees ben je al een paar keer op de noord nederland meeting geweest.

Offline thepope2

• NCN Club Member
  • *
  • 12valve Aficionado
« Reactie #4 Gepost op: 09:50:31, zaterdag 16 april 2016 »
Welkom Tessa,

Leuk om te horen dat je bent opgegroeid met een Florida! Sinds een dikke maand rij ik een florida :thumbsup:
ben er zeer gelukkig mee, de schade wordt wel weer opgelost. de florida gaat niet makkelijk weer weg!

er staat er nu ook een te koop op speurders trouwens.....
http://www.speurders.nl/overzicht/page/2/nissan-sunny-1-6-slx-bjr-1991-tekoop-151542965.html?sr_ab=0&no_qs=True&query=nissan+sunny

Cheers
JAn

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #5 Gepost op: 10:29:01, zaterdag 16 april 2016 »
Welkom tessa leuk dat jullie allemaal nissan fan zijn.

Een goede 100nx dat is wel uniek want daar zijn nog maar weinig exemplaren van over.

Ze willen erg snel roesten. Komt volgens mij door de afvoer van het targa dak (die moet je regelmatig goed schoonmaken)

Ik ben benieuwd naar de foto's :smile:

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #6 Gepost op: 11:20:20, zaterdag 16 april 2016 »
Welkom, prachtverhaal. Haha :smile: Ben benieuwd naar de foto's!

Offline cherrymatic

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 15:24:30, zaterdag 16 april 2016 »
ik kan je enthousiasme voor het merk nissan wel begrijpen idd. veel plezier met de synny! :smile:

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #8 Gepost op: 17:22:50, zaterdag 16 april 2016 »
Ik ben ook benieuwd naar de foto's.

Kleine tip: Gebruik Photobucket voor foto's. Werkt erg makkelijk. En met de app kun je direct de foto's vanaf je telefoon uploaden. Vervolgens gebruik je de [IMG] link om ze hier op het forum te plaatsen.

Offline SunnyLX

• NCN Forum Member
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 22:10:23, woensdag 20 april 2016 »
Thanks voor alle welkoms-berichten  :smile:

Jan/The pope, ik zou bijna jaloers worden, de Florida is awesome!

Ben nog niet in Noord-Holland geweest, wel vorig jaar in Heerenveen en afgelopen weekend in de Meern.

Hierbij vast wat foto's;

Antoinette (Annie):

Currently under construction:

The White Lady:

Groetjes!

Offline cherrymatic

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 17:43:09, donderdag 21 april 2016 »
mooie sunny :)