Hallo beste mensen,
In een eerdere topic van mij wist ik nog niet zeker dat ik een Nissan zou gaan kopen... wist ik ook niet zo goed of ik mij nou wél of niét zou voorstellen... maar het kan snel gaan. :)
Ik ben al wel wat op leeftijd en word dit jaar nog 60... Ik rijd al auto vanaf mijn 18e zowat en heb er inmiddels dus ruim 40 jaar opzitten. Ben begonnen met Simca's 1000 en een 1501, wat jaren later een Simca Ralley 2. Mooie tijden, hahaha. Fiats (128 en Stilo) Mazda 626, Opel Vectra, Alfa 156 en ook twee maal een Datsun (nu dus Nissan) de 120Y en daarna de 120Y Coupe. Nu rijd ik nog in een Alfa 156 van 15 jaar oud, die nog steeds in goede staat is en lekker rijd. Na toch wat onkosten zo de laatste twee jaar ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe auto. Van alles en nog wat aan hoge instappers op mijn shortlist gezet. Er viel van alles en nog wat af en uiteindelijk bleef de Nissan over met meerdere hoge instappers en comfortabele auto's. Wij zijn nog met 2-en, dus was veel bagageruimte niet écht een pre. Ik ben wat groter en gezetter (1.85) dan mijn vrouw (1.60) dus ook de écht hoge instappers, zoals de Qashqai is voor haar wat lastiger om in te stappen. Uiteindelijk bleven de Note en Pulsar over. Wij vonden de Pulsar toch wat comfortabeler en een wat luxere uitstraling hebben. Voor mij zat de stoel ook wat beter in de Pulsar dan in de Note, mede doordat ik wat gezet van postuur ben. Ook het motorgeluid in de Pulsar was aangenamer. We hadden afgesproken dat we voor een nieuwe instapmodel (Visia) zouden gaan maar de dealer in Tilburg had ook 1 jaar jonge occasions staan en dat waren "Connnects" en "Tekna's". Ik vond het enig gemis in de Visia dat het geen achteruitrijca
mera heeft en dat ook niet als optie erbij gekocht kan worden. De prijzen ontliepen elkaar nauwelijks tussen een nieuwe Visia en de 1 jaar oude occasions. Vrouwlief zei toen dat we dan maar de nieuwe N-Connecta moesten nemen. De verkoper "rook bloed" en ik liet mij dat geen twee keer zeggen.

Het enige verschil dat ik weet tussen De N-Connecta tov de Connect is dat de N-Connecta half leder als bekleding heeft. Wat er verder is ge-updated van Connect naar N-Connecta weet ik nog niet. De koopovereenkom
st is getekend en de grijze Pulsar zal eind mei/juni geleverd gaan worden.
Ik hoop op dit forum veel plezier te mogen beleven! Ook aan hetgeen anderen aan topics, etc. plaatsen.