Hoi iedereen,
Binnen enkele maanden gaan wij een nieuwe auto of hooguit 2 jaar jonge occasion aanschaffen. Op mijn shortlist staan auto's met in ieder geval een hogere instap. De Mokka, Meriva, B-Max, C-max, IX35, Sportage, QashQai, Juke, Captur, Yaris, Golf+, etc... een hele batterij merken/types dus. Daar het economisch en qua betrouwbaarhei d ook verantwoord moet zijn valt mijn keuze steeds meer richting een "Aziaat". Na eerst alle auto's te hebben bekeken en qua instap en zit te hebben geprobeerd, zijn we in de Nissan Note gaan proefrijden, benzineversie met 98 pk. Instappen, ruimte, comfort meer dan voldoende! Toen ik de motor startte, dacht ik een diesel te hebben. In de stad gereden en op de snelweg. Ik was echt teleurgesteld in het geluidsniveau van de Note, vooral als je even aan het gas hangt maar ook bij een constante snelheid op de snelweg naast een lichte trilling in het stuur. Het was decibel-gevoelsmatig te hoog om het voor kennis aan te nemen. Erg jammer! Ik weet ook niet of het aan ons lag maar mijn vrouw vond het nog erger dan ik. Ik rijd al jaren in een inmiddels 15 jaar oude Alfa 156 maar die maakt denk ik nog geen 20% motorgeluid van hetgeen de Note produceerde. Verder een hele mooie wagen, zowel van binnen als buiten! We waren ook echt teleurgesteld. Heeft alles te malen met de 3 cilinders maar de meeste kopers ervaren het niet als storend zei de verkoper. Bij een test van ik geloof de ANWB stond overigens dat de Note opvallend stil was? In ieder geval zijn nu ook de B-max, C-max en Captur afgevallen.
Thuis aangekomen weer de Nissan site opgegaan. De Pulsar vinden wij ook een prachtige wagen maar ik dacht dat het als zijnde een hatchback een lage auto was. De Pulsar is "slechts" 2 cm lager dan de Note. Dat verklaart de makkelijke instap in de Pulsar, hetgeen ik had geprobeerd voordat we met de Note gingen proefrijden.
De dealer opgebeld en vrijdag gaan we een proefrit maken met de Pulsar. Op dit moment is het de auto waarvoor ik wil gaan. 4 Cilinders :) en naar zeggen heerlijk stil en verder als basistype (Visia) al heel compleet. Wel wil ik er minimaal een achteruitrij camera op hebben. De dealer had ook verschillende occasions staan van het bouwjaar 2015. Dan heb je wel een auto met meer luxe en weinig kilometers voor hetzelfde geld van de basistype die dan wel weer nieuw is. Daar zijn we nog niet over uit. Tips?