Hallo allemaal!
Ik ben Daan, kom uit Utrecht en had voor het eerst in mijn leven een auto nodig waar je van op aan kan;)
Sinds 2 weken ben ik daarom de trotse bezitter van een Nissan Primera 2.0 P11 uit 2000!
Ik gebruik hem voornamelijk voor woon-werk verkeer; dus veel snelweg. Ik moet zeggen: superfijne, stille en redelijk snelle auto!
Ik heb hem overgenomen van de tweede eigenaar, die hem een jaartje gehad heeft. Hij heeft nu iets meer dan een ton gelopen en is nogal "soft" gereden. Onderhoudshist orie is compleet, dus ik ben een tevreden man!
Er zijn echter ook een paar nadelen. De auto heeft z'n laatste beurt bij een dikke 70.000 gehad. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen, maar er is (waarschijnlijk door de goede kwaliteit van de auto), relatief weinig te vinden op internet.
Op dit moment loopt de auto wat "zwaar" bij stationair lopen met een warme motor. Doordat hij veel heeft stil gestaan en alleen in de stad is gebruikt verdenk ik de brandstofinjec toren of het gasklephuis/EGR klep.
Volgend weekend vervang ik het luchtfilter, de bougies en het oliefilter. Ook gooi ik zo'n fijn flesje Wynn's cleaner in mn tank in de hoop dat de injectoren daarvan weer wat schoon worden. Ik verwacht dat de auto daarna weer wat beter loopt en wat rapper is.
Iemand een idee of dit inderdaad een verbetering zal geven? Of heeft iemand andere handige tips?
Daarna laat ik de kleppen even stellen, want die hoor ik momenteel wat tikken. Heeft iemand een idee wat dat ongeveer kost?
Ik ga zeker proberen een goede bijdrage te leveren aan dit forum en ga veel gebruik maken van jullie tips;)
Groeten,
Daan