Auteur Topic: Wesley N16  (gelezen 45096 keer)

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Get the right things done
Re: Wesley N16
« Reactie #15 Gepost op: 17:56:49, donderdag 17 september 2015 »
Mijn N16 stottert stationair en vooral bij 70 á 80 in de 5e versnelling. Mijn CO was ook te hoog op toeren, na het warm rijden wat ik hiervoor heb omschreven ging hij keurig door de test. Zit sinds 1 jaar een nieuwe luchtmassamete r op en 4 nieuwe pen bobines en bougies. Geen foutcodes aanwezig.

Wat zijn pen bobines? Maar ik begrijp dat het probleem nu opgelost zou zijn? of is het er alsnog?
Foutcodes krijg ik zoiezo niet, er brand ook geen motorstoringsl ampje.

gr

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #16 Gepost op: 08:41:23, vrijdag 18 september 2015 »
deze serie motoren hebben 4 bobines ipv 1 bobine met een verdelerkap en bougie kabels :)

ik zou beginnen met de LMM vervangen

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 09:13:37, vrijdag 18 september 2015 »
deze serie motoren hebben 4 bobines ipv 1 bobine met een verdelerkap en bougie kabels :)

ik zou beginnen met de LMM vervangen

Ja morgen even de garage bellen, of zo even mailen.

Gezien we op het koopcontract de afspraak hebben staan dat het probleem opgelost dient te worden.

Maar nu, een dag verder (gezien ik werk kan ik niet alles in 1x merken natuurlijk ), lijkt het er inderdaad verdacht veel op dat het iets met bevuiling in de motor is, of inderdaad de LMM.
Gezien hij op het moment van gas geven stottert, zodra hij even geprutteld heb pakt hij hem wel tot op zekere hoogte. Het is inderdaad net alsof hij te weinig benzine krijg.

Maar bedankt voor de tip.
Eventuele goedkope LMM? Waar kan ik die vinden? Of één van de sloop halen? Beter nieuwe denk ik

EDIT: zoiets?  http://www.mijnautoonderdelen.nl/luchtmassameter-nipparts-N5401003.html?gclid=CKbf_b-EgMgCFQpAGwodpvYA_A

gr
« Laatst bewerkt op: 09:15:24, vrijdag 18 september 2015 door NasT89 »

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 12:58:21, vrijdag 18 september 2015 »
Met luchtmassamete rs niet voor goedkoop gaan. Vaak geeft dat problemen. Van de sloop halen is een optie, maar de vraag is dan maar hoe lang die mee gaat.

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 14:07:19, vrijdag 18 september 2015 »
De garage stelde voor dat ik eerst nog die tank euro98 leegrij met die enginecleaner erin en daarna moet ik nog contact opnemen mocht het probleem er alsnog zijn.
Maar het lijkt er op dat het vrij duidelijk word dat het een LLM is.
Vooral ook vanwege de slingerende toerenteller kwaal.

gr

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 14:27:26, vrijdag 18 september 2015 »
Lijkt me datdie garage weinig trek heeft om er daadwerkelijk wat aan te doen.

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: 15:16:39, vrijdag 18 september 2015 »
Ik ga vanavond even een nette mail naar ze toe sturen dat om te beginnen alle vingers gericht staan op de LMM. En dat er een zeer grote kans is dat deze engine cleaner het probleem niet gaat verhelpen.

Verder heb ik me radio ingebouwd en een sleutelbehuizi ng besteld incl microswitches.
RCA kabel al naar achter aangelegd, nu nog de pluskabel, maar stiekem stel ik het nog een beetje uit tot ik goeie 16,5 cm speakers heb voor in de deuren voor.
Misschien ga ik wel voor een leuk composetje. Maar nog even wachten daarmee.

Volgende week wordt de auto dan geheel opgepoetst en worden de ruiten getint.

Zal zodra dat gedaan is wel even wat foto's bijvoegen.

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 12:08:24, maandag 21 september 2015 »
Hallo mensen!

Dit weekend zelf even me luchtfilter open gehaald en gekeken of die niet vies was, daarnaast heb ik wat remmenreiniger in de LMM gespoten kijken of dit enig verschil zou maken. Maar dit is niet het geval. Ik ga van denk ik van de week even de auto laten uitlezen zodat ik zeker ben wat het probleem is zodat ik dan kan doorgeven aan de verkopende garage.

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 16:05:47, maandag 28 september 2015 »
Volgende week Woensdag kan ik me auto smorgens brengen, en eind van de dag weer halen. Volgens hun is het dan weer opgelost.
Ben benieuwd en wacht rustig af.

Overigens heb ik speakers ingebouwd in de voordeuren.
( d=0&option=com_virtuemart&Itemid=26" class="bbc_link" target="_blank">http://www.mtx.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_new&product_id=96&category_id=39&manufacturer_i d=0&option=com_virtuemart&Itemid=26 )
Ook alvast een MDF plaat gekocht ( 8mm ) voor het stevig vastzetten van de speakers op de hoedeplank.

Geluid is in ieder geval al een vooruitgang.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 16:20:43, maandag 28 september 2015 »
Van remmenreiniger op een LMM spuiten gaan ze sowieso kapot, dat heb ik helaas al heel vaak gezien. Ik zou een nieuwe via Ebay bestellen, een originele van Bosch:

http://www.ebay.de/itm/1x-ORIGINAL-BOSCH-LUFTMASSENMESSER-NISSAN-ALMERA-2-N16-1-5-1-8-01-04-/400765970830?hash=item5d4f83698e

let even goed op het nummertje wat erop staat, dit nummer moet overeen komen met wat er nu op staat.

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #25 Gepost op: 16:44:41, maandag 28 september 2015 »
Van remmenreiniger op een LMM spuiten gaan ze sowieso kapot, dat heb ik helaas al heel vaak gezien. Ik zou een nieuwe via Ebay bestellen, een originele van Bosch:

http://www.ebay.de/itm/1x-ORIGINAL-BOSCH-LUFTMASSENMESSER-NISSAN-ALMERA-2-N16-1-5-1-8-01-04-/400765970830?hash=item5d4f83698e

let even goed op het nummertje wat erop staat, dit nummer moet overeen komen met wat er nu op staat.

Ja, over het remmenreiniger je leest overal wat anders, en dacht, als hij toch al kapot is, kan het toch niet meer slechter :)

En wat betreft de LMM, het probleem word zoiezo opgelost door de garage, gezien ik de afspraak had dat zij het opgelost moesten hebben toen ik de auto ging halen.
Dus dat wacht ik nog even af.

In elk geval bedankt voor de tip!

gr

Offline billy the kidd

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 17:40:40, maandag 28 september 2015 »
heee gozer zeer nette bak.
zal je miss nog wel eens voor bij zien rijden aangezien ik vaak over de a16 blerrrr.
maar als het stotteren niet lukt en de garage je alleen in zeik probeert tenemen kan je miss eens naar sprangers in wagenberg gaan is miss 30 min rijden van dord.
miss weet die man wel van ooo dat is dat.
een paar mensen hier kennen de man in die zullen het ook aanraden.

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #27 Gepost op: 09:16:19, dinsdag 29 september 2015 »
heee gozer zeer nette bak.
zal je miss nog wel eens voor bij zien rijden aangezien ik vaak over de a16 blerrrr.
maar als het stotteren niet lukt en de garage je alleen in zeik probeert tenemen kan je miss eens naar sprangers in wagenberg gaan is miss 30 min rijden van dord.
miss weet die man wel van ooo dat is dat.
een paar mensen hier kennen de man in die zullen het ook aanraden.

Hey man, Thnx!

Nou, Ik kan dus volgende week woensdag me auto brengen in de ochtend, en eind van de dag weer halen.
En op de koop overeenkomst hadden we vastgezet dat hun het probleem moeten oplossen.
Dus zolang het niet is opgelost blijf ik terug gaan:)

Maar in elk geval bedankt voor de tip!

Offline NasT89

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 20:17:53, woensdag 07 oktober 2015 »
Nou,, Auto staat nog bij de garage.. gezien er een onderdeel niet op voorraad was.. iets met de injectie in elk geval.. Als het goed is zou ik hem morgenavond kunnen halen.
Dan dit weekend eindelijk me (voorlopig simpele ) versterker netjes erin plaatsen en me woofer, en me hoedenplank speakers.

Voordeuren moet ik alleen nog isoleren, veel trilling in de deur. Hier iemand nog tips voor? of gewoon isolatiesetje kopen van 19 eu ps?

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #29 Gepost op: 22:32:11, woensdag 07 oktober 2015 »
Trilt je paneel of het metaal?
Laatste geval standartplast dempingsmatten kopen.
Of met bitumen aan de slag gaan.
Ik heb ook noise isolater in de deuren en dat is erg prettig. :smile: