Hallo allemaal, ik heb een Nissan Note uit december 2006, een First Note 1.6 Automaat.
Een fijne auto waar voornamelijk mijn vrouw en ik inmiddels bijna 140.000km mee hebben gereden. We hebben in de loop der tijd naast de reguliere kosten wel wat bijzondere kosten aan de Note gehad voor vervangen wiellager, airbag sensor en de airco compressor.
De aanleiding dat ik mij op dit forum meldt is wel een bijzondere, de Note is namelijk per 1 januari 2016 ingeruild op een Mazda CX3 (we willen wat sportiever en wat anders) en ik wil de nieuwe eigenaar niet belasten met een vervelend probleem. Dat betreft een hinderlijk geluid veroorzaakt door de ruitenwissers. Volgens de garage moet het complete (dure) ruitenwisser mechanisme vervangen worden maar ik heb ergens op internet gelezen dat het piep/kraak geluid een gevolg is van gebrekkige smering van de asjes van de ruitenwissenmo
tor.
Ik heb de bladen al gedemonteerd en wat slotspray gespoten tussen het asje en het ronde plastic afdekplaatje. Dat heeft wel geholpen, ik hoor nu alleen gekraak van het door ouderdom aangetaste afdekplaatje ... Helaas is dat gemonteerd onder een grote afdekplaat dus niet zo makkelijk te vervangen als het al los te koop is.
Ik hoop dat jullie een binnenkort afvallige Nissan rijder willen helpen met tips (ben ik op de goede weg qua oplossing?) en dat ik niet direct gedwongen wordt het forum met pek en veren te verlaten