Auteur Topic: Walter stelt zich voor  (gelezen 78896 keer)

Offline WalterRS

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Je bent pas oud als je het kind in je kwijt bent
Re: Walter stelt zich voor
« Reactie #30 Gepost op: 09:17:08, dinsdag 21 september 2021 »
Zo, na lange tijd weer een reactie. Eigenlijk een woord van afscheid. Wat de NiMi gaat weg. We hebben de auto 10 jaar geleden van opa overgenomen, er staat nu 130.000 km op en wat begin met meldingen van de nokkenaspositi esensor bleek een opgerekte ketting te zijn. Koude start loopt ie onregelmatig, als op 3 pitten, verder rijdt 'ie prima. Maar opknappen gaan we niet doen, er zijn nog allerlei kleine dingetjes, afbrekende plastic delen, stoel die niet lekker meer zit, etc. Moet zeggen dat die ketting me erg tegenvalt, vind dat dat niet zou moete mogen en dat de kwaliteit van die ketting gewoon ruk is. Auto heeft netjes onderhoud gehad en daarnaast in 10 jaar alleen banden en een wiellager gekost. En de ruitenwissers, maar dat kwam door het vastvriezen en lompigheid van mijn vrouw.

Wat nu? Auto gaat op MP, we zien wel wat er op komt. Als vervanger hebben we een Ford Fusion gekocht, iets hoger, met airco, 1.6 die ook in Volvo's ligt dus kan boodschappen doen in het eigen magazijn.

Dank voor jullie adviezen en tot ziens!

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
    • Skyline
Re: Walter stelt zich voor
« Reactie #31 Gepost op: 13:51:43, zaterdag 16 oktober 2021 »
Ik heb ook ervaring met de ketting bij een K12. Kort in bezit hoop gezeik. Nu inmiddels een jaar of 6 een K11. Krijgt weinig onderhoud, heeft 240000 op de klok, wordt af en toe als een ware rally wagen bereden en geeft geen krimp. Je vraagt je af waar het mis gegaan is tussen de K11 en K12 **kuch**renault**kuch**.

Hoe dan ook, veel plezier met je nieuwe auto.  :smile: