Auteur Topic: stragenmitsuko , sunny B12 1987  (gelezen 74035 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #75 Gepost op: 19:54:34, dinsdag 24 november 2015 »
Bij de vorige motor uitbouw was de starterkrans op het vliegwiel al in bedenkelijke staat .
Ik had hem toen omgedraaid maar dat heeft niet veel geholpen
Dus maar een nieuwe besteld , nu alles toch uit mekaar was .



Tandjes zijn bijna volledig weg



En dan als klap op de vuurpijl .
Ik was met die garagehouder wat aan het kletsen , ze zijn al nissan/datsun dealer sinds de jaren 60 .
Ik zo langs mijn neus weg , je hebt zeker geen linker achterlicht meer  liggen voor een B12.
Ja zegt ie , waarschijnlijk wel , zal eens even kijken

En ja hoor , brand fucking new in de originele doos .
Mocht hem hebben aan 50% omdat het  toch al een oude wagen was ....  :smile:

Ik heb gezocht in Frankrijk , Duitsland , Nederland , Ebay worldwide ...; niet te vinden !
En nu ,  op 3km van mijn deur ......

« Laatst bewerkt op: 20:07:12, dinsdag 24 november 2015 door stragenmitsuko »

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #76 Gepost op: 20:03:57, dinsdag 24 november 2015 »
De ombouw gaat langzaammaar zeker verder .
De grotere delen zijn allemaal klaar , maar de kleintjes , diverse aansluitingen , steuntjes
ombouwen etc vragen meer tijd dan voorzien .

Vb de aansluiiting van de carterventilat ie . Op de carburator zit een zgn pvc valve
Op de injectie niet .
Ik heb dan een aansluiting gemaakt om de pvc toch te kunnen gebruiken .
Immers ik heb geen turbo op dit bloje . 
Onderdeeltje van niks , maar toch gauw zo'n drie uur draai en freeswerk .
En dat is dan maar 1 van de vele leidingen die moeten aangepast worden
De valve zelf moet nog groen gespoten worden :devil:



Nog een zicht op de verdamper van AG , een overdruk injectie verdamper
die het lpg systeem van brandstof gaat voorzien .
Niet de beste op de markt , maar zeer betrouwbaar , en zeker beter dan
de boreg95  vacuum gestuurde die  ik eerst had .




« Laatst bewerkt op: 20:12:14, dinsdag 24 november 2015 door stragenmitsuko »

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #77 Gepost op: 19:11:24, dinsdag 01 december 2015 »
Het is zover  :smile:

De bedrading is voorlopig opgekuisd .
Later wordt er kabelboom tape rond gewikelen wordt alles netjes vastgemaakt en rechtgelegd .
Voorlopig met tie  wraps .
Alles is aangesloten , alle sensoren geven wat ze zouden moeten geven .
Realais klikken zoals het hoort enz .

Starten , en ja hoor  het motortje komt vrijwel onmiddellijk knetterend tot leven .

Voorlopig enkel op lpg , want ik heb nog geen benzinepomp .
Ttz , ik heb wel een pomp , maar het gat in de tank is te klein om ze erin te krijgen .
Iemand had me gewaarschuwd dat de tank opening bij een carburatormoto r veel kleiner
was dan bij een injectie ., dus ik had een klein benzinepompje besteld van een of andere moto
maar zelfs dat gaat niet .

Dus ik ga binennkort over op een externe pomp met een zgn surge tank onder de motorkap .
Een lagedrukpomp om benzine uit de tank naar de surge tank te pompen , en een hogedrukpomp om de injectoren te voeden . Daar maak ik ook nog wel enke foto's van .
 

Maar zoals gezegd , op lpg lukt het , dus morgen een beetje gaan rijden en afstellen  .
YES , weer wat anders dan draadjes solderen he  :smile:.


 

Offline Prutsjanus

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 2238
  • TATI MOTORSPORT
    • TATI MOTORSPORT
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #78 Gepost op: 19:33:19, dinsdag 01 december 2015 »
Super dat ie loopt! Blijft een mooi project!

Ik heb destijds een tank gepakt van een GTI, daarvan is de tank-opening groter.

Wat ik ook ooit heb gedaan, is gewoon een gat boren in de onderkant van de tank en dan ernaast een externe benzinepomp monteren. Dat werkt goed en dan heb je echt niet nog een pomp nodig.

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #79 Gepost op: 08:50:12, woensdag 02 december 2015 »
Ja idd , een tank van een gti , of zelfs van een latere sunny met de monopoint e16i motor zou ideaal zijn .
Maar waar ga ik dat ooit vinden .  Ik heb bijna een jaar moeten zoeken om zelfs maar een achterlicht te vinden .

Een externe  fuelpomp is zeker een optie , zoals bv audi of volkswagen  dat doen .
Maar dan moet er idd een gat gemaakt worden voor de aanzuigleiding  want de zes mm die er nu opstaat is veel te klein .

Eerst maar eens op lpg afstellen , de benzine wordt toch haast nooit gebruikt .





Offline x-trailrijder

  • Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 14353
  • Geslacht: Man
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #80 Gepost op: 10:18:26, woensdag 02 december 2015 »
Geweldig dat ie loopt, super! Laatste loodjes, komt allemaal goed :)

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #81 Gepost op: 15:54:46, maandag 07 maart 2016 »
Nog een laaste update :

De auto heeft er nu 6000 km opzitten , waarvan 2500 op megasquirt lpg .
Rijd goed , start vlot etc .

Het vrebruik zit op overwegend korte afstand op 10.5l/100km ( 1 op 9.5 )
Ik had het iets beter gehoopt , maar voor een 1600cc lpg is dat acceptabel .
Op lange afstand en bij warm weer gaat ie waarschijnlijk nog een stuk beter lopen .

Nog een fototje van de luchtfilter die ik op een blauwe maandag in mekaar heb gelast .
Leuk detail , ik heb deze gemaakt van een stuk inox kachelpijp dat de buren bij het oudijzer
deden . Ook de buizen boven het kleppendeksel zijn zelf gerold van die kachelpijp .



En ja er is een tijd van komen en van gaan .
Ondertussen ben ik aan een ander project gestart , wel een japanner , maar geen nissan .

Ra ra wie waagt er een gokje




 










Offline x-trailrijder

  • Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 14353
  • Geslacht: Man
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #82 Gepost op: 16:42:33, maandag 07 maart 2016 »
Toyota MR2 mk1 :smile: geniale autotjes!

Verbruik is inderdaad wat hoog maarja, zolang je maar lol hebt toch? geniale creatie trouwens weer met het luchtfilter :loveit:

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #83 Gepost op: 17:22:57, maandag 07 maart 2016 »
Inderdaad , de nagel op de kop !

Zo zag ie er uit toen ik hem na 16 jaar uit stockage haalde



Na een wasbeurtje bleek er waarempel nog een auto onder te zitten

,


Benzinepomp zat vast , eens die vervangen was sloeg de motor onmiddellijk aan .
Remmen, koppeling , alles werkt nog .
Uiteraard wordt alles nagekeken , gesmeerd , opgepoetst etc .
Eerst maar het minst leuke , carosseriewerk , doen .




Pat


Offline xleonl

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #84 Gepost op: 18:10:11, maandag 07 maart 2016 »
Gaaf een mr2 hoe heet dit type ook alweer ? Aw11 ?

Het zijn wel roestbakjes ...

Offline kenneth

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 495
  • Powned by NCN
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #85 Gepost op: 20:19:24, maandag 07 maart 2016 »
Gaaf een mr2 hoe heet dit type ook alweer ? Aw11 ?

Het zijn wel roestbakjes ...

Haha dat is bij Nissan niet anders, die rotten zonder liefde ook zo onder je vandaan.

Verder ben je weer goed bezig met je b12 ik moet ook maar weer is beginnen

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #86 Gepost op: 23:04:31, maandag 07 maart 2016 »
Idd zowat elke mr2 heeft die achterste wielkasten die rotter dan rot zijn .
Als je dan weet dat mijn auto 16 jaar droog heeft gestaan ....

Dergelijke roestvorming is iets dat je zou verwachten bij een jaren
70 auto of een opel of zo .
IK heb een celica TA22 gehad , en die was in merkbaar betere staat dan deze mr's .

Het is ook vrij onbegrijpelijk want de binnenplaten zijn
voorzien van een verflaag , en beide platen die de wielrand vormen zitten
niet tegen mekaar aan te wrijven . er is ca 1 mm speling tussen . 
Het zijn ook geen overlappende platen waar water tussenkomt van buitenaf . 
Dit is bv wel het geval in de kofferbak / veersteun van de nissan b12 .

Maar goed , het is zeker te herstellen , en met een  goede antiroestbehan deling gaat het niet
of toch veel minder snel terugkomen .

Antiroest voor holle ruimtes is er maar 1 degelijke behandeling
Mike Saunders vet .
Klote goedje om aan te brengen , maar ooo zoe goed kwa bescherming .

Een goede tweede is wax . dat kan je koud spuiten , en dan met een haardroger werwarmen
zodat het goed in alle kieren kruipt . 

Pat

Offline MarkW

  •  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2788
  • Geslacht: Man
    • Skyline
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #87 Gepost op: 19:29:51, dinsdag 08 maart 2016 »
Een MR2 AW11 is echt gaaf.  :thumbsup: Ik heb ook erg veel plezier gehad van de mijne. :shiny:

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #88 Gepost op: 12:49:41, zaterdag 24 september 2016 »
Ik heb een zeer bizar probleem met de sunny coupe .
Het gebeurd soms , lang niet altijd maar toch een a twee keer per week .

Stel je voor , je rijd ergens naar toe ,een ritje van 10 a 15 minuten  .
Motor loopt perfect en draait ook mooi stationair .
Leg de motor stil .
Probeer hem terug te starten , en no go .
Dwz de starter draait de motor wel rond maar hij slaat niet aan .
Geen kuchje geen pufje , niets .
Dit kan je minuten proberen , start niet ! 

Duw de auto enkele cm met de hand verder en hij start terug normaal .
Duwen met de transmissie in neutraal .

Ik ben er achter gekomen toen hij niet wou starten , en ik half op een
 plaats voor gehandicapten stond . De wagen even terug geduwd , toch nog
even geprobeerd en daar ging ie weer . ????

Ik heb eerlijk gezegd zelfs geen idee waar ik zou moeten beginnen zoeken .
30 jaar ervaring , nog nooit zoiets meegemaakt

Alle suggesties welkom


pat


btw na nog wat beter afstellen  verbruikt de auto nu nog zo'n 8 liter ( 1 op 12.5 ) lpg  , dat vind ik een
zeer behoorlijk resultaat voor zo'n oudje .
« Laatst bewerkt op: 12:56:39, zaterdag 24 september 2016 door stragenmitsuko »

Offline nissan1988

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1477
  • Geslacht: Man
  • tribal
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #89 Gepost op: 16:44:11, vrijdag 14 oktober 2016 »
voor de vacium leidingen kijk eens op www.nissan4u.c om/parts
daar vind je het wel op

of http://nissan4u.com/parts/sunny/el_b12/1987_3/type_10/

kom je gelijk op de pagina overzicht met alles.