Auteur Topic: stragenmitsuko , sunny B12 1987  (gelezen 74039 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Galaxis

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 4465
  • Geslacht: Man
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #45 Gepost op: 15:26:36, dinsdag 10 februari 2015 »
Nice, leuk om te zien dat je handig ben met fijne elektronica, wellicht dat iemand eens een flippende tellerbak van een N15 naar je op kan sturen ?

Deze tellerbakken gaan nog wel eens raar doen met de toerenteller, een echte oorzaak of oplossing is hier nog nooit echt gevonden, daar kan je een hoop mensen blij mee maken denk ik haha :)

Offline xleonl

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #46 Gepost op: 15:29:39, dinsdag 10 februari 2015 »
dat heb je heel netjes gemaakt hoor :D

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #47 Gepost op: 15:38:21, dinsdag 10 februari 2015 »
Nice, leuk om te zien dat je handig ben met fijne elektronica, wellicht dat iemand eens een flippende tellerbak van een N15 naar je op kan sturen ?

Deze tellerbakken gaan nog wel eens raar doen met de toerenteller, een echte oorzaak of oplossing is hier nog nooit echt gevonden, daar kan je een hoop mensen blij mee maken denk ik haha :)

Geef eens wat meer uitleg over zo'n flippende tellerbak , foto's eventueel ?

Ik ken het niet , maar ik heb al meerdere  digitale dashborden van audi en vw golfjes hersteld ,
en de "niet fraudeerbare " km telers netjes op 0 gezet .

Wist je trouwens dat die VAG dashborden op 300.000 km er gewoon mee ophouden .
De kmteller geeft dan ------- aan .
Uiteraard komt je dit bij de belgische autokeuring op een rode kaart / rijverbod te staan .
In de werkplaatsboek van audi : vervang het dashbord  !!!!!! a 1500€ grosso modo
Mijn oplossing , twee  uurtjes werk om de kmteller chip te resetten , en je bent weer goed
voor de volgende 300.000. .

Pat

Offline Sunnyke

  • NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
  • Berichten: 15222
  • Geslacht: Man
    • Mijn nissan 350Z
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #48 Gepost op: 15:39:12, dinsdag 10 februari 2015 »
Nice, leuk om te zien dat je handig ben met fijne elektronica, wellicht dat iemand eens een flippende tellerbak van een N15 naar je op kan sturen ?

Deze tellerbakken gaan nog wel eens raar doen met de toerenteller, een echte oorzaak of oplossing is hier nog nooit echt gevonden, daar kan je een hoop mensen blij mee maken denk ik haha :)
Retep heeft wel eens eentje gefixt hoor ;)

Offline Galaxis

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 4465
  • Geslacht: Man
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #49 Gepost op: 16:08:05, dinsdag 10 februari 2015 »
Retep heeft wel eens eentje gefixt hoor ;)

Ah, dan heb ik niks gezegd :P

Offline retep

  • NCN Club Member
  • *
  • Berichten: 626
  • Geslacht: Man
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #50 Gepost op: 17:03:54, dinsdag 10 februari 2015 »
Benzinemeter en temp. Die niet werken.Bekend euvel bij de b12 zelf ook bij 2 bakken gehad.  Netjes opgelost. En stukken goedkoper een 7808.  :) . Orginele regelaar is nog bij de dealer verkrijgbaar gaat alleen gauw naar de 150euro

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #51 Gepost op: 18:50:17, dinsdag 10 februari 2015 »
. Orginele regelaar is nog bij de dealer verkrijgbaar gaat alleen gauw naar de 150euro

Ik heb niet geinformeerd , maar ik had zo'n vermoeden dat die regelaar ofwel niet meer te krijgen zou zijn , ofwel
een fortuin zou kosten . En dan krijg je dezelfde regelaar die waarschijnlijk terug stuk gaat .

Idd , een eenvoudige 7808 met een voorschakeldio de om wat spanningsval te hebben
en een 100nF capaciteitje op de uitgang . Stroom is lager dan 500mA , dus dat kan
ruim zonder extra koeling . Daar had ik de ruimte niet voor  , voor een koelblokje .
Ik schat alles bij mekaar een kostprijs van 50Ct  of iets in die orde van grootte .

En ik heb zelfs de originele bedrading opnieuw gebruikt :)


Offline kenneth

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 495
  • Powned by NCN
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #52 Gepost op: 15:08:26, woensdag 11 februari 2015 »
Geef eens wat meer uitleg over zo'n flippende tellerbak , foto's eventueel ?

Ik ken het niet , maar ik heb al meerdere  digitale dashborden van audi en vw golfjes hersteld ,
en de "niet fraudeerbare " km telers netjes op 0 gezet .

Wist je trouwens dat die VAG dashborden op 300.000 km er gewoon mee ophouden .
De kmteller geeft dan ------- aan .
Uiteraard komt je dit bij de belgische autokeuring op een rode kaart / rijverbod te staan .
In de werkplaatsboek van audi : vervang het dashbord  !!!!!! a 1500€ grosso modo
Mijn oplossing , twee  uurtjes werk om de kmteller chip te resetten , en je bent weer goed
voor de volgende 300.000. .

Pat

Dat is raar bij mijn golf 3 tdi ging mijn teller na 300.000 gewoon zelf weer naar 0 km, daar hoefde ik niks voor te vervangen.

Offline xleonl

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #53 Gepost op: 15:44:26, woensdag 11 februari 2015 »
appart verhaal, in een micra zit ook een VW cluster



maar voordat mn micra op 3 ton zit zijn we wel ff verder (als ie dat al haalt)


Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #54 Gepost op: 11:41:48, donderdag 12 februari 2015 »
Het gaat over de golf digifiz , de audi coupe GT , coupe quattro en oerquattro dashborden . 
De anderen zullen waarschijnlijk normaal doortellen .

Enne , in een audi quattro zitten bv ook hitachi onderdelen , dus het is allemaal 1 grote familie .

Pat


Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #55 Gepost op: 22:17:13, vrijdag 30 oktober 2015 »
Tijd voor een update .
De auto heeft zo'n 6000 km op de teller erbij , en blijkt betrouwbaar en goed te rijden .

Zoals eerder aangekondigd ga ik deze wagen ombouwen naar electronische injectie .

Foto van het inlaatspruitst uk van de E15ET
Gereinigd  , ontdaan van de turbo gerelateerde zaken , en voorzien van de nodige aanpassingen voor
een modern motormanagemen t  .
Vooraan zie je 4 lpg injectoren .
Links van het gasklephuis een smoorklepposit iesensor .
Achteraan , dat blauwe uitsteeksel is een luchttemperatu ursensor .
De benzineinjecto ren zijn origineel van de E15ET de brandstofrail is lichtjes aangepast .
De inlaat is na al het laswerk op de freesbank gevlakt .
Er moet nog een stationaire toerenstabilis atie bij , maar die staat er nog niet op .
De aansluiting daarvan zit rechts achter de bovenste brandstofrail .
Netjes voorzien door Nissan  , maar werd niet gebruikt .
Er zat een stopje in de aansluitbius

 

Bij zo'n ombouw komt uiteraard een heleboel bedrading kijken .....





En als niet roker is de asbak de perfecte plaats om de eigenlijke computer in te bouwen :)




Verder komt er nog een breedband lambda  uitlezing , die ook het motormanagemen t zal sturen .
Een programmeerbar e onsteking zonder verdeler , een zgn dis bobijn die werkt met een kenveld .
Dat kenveld schakelt ook mee om als er van brandstof omgeschakeld wordt .

Wordt volgende week vervolgd .

« Laatst bewerkt op: 22:20:20, vrijdag 30 oktober 2015 door stragenmitsuko »

Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #56 Gepost op: 22:55:46, vrijdag 30 oktober 2015 »
Dat laatste plaatje doet het hem! :smile: haha

Offline xleonl

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #57 Gepost op: 23:11:43, vrijdag 30 oktober 2015 »
Wauw dat is pas een uitdaging zeg :smile:

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #58 Gepost op: 09:51:22, zaterdag 31 oktober 2015 »
Dat laatste plaatje doet het hem! :smile: haha

toegegeven , het ziet er vrij rommelig uit .
Dat komt omdat er doorheen de jaren verschillende verbeteringen en uitbreidingen zijn bijgekomen .
En ja dan krijg je een printje met draadjes en opzetbordjes .

Vb dat stukje gaatjesbord in het midden is een uitbreiding om ook met lage impedantie
injectoren te kunnen werken . De E15ET injectoren zijn lage impedantie .


Oooit , als ik eens veel tijd over heb ontwerp ik een nieuwe printplaat waarop al die
aanpassingen netjes geintegreerd zitten .
Maar voorlopig zal deze het moeten doen  :smile:

Offline stragenmitsuko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 65
Re: stragenmitsuko , sunny B12 1987
« Reactie #59 Gepost op: 21:19:21, dinsdag 10 november 2015 »
Projectje gaat langzaam verder .

De E15ET was voorzien van een oilekoeler .
Die kon ik op de carburator motor niet behouden want die zat op exact  dezelfde plaats als de mechanische
beniznepomp .

Nu met de electronische injectiie heb ik die pomp niet meer nodig en kan de oliekoeler terug geplaatst worden .
De oliekoeler doet ook dienst als steun voor de benzinedrukreg elaar .
Mooi meegenomen , das een steuntje minder dat ik moet maken .

Enkele foto's van de oliekoeler steun , en het geheel gemonteerd .

De holle bout op de voorgrond ontbrak . Die heb ik zelf moeten draaien .
Schroefdraad is tot mijn verbazing amerikaans .
3/4-16 UNF , raar maar waar .
Ook de pakkingen zijn zelf gesneden .

Een oliekoeler op een atmosferisch huis tuin en keuken 1600cc -tje is volsterkt overbodig .
Maar als je moet kiezen tussen gebruiken , of ergens in een hoekje laten liggen om stof te vergaren
 is de keuze snel gemaakt .
Een voordeel is wel dat de olie iets sneller opwarmt waardoor de motor vlugger op
bedrijfstemper atuur is .
Vooral In de winter geeft dit een iets betere smering als je veel korte afstanden doet . .




Alles geinstalleerd en aangesloten .



Ik heb het contact  dat normaal op de oliepomp zit verzet naar een plaatsje
naast de benzinedrukreg elaar .  Daar zat vroeger de aansluiting die naar de turbo ging .
Vorige keer , aansluiting was overbodig , had ik er gewoon een stopje in gezet .
Nu dus mits een  adaptorstukje , het oliedrukcontac t dat het rode lampje op hett dashbord doet branden .
Waarom al doe moeite ? 
Daarmee komt die plaats vrij op de oliepomp  , en daar past dan
net een sensor in voor een oliedrukmeter .




« Laatst bewerkt op: 21:32:27, dinsdag 10 november 2015 door stragenmitsuko »