Projectje gaat langzaam verder .
De E15ET was voorzien van een oilekoeler .
Die kon ik op de carburator motor niet behouden want die zat op exact dezelfde plaats als de mechanische
beniznepomp .
Nu met de electronische injectiie heb ik die pomp niet meer nodig en kan de oliekoeler terug geplaatst worden .
De oliekoeler doet ook dienst als steun voor de benzinedrukreg
elaar .
Mooi meegenomen , das een steuntje minder dat ik moet maken .
Enkele foto's van de oliekoeler steun , en het geheel gemonteerd .
De holle bout op de voorgrond ontbrak . Die heb ik zelf moeten draaien .
Schroefdraad is tot mijn verbazing amerikaans .
3/4-16 UNF , raar maar waar .
Ook de pakkingen zijn zelf gesneden .
Een oliekoeler op een atmosferisch huis tuin en keuken 1600cc -tje is volsterkt overbodig .
Maar als je moet kiezen tussen gebruiken , of ergens in een hoekje laten liggen om stof te vergaren
is de keuze snel gemaakt .
Een voordeel is wel dat de olie iets sneller opwarmt waardoor de motor vlugger op
bedrijfstemper
atuur is .
Vooral In de winter geeft dit een iets betere smering als je veel korte afstanden doet . .

Alles geinstalleerd en aangesloten .

Ik heb het contact dat normaal op de oliepomp zit verzet naar een plaatsje
naast de benzinedrukreg
elaar . Daar zat vroeger de aansluiting die naar de turbo ging .
Vorige keer , aansluiting was overbodig , had ik er gewoon een stopje in gezet .
Nu dus mits een adaptorstukje , het oliedrukcontac
t dat het rode lampje op hett dashbord doet branden .
Waarom al doe moeite ?
Daarmee komt die plaats vrij op de oliepomp , en daar past dan
net een sensor in voor een oliedrukmeter .