het honen is vrij goed gegaan , maar echt allles is er niet uit .
zoals gezegd , dit is het E15 blok , de E16 is niet meer te redden .
In combinatie met nieuwe zuigerveren gaat dat motortje goed lopen .
Om het echt perfectr te krijgen moet alles 0.5mm opgeboord worden , maar dat gaat me te ver
voor een 27 jaar oude auto .

E16 zuigers gemonteerd met nieuwe zuigerveren en nieuwe drijfstanglage
rs .
De oude lagers waren nog net te doen , maar te slecht om ze te hergebruiken
E16 krukas gemonteerd met de E16 hooflagers in het E15 blok met de E15 lagerkappen .
De hoofdlagers waren nog in prima staat dus die gaan er terug in .
Krukas trouwens ook , alles netjes binnen de toleranties
Daarna de eindflenezen met uiteraard nieuwe keerringen .
En stilaan begint het terug op een onderblok te lijken .


Carter was vies vuil smerig en verroest aan de buitenzijde .
Als we dan toch bezig zijn ....
Dit is de grondlaag , de eindlaag is zwart en die is nu aan het drogen .
Ik heb bewust de binnenzijde mee gespoten , want bij het verwijderen van de vloeibare pakking kwam de verflaag
gewoon mee .

Morgen verder ....