Het zit me niet echt mee met dit wagentje .
Vandaag het E16 onderblok uit mekaar gehaald om goed te checken of er nergens geen
barsten van het vriezen waren , en zo niet om het kopvlak even op de slijpbank te leggen .
Blijkt nu dat de boring van Nr4 roestschade heeft .
Niet veel , en de zuiger beweegt vlot en zonder haperen .
Maar die putjes gaan zorgen voor compressieverl
ies .
Die roestschade is ontstaan door vocht tussen de zuiger en de boring in combinatie met enkele jaartjes stilstaan .
Aluminium zyuiger , gietijzeren boring , vocht ertussen en je krijgt electrolyse .
Het aluminium vreet het zijzer weg .
Dit is bijzonder jammer , want de andre drie boringen zijn perfect , en zittennog ruim boven de minimum maat .

Geen nood , we hebben immers nog dat E15 turbo blok op overschot .
De bedoeling was daarvan enkel de kop te gebruiken
Boring is dezelfde , alleen de slag en de compressieverh
ouding is anders .
Opengemaakt , en kijk deze boringen hebben alle vier last van viegroest maar voor zover ik kan zien
zit er geen putcorossie in .
Morgen maar eens honen en zien wat voor resultaat dat geeft .
Betekent wel dat ik gebruikte zuigers in een een ander , eveneens gebruikt blok ga stoppen .
Verre van ideaal , op hoop van zege zullen we maar zeggen .

Twee blokjes broederlijk naast mekaar .
De een is niet in orde en de ander deugt niet .
We zoeken naar het minst slechte van de twee
