Hallo,
Ik ben Patrick (31 jaar) en heb sinds 3 maanden mijn eerste Jap gekocht!
In het verleden ben ik nooit merkbewust geweest, heb van alles gereden : Seat, Ford, Opel, Fiat & Volks (krijg-het-mijn-strot-niet-uit) wagen.
Ik ben besmet geraakt met het Nissan Primera virus door mijn zwager en schoonvader, die zweren erbij!
Ik ben al vanaf dat ik mijn rijbewijs haalde op mijn achttiende, bezig met het tunen en stylen van mijn auto's.
Hiervoor reed ik een Fiat Bravo die ik van de grond af aan opgebouwd en gemodificeerd heb...
maar na 13 jaar had ik het helemaal gehad met het laag rijden in het drempelige nederland dus besloot ik mijn auto te verkopen en op zoek te gaan naar een waardige opvolger.
Ik wou perse een ruime sedan, zodat ik niet weer naar wat anders op zoek hoef bij gezinsuitbreid
ing en ook een ruime kofferbak heb om het één en ander in te vervoeren, mocht dat nodig zijn.
Ik wist wat ik wou, een Nissan Primera P11 facelift (ben een man en hou van ronde vormen

)
van mijn bovengenoemde familieleden en uit de tuningscene wist ik dat jappen zeer betrouwbaar zijn, dus mijn keuze was snel gemaakt..
Echter een tik die ik overgehouden heb uit het wereldje is dat ik iets aparts wil, anders hoeft het niet.
In dit geval is dat dus de aparte Toffee-kleur geworden.
Iets unieks wat je eigenlijk nooit ziet rijden.
Ik heb de auto 3 maanden geleden gekocht, en inmiddels al 10.000 km ermee gereden.
De teller staat nu op 173.000 en er zijn al een aantal kleine aanpassingen geweest in die korte periode :)
Zo heb ik 17 inch unieke velgen weten te bemachtigen voor mijn zomerslofjes en gebruik ik de standaard 15 inch stalen velgen (natuurlijk met leuke wieldoppen..wh
at else!) voor mijn wintersloffen!
De standaard dimlichten hebben plaats gemaakt voor een 8000K Xenonsetje.
De stadslichten en kentekenverlic
hting zijn vervangen voor LED exemplaren.
Aangezien ik bij carglass werk, is de bekraste voorruit (door Me, Myself & I) vervangen voor een nieuw, onbeschadigd ruitje...
Deze heb ik voorzien van een 25 cm brede matzwarte raamband...
Verder wil ik dit weekend mijn zijruitjes eruit gaan halen en deze, samen met de achterruit, blinderen met (maar) 3% lichtdoorlaten
de folie.
Als er tijd over is, wil ik de grill matzwart maken (de vleugels die nu chrome zijn)
en dan twijfel ik nog of ik de logo's ook matzwart maak! Evenals de "primera" badge
Wat denken jullie?
De postbode van JapTuning is on his way met een matzwarte HoodBra (steenslaghoes) en getinte raamspoilers van Climair...
Ook heb ik hier thuis nog mooie zwarte achterlichten liggen voor de P11... helaas passen deze niet op de facelift!!
Dus twijfel nog aan verkoop van gehele set of de buitenste units monteren en de binnenste units "smoken" met backlightspray ... als dit er een beetje uit gaat zien natuurlijk, maar dat is een kwestie van proberen.
In de nabije toekomstplanne
n staan nog een sportuitlaat en een sportfilter. ben er nog niet uit welke het wordt, in ieder geval niet zo'n grote ronde rioolpijp, maar er moet wel sound uit komen!
Ik ben ook hard op zoek naar een mooie kofferklepspoi
ler :)
Hij mag wat mij betreft ook wel iets verlaagd worden, 3 a 4 cm is genoeg!
Misschien een dak-wrapje (matzwart uiteraard)
en tja... heeeel misschien nog een bodykit (of ga ik nu te ver???)
Nou dit was het voor nu wel eventjes, ik zal zometeen een foto uploaden via mijn telefoon, zodat jullie ook een plaatje bij het praatje hebben!
Ik ga me even lekker verdiepen in het forum voordat jullie zometeen in slaap vallen :o
Groetjes P11-facelift
verder wil ik de auto een beetje in een Toffee-Black setup maken